OldStars HZVV eerste koploper in competitie

Geschreven op 28 oktober 2022 door .
OldStars HZVV eerste koploper in competitie

Afgelopen dinsdag hebben de Old-Stars van de vv Zuidwolde de eerste competitieronde gehad bij de vv Steenwijk. Spelers waren: Albert Dekker, Egbert Wever, Jan Wever, Wout Bremer, Harm Scholten, Theo Nijhuis, Marcel Honders, Henk vd Hof, Lo Dijkstra en Bert Brontsema.  Hieronder het verslag (gemaakt door Lo Dijkstra) met een actiefoto van het duel tussen vv Zuidwolde-Vitesse '63. Deze wedstrijd werd verloren met 4-1. Het 2e duel tegen Sport Vereent werd verloren met 3-0 en het laatste duel tegen Steenwijk werd verloren met 6-1. De Zuidwolde doelpunten werden gescoord door Wout Bremer.

Steenwijk  - Het OldStars team van voetbalvereniging HZVV voert na de eerste competitieronde de ranglijst aan. Op de accommodatie van vv Steenwijk wonnen de Hoogeveners twee van hun drie wedstrijden. De tegenstanders waren Dedemsvaart (5-0) en Meppel (2-0). De derde wedstrijd tegen IJVV uit IJsselmuiden eindigde in 3-3 gelijk spel. De middenmoot op de ranglijst wordt gevormd door vv Steenwijk, FC Meppel, Vitesse ’63 (Koekange) en Sport Vereent (Oldeberkoop). Deze vier ploegen behaalden ieder twee overwinningen en konden dus zes punten op hun conto bijschrijven.

IJVV won één keer en speelde een keertje gelijk en boekte dus een totaal van vier punten. Dedemsvaart en Zuidwolde sluiten de rij na deze eerste ronde. Beide teams pakten nog geen punten. De, in totaal, veertien wedstrijden werden op drie veldjes gespeeld tussen teams van zes spelers en staan onder leiding van een scheidsrechter die alle regels van het spel kent en hanteert. Cruciaal bij OldStars walking voetbal is dat er niet hard gelopen mag worden, er mag geen lichamelijk contact zijn, slidings zijn niet toegestaan en de bal mag niet hoger dan heuphoogte gespeeld worden. Dat deze vier basisprincipes voor nog niet alle teams gesneden koek waren, bleek dinsdagmiddag regelmatig.

Waar het ene team met een strakke pas de verdediging van de tegenstander uitspeelde had het andere team het al lastig genoeg om niet hard te gaan lopen of toch maar even tegen de tegenstander aan te leunen om die het zo lastig mogelijk te maken. De wedstrijden verliepen uiterst sportief en gezellig en op enkele kleine ongelukjes na, bleef iedereen deze voetbalmiddag heel. De tweede speelronde is om 15 november as, die middag tekent FC Meppel voor de organisatie. Ook dan beginnen de wedstrijden, die elk 20 minuten duren, om 14.00 uur.