In memoriam Lute Meester

Geschreven op 01 oktober 2023 door .
In memoriam Lute Meester

Ons bereikte het trieste bericht, dat ons zeer gewaardeerde lid Lute Meester geheel onverwacht is overleden. De verslagenheid binnen de vereniging is enorm.

Lute Meester is gedurende 2 perioden lid geweest van de voetbalvereniging Zuidwolde. In zijn eerste periode (vanaf 1972) was hij spelend lid bij destijds de zaterdagtak van de vereniging.

Vanaf 1982 is hij zonder onderbreking verbonden geweest aan onze vereniging. Hiervoor werd hij in 2022 bij onze club in het zonnetje gezet.

In zijn 2e periode (vanaf 1982) was Lute o.a. vele jaren leider van verschillende jeugdteams, E- pupillen, D- en C-junioren.

Lute was er supertrots op dat zoon Dennis later in het 1e team van Zuidwolde kwam te spelen. In die periode, onder trainer Popko Schuitema, maakte hij samen met zoon Dennis ook het mooie trainingskamp met Zuidwolde 1 in Tsjechië mee. Lute was een fervent supporter van Zuidwolde 1 en bezocht veelvuldig de wedstrijden van Zuidwolde 1.

Vanwege zijn vakkundigheid in de bouw was Lute nauw betrokken bij o.a. de realisatie van de Tribune in 1989.

In latere jaren werd Lute actief medewerker bij de Vrijwilligersploeg van v.v. Zuidwolde. Ons fraaie sportpark Woltingeslag is dan ook mede de verdienste van Lute Meester.

Verder was Lute Meester vanaf 2018 één van de kwartiermakers van het Old-Stars-project van v.v. Zuidwolde. Tot begin dit jaar maakte hij nog onderdeel uit van het Old-Starsteam.

Vaarwel Lute.

Wij wensen de familie Meester heel veel sterkte met het verlies van hun dierbare.

Tot slot moet het ons als vereniging van het hart, dat wij deze week 2 iconen (Lute Meester en Jan Remmelts) van onze club en vertegenwoordigers van de vrijwilligersclub hebben moeten laten gaan. De verslagenheid binnen onze vereniging is dan ook zeer groot.