Update

Geschreven op 01 april 2020 door Bestuur VV Zuidwolde
Update

Zoals u weet heeft het kabinet gisteren bekend gemaakt dat de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus verlengd zijn tot en met 28 april a.s. Vrijwel direct daarna heeft de KNVB besloten dat de competities van het amateurvoetbal dit seizoen niet meer worden hervat. Dat geldt voor de mannen, vrouwen en jeugd in de zaal en op het veld voor alle amateurniveaus en in heel Nederland. Dat is jammer, voetbal is leuk maar gezondheid staat uiteraard voorop.

Er is tevens besloten dat er voor dit seizoen geen eindstanden komen en er dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten zijn. Ook worden de bekerkampioenschappen niet meer uitgespeeld. Het volgend seizoen start iedereen in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen. Een werkgroep van de KNVB gaat de consequenties hiervan nader uitwerken.

Mocht er voor de zomer toch weer veilig gevoetbald kunnen worden en de overheidsmaatregelen worden om die reden afgeschaald, dan zouden we ons eventueel kunnen richten op oefenwedstrijden of toernooien.

Hierbij attenderen wij u nogmaals erop om de maatregelen van de overheid in acht te nemen: beperk sociale contacten en houd afstand tot elkaar. Er zijn dus voorlopig geen activiteiten op het sportpark en de kantine is gesloten.

Langs deze weg laten we aan alle bar- en keuken mensen weten dat de met u ingeplande diensten tot en met 30 juni vervallen. Toch hartelijk dank voor uw toegezegde bereidheid en we hopen dat we in het nieuwe seizoen weer een beroep op u mogen doen. Want onze vereniging drijft op de inzet van vrijwilligers, jullie zijn van onschatbare waarde! In de kantine, op de velden, de klusploeg en heel veel anderen; elke week staan tientallen mensen voor ons klaar, top!

Tot slot, sportpark Woltingeslag is gesloten tot en met 28 april as. het is niet toegestaan daar een balletje te trappen of verder op te houden.

Zie ook artikel KNVB https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/uitgelicht/59781/competities-amateurvoetbal-niet-hervat