JVZ onder 21 wint in spectaculaire wedstrijd van Klazienaveen onder 21

Geschreven op 15 november 2015 door Jelle Verburg

Op dinsdag 10 november wist JVZ onder 21 haar eerste overwinning te behalen in poule B van de Heigro/Noordlease Cup. In een spectaculaire wedstrijd wisten de beloften van JVZ met 3-4 te winnen in de uitwedstrijd bij Klazienveen. Voor de toeschouwers aan de kant viel een hoop te genieten deze wedstrijd. Dankzij de overwinning gaat JVZ nu met 5 punten aan kop in de poule.

Rustige start van de wedstrijd
Nadat JVZ in de thuiswedstrijd tegen Vitesse’63 haar eerste twee punten wist bij te schrijven (1 punt voor het gelijke spel en 1 punt voor het winnen van de strafschoppenserie aansluiten) mocht de beloftenploeg op 10 november om 20.00 uur aantreden op het kunstgras in Klazienaveen. Vanaf de start van de wedstrijd probeerde JVZ met combinatiespel van achteruit de voorwaartsen te bereiken. Het combinatiespel hield op tot aan 30 meter van het doel.

Daarna werden de ballen gemakkelijk verloren of niet zuiver genoeg ingespeeld. Klazienaveen hanteerde voornamelijk de lange bal op de gevaarlijke aanvallers van deze ploeg. Beide ploegen kwamen in de eerste gedeelte van de eerste helft niet tot grote kansen.

Klazienveen komt op voorsprong
Een eerste waarschuwing voor JVZ kwam rond de 25ste minuut. Een schot van randje 16 meter werd gekeerd door doelman Verburg, echter werd de rebound binnengetikt door de aanvaller van Klazienaveen. Ware het niet dat deze terecht werd afgekeurd vanwege buitenspel. Een aantal minuten later viel alsnog de 1-0. Een foute inspeelbal van achteruit werd afgestraft door de voorwaartsen van Klazienaveen. JVZ stelde hier geen grote mogelijkheden tegenover. Schietpogingen van grote afstand waren er van Bas Bulthuis, Arjan Mulderij en Janou van Veen. Deze pogingen vonden helaas geen doel. Daarnaast moest Dani v/d Water met een ogenschijnlijk zware teenblessure het veld verlaten helaas. Hij werd overigens uitstekend vervangen door de goed spelende Martijn Spijkerman. Hoewel JVZ optisch de beter voetballende ploeg was werd er toch gerust met een 1-0 stand in het voordeel van Klazienaveen op het scorebord.

Onoplettendheid JVZ onder 21
In de tweede helft werden de aanvallende intenties van JVZ gelijk duidelijk gemaakt. Er werd sneller geprobeerd de voorwaatsen te bereiken. Echter wederom een oplettendheid in de ploeg zorgde ervoor dat Klazienaveen de voorsprong wist te verdubbelen naar 2-0. De aanvaller van Klazienaveen kon alleen op de doelman van JVZ af en kon de bal binnenschuiven.

Opmars JVZ onder 21
Wie dacht dat de ploeg van trainer Wouter Marinus opgaf kwam bedrogen uit. Sterker nog de aanwezige toeschouwers moesten een paar keer met hun ogen knipperen toen binnen 3 minuten een 2-2 stand op het scorebord werd gezet. JVZ ging na de 2-0 meer druk zetten naar voren en dat resulteerde in 2 goals. Allereerst kopte Yorick Haaze vanuit een afgemeten corner van Janou van Veen de 2-1 binnen. Direct vanaf de aftrap werd goed druk gezet door Martijn Spijkerman. Diezelfde Spijkerman wist de bal langs de keeper te schuiven. De verdediger van Klazienaveen kon ternauwernood de bal met een sliding van de doellijn afhouden. Ware het niet dat rechtsbuiten Yorick Haaze goed was meegelopen en hierdoor eenvoudig de bal kon oppikken en de 2-2 kon noteren. Binnen 3 minuten tijd wist de beloftenploeg uit Zuidwolde de stand om te buigen van 2-0 naar 2-2.

Knotsgekke laatste 20 minuten
Gedurende de tweede helft werden de aanvallers van JVZ steeds makkelijker bereikt. Het centrale duo Koopman en Geers wisten steeds makkelijker spits Bulthuis te bereiken. Linksback Stefan Dijkstra speelde een dijk van een wedstrijd en wist vaak Janou van Veen en Mesfin Been uitstekend te lanceren. Na een paar mogelijkheden resulteerde het ook in een terechte 2-3 voorsprong. De sterk spelende Arjan Mulderij wist vanuit het middenveld de bal goed bij zich te houden en schoot met een fantastisch afdraaiend schot de bal vanaf een meter of 20 onhoudbaar in de kruising. Echter werd het al vrij snel 3-3. De linkeraanvaller van Klazienaveen kon te makkelijk binnendoor komen en wist met een schot in de verre hoek doelman Verburg te verschalken. JVZ bleef echter niet bij de pakken neerzetten. Invallers Adema en Spijkerman zette hierdoor de verdediging van Klazienveen goed vast. Uit een dergelijk moment werd Mesfin Been 5 minuten voor tijd op de linkerkant aangespeeld. Been legde de bal uitstekend terug op de vrijstaande Bas Bulthuis op de 16 meter. Bulthuis wist hier raad mee en zorgde met een formidabel schot dat de bal in de kruising verdween. Hierdoor stond een terechte 3-4 stand op het scorebord. In de slotfase wist de ploeg van trainer Wouter Marinus stand te houden en kon het 3 punten bijschrijven in de poule.
JVZ onder 21 gaat met 5 punten aan de leiding in de poule na 2 wedstrijden. De ploeg is ongeslagen en gaat steeds beter spelen. Goals werden deze avond iets te gemakkelijk weggegeven, maar daar tegenover staan de schitterende goals die het team wist te maken. De ploeg weet elkaar steeds makkelijker te vinden en probeert via goed combinatiespel de aanval te zoeken. Het is een genot om dit team aan het werk te zien. De volgende wedstrijd zal op dinsdag 15 december om 20.00 uur worden afgewerkt in Koekange tegen Vitesse’63. Als toeschouwer is het een pretje om dit team aan het werk te zien. Er wordt fris, aanvallend voetbal gespeeld en je ziet dat alle jongens enorm veel zin hebben om in dit elftal te spelen. De beloftenploeg is een aanwinst voor voetballend Zuidwolde!
Opstelling JVZ onder 21
Verburg; Hofstede, Geers, Koopman, Dijkstra; Mulderij, Bulthuis (c), Been; Haaze (Adema), V/d Water (Spijkerman), Van Veen