In Memoriam Jan Schoemaker

Geschreven op 13 januari 2023 door .
In Memoriam Jan Schoemaker

Ons bereikte het trieste bericht dat ons erelid JAN SCHOEMAKER op 83-jarige leeftijd is overleden.
Hoewel zijn gezondheid tanende was kwam zijn overlijden toch nog onverwacht. In Jan Schoemaker verliest de vereniging een
"op- en-top Rood-zwarte". In velerlei functies heeft Jan zich zeer verdienstelijk gemaakt voor de club.
Jan was o.a. vele jaren jeugdleider/jeugdtrainer bij vv Zuidwolde en stond daarbij voor vele (jeugd)leden aan de basis van de toekomst van de voetbalvereniging Zuidwolde.
Daarnaast was Jan vele jaren elftalleider van het succesvolle Zuidwolde 1 in de jaren '80 en '90 met vooral als hoogtepunt de promotie vanuit de onderafdeling Zwolle naar de grote KNVB-competities (met promoties naar 3e en uiteindelijk 2e klasse).
Ook in andere hoedanigheden was Jan heel belangrijk voor de vereniging. O.a. was hij vele jaren materiaalman en maakte zich hij samen met zijn echtgenote wijlen Jannie Schoemaker-Haar verdienstelijk voor het vele jaren wassen van de sportkleding.
Ook was Jan tot voor kort het gezicht voor het maken van het programmaboekje bij de thuiswedstrijden van Zuidwolde 1. Bovenal was Jan nog altijd trouwe supporter van vv Zuidwolde.
Gelet op zijn vele verdiensten voor de club behoort Jan dan ook terecht tot de selecte club van "erelid van de voetbalvereniging Zuidwolde".
Met het overlijden van Jan verliest de vereniging een markant gezicht in de rijke historie van de club.
Wij danken Jan voor zijn vele verdiensten voor de club en wensen de familie veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare.

Bestuur VV Zuidwolde