VCG 1 - ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 3-1 (1-0)

Geschreven op 15 november 2023 door Steenbergen
VCG 1 - ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 3-1 (1-0)

Gelijkopgaande wedstrijd valt uiteindelijk in het voordeel van VCG.

Op een regenachtige zaterdag gingen de mannen van Freddy, Jan en Mark naar Geesbrug voor een uitwedstrijd tegen VCG.
Ondanks het slechte weer lag het veld er goed bij. Complimenten voor de thuisploeg!

Met een 3 mans verdediging startte de thuisploeg erg scherp. Of moeten we zeggen dat Zuidwolde nog aan het slapen was?
Na wel geteld 40 seconden lag de bal al in het netje. Via de linkerflank werd de linksbuiten weg gestuurd en gaf hij de bal voor op de spits. 1-0.

In de eerste helft kreeg Rick Scheper een aantal mogelijkheden echter kon hij de bal niet onder controle krijgen. Een echte kans werd het niet.
Kort hierna nog een afvallende bal voor de voeten van Bastin Steenbergen. Een hard schot in de korte hoek werd gepakt door de zowat 50! jarige keeper van VCG.

Na nog wat kansen voor VCG gingen we de rust in met een 1-0 achterstand.

Zuidwolde begon gelukkig dit keer scherper vanaf de aftrap maar VCG was beter in de 2e helft. Dit leidde er toe dat Bas Schipper een aantal belangrijke reddingen moest verichten.
Uit het niets kreeg Zuidwolde een corner en deze werd benut door Mark Tiggelaar. 1-1! Alweer de 3e corner van het seizoen die binnen gekopt wordt !

Na de 1-1 ging VCG vol in de aanval, het was duidelijk dat ze graag de overwinning wilden binnenslepen. Aanvoerder van VCG ging weg uit de 3 mans verdediging en ging als spits spelen.
Hier had Zuidwolde het erg lastig mee. Een aantal lange ballen van Andy Kreeft werden goed verlengd of vastgehouden voorin en dit resulteerde in nog 2 doelpunten waarbij VCG uiteindelijk verdiend heeft gewonnen met 3-1.

Volgende week speelt ZUIDWOLDE een thuiswedstrijd tegen TONEGO.

Opstelling: Bas Schipper, Thom van Putten, Chiel Dekker, Mitchel Krikken (Jeffrey Overweg), Jur Dekker (Muhammed Vasfi Hac Ali), Jasper Jabben, Bastin Steenbergen, Nick Wijbinga, Robin Steenbergen, Mark Tiggelaar, Rick Scheper (Sjors Boon)