Voorbeschouwing Trinitas 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 19 april 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Trinitas 1 - Zuidwolde 1

Midweeks duel in Boijl

Komende donderdag- avond speelt de hoofdmacht van Zuidwolde een wedstrijd tegen TRINITAS uit Boijl. Aanvang van dit duel is om 19.00 uur. Het betreft hier nog een inhaalwedstrijd uit de 2e periode. Hoewel het hier om een inhaalwedstrijd gaat, is het tevens een duel in de eindfase van het seizoen 2016-2017. Het gaat daarbij dan ook om andere belangen, zoals handhaving in de 3e klasse dan wel promotiemogelijkheden via een periodetitel. De onderlinge verschillen in de 3e klasse D zijn met een enkele uitzondering (S.V. EPE als onbedreigde koploper en het inmiddels gedegradeerde STANFRIES) te verwaarlozen. De match TRINITAS - ZUIDWOLDE is het duel tussen de nr. 8 (TRINITAS) en de nr. 5 (ZUIDWOLDE).

TRINITAS kan de punten voor behoud in de 3e klasse goed gebruiken, want het verschil met de p/d-plaatsen bedraagt slechts 2 punten en 1 wedstrijd minder gespeeld. Deze situatie was tot voor kort ook toepasbaar voor ZUIDWOLDE. Door een goede serie neer te zetten (laatste 4 wedstrijden werden gewonnen) heeft Zuidwolde zich in een ander perspectief neergezet. Het is voor de ploeg van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze thans zaak om deze serie een goed vervolg te geven.

Gemakkelijk zal dat echter niet worden tegen TRINITAS. Bij de openingswedstrijd van dit seizoen speelden beide ploegen in ZUIDWOLDE met 1-1 gelijk (doelpunten van Peter Nijboer - ZUIDWOLDE en Fokko van der Duim - TRINITAS). TRINITAS heeft zich dit seizoen ontpopt als een team dat moeilijk te verslaan is. Het heeft een veelzeggend doelsaldo van 23-30. Men scoort dan wel weinig, maar men geeft ook heel weinig weg. Laten we maar zeggen, dat het duel van donderdag a.s. voor beide teams een uitdaging is.