Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – Titan 1

Geschreven op 05 juni 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – Titan 1

Op zoek naar het “VAKO-gevoel” – Sjaak op de bank ? – kabouters op het veld
Komende zondag valt op sportpark “Woltingeslag” de beslissing over promotie naar de 2e klasse. Afgelopen zondag won TITAN haar thuisduel met 3-0 van de equipe van coach Geert Oosterloo. De overwinning was verdiend, maar naar de mening van de schrijver dezes enigszins geflatteerd. TITAN won het duel juist door slimheid en effectiviteit. Cruciaal waren de 2 kopgoals in de blessuretijd van beide helften. Normaal gesproken is het bij 3-0 een gelopen koers, maar bij ZUIDWOLDE weet je het maar nooit.

Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE het competitieduel tegen TITAN in Nieuw Weerdinge met 3-2. Deze uitslag doet vermoeden dat het een “narrow-escape-overwinning” was voor TITAN, maar de werkelijkheid was toch dat ZUIDWOLDE er toen nog goed vanaf kwam. Later dit seizoen revancheerde ZUIDWOLDE zich thuis op het inmiddels “magische kunstgrasveld” met een prachtige 3-0 overwinning op TITAN. Met afstand tot op dit moment de beste wedstrijd van dit seizoen van ZUIDWOLDE. TITAN kwam er toen niet aan te pas.
ZUIDWOLDE heeft dus wel wat met 3-0 wedstrijden, getuige ook de spectaculaire winst in de nacompetitiewedstrijd (1e ronde) tegen VAKO. Zuidwolde stond na 74 minuten met 0-3 achter en was op dat moment feitelijk uitgeschakeld voor een verdere strijd voor promotie naar de 2e klasse. VAKO en supporters van de Vriezenaren verkeerden al in een euforische jubelstemming voor een beslissend duel tegen TITAN. Het kon echter verkeren.
In 15 doldwaze minuten – met o.a. het inbrengen van super-Saakie Pronk – kantelde de wedstrijd volkomen. Binnen het kwartier scoorde ZUIDWOLDE 4 x en was ZUIDWOLDE geplaatst voor de 2e ronde voor promotie naar de 2e klasse.
Kortom, niets is nog beslist en er wachten nog - getuige ook de weersvoorspellingen –
 “90 hotminutes” op WOLTINGESLAG.
Voorafgaande aan dit duel spelen “de kabouters van beide teams” tegen elkaar op het veld van de nieuwe jeugdarena.
Ook goed om te weten is dat ’s morgens om 10.30 uur op sportpark Woltingeslag nog een beslissingsduel wordt gespeeld tussen ALCIDES 2 en HOOGEVEEN 2.
Reden genoeg om zondag a.s. sportpark Woltingeslag te bezoeken.