SVBS'77 1 - ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 1-2 (0-2)

Geschreven op 18 december 2023 door Steenbergen
SVBS'77 1 - ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 1-2 (0-2)

Zuidwolde wint voor de tweede keer dit seizoen.

Na twee keer afgelast te zijn ging de wedstrijd tegen SVBS'77 dit keer wel door.
Op sportpark 't Hooge Laand in Belt-Schutsloot werd om 14:30 afgetrapt.

Zuidwolde miste een flink aantal spelers maar gelukkig waren Nikolai de Ridder (keeper), Ruben Wijbinga, Twan van't Zand en Tim Eesinge bereid om de mannen van Zuidwolde te helpen.

In de eerste helft was het duidelijk te zien dat Zuidwolde zich wilde revancheren na de nederlaag van vorige week tegen de nummer laatst Nieuw Balinge.
Zuidwolde was in de eerste helft de bovenliggende partij en kreeg via Jasper Jabben al vroeg in de wedstrijd goede kansen. De gevaarlijke pogingen van Jasper Jabben werden goed gepareerd door de keeper van SVBS'77.

Via Muhammed Vasfi Hac Ali en Mark Tiggelaar kwam Zuidwolde geregeld dreigend richting het doel van SVBS'77 maar resulteerde dit vooral in cornerballen.
De meeste corners waren niet dreigend genoeg totdat uit het niets de corner van Bastin Steenbergen bij de eerste paal in één keer in het doel belande.
De verdediger van SVBS'77 maaide volledig over de bal en zodoende kwam Zuidwolde op 1-0.

Na wederom een goede rush van Jasper Jabben werd er een overtreding gemaakt in het 16 meter gebied echter besloot de scheidsrechter dit te beoordelen als schwalbe. SVBS'77 kwam hier erg goed weg!
Kort hierna scoorde Mark Tiggelaar wederom met het hoofd vanuit een cornerbal. Zuidwolde ging de rust in met een verdiende 2-0 voorsprong.

Na rust was het een andere wedstrijd. SVBS'77 kwam veel beter de rust uit dan Zuidwolde met onder andere de ingevallen linksbuiten.
Met een aantal dreigende acties kwam Zuidwolde goed weg. Schot op de paal en een aantal goede reddingen van keeper Nikolai de Ridder betekende met enigsziens geluk dat Zuidwolde nog steeds de nul hield.

Ruben Wijbinga kwam in de ploeg bij Zuidwolde en hielp Zuidwolde weer een beetje dreigend te worden richting het doel van SVBS'77.
Na een goede actie van Muhammed Vasfi Hac Ali kwam de bal bij Ruben Wijbinga terecht en schoot hij vanaf randje 16 nét naast het doel van SVBS'77.

In de laatste minuut ging het toch mis bij Zuidwolde, na slecht wegwerken van de bal kwam SVBS'77 1 op 1 op de keeper en scoorde ze toch nog de aansluitingstreffer kort voor tijd. Het zal toch niet??
Gelukkig hield Zuidwolde stand en besloot de scheidsrechter af te fluiten na een kort opstootje tussen beide ploegen.

Een 1-2 overwinning betekende de tweede overwinning dit seizoen en hierdoor komt Zuidwolde op 9 punten.

Op naar het Protos Weering Zaal toernooi. Aanstaande zaterdag 23 december speelt de zaterdag afdeling van Zuidwolde om 18:00 in Gramsbergen.

Opstelling: Nikolai de Ridder, Thom van Putten, Jari v/d Water (Ruben Wijbinga), Mitchel Krikken, Jur Dekker, Twan van't Zand, Jasper Jabben, Bastin Steenbergen, Robin Steenbergen (Tim Eesinge), Mark Tiggelaar, Muhammed Vasfi Hac Ali