Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Geschreven op 13 april 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Heerde 1

Een interessant duel/ Toine Rorije - Stijn en Tim Rorije

De hoofdmacht van ZUIDWOLDE draait momenteel erg goed. In de voorbije weken werden eclatante zeges behaald (DIO OOSTERWOLDE werd met 4-0 verslagen, DWINGELOO werd met 8-2 verslagen, OLDEMARKT leverde een stevige 0-4 uitwinst op en afgelopen zondag werd met maar liefst 9-0 gewonnen van naaste buur RUINEN). Alleen de duels tegen ZWOLLE (onterecht 1-2 verlies) en DEDEMSVAART (terecht 4-2 verlies) werden verloren. De vraag is echter wel steeds: Is Zuidwolde nou zo goed of zijn de tegenstanders zo zwak?

Het zijn soms van die onverklaarbare mysteries in het voetbal, die de sport daardoor mede zo attractief maken. Komende zondag wacht op sportpark WOLTINGESLAG een lastige tegenstander, te weten HEERDE, de nummer 2 in de competitie. Even ter verfrissing: Eerder dit seizoen ging ZUIDWOLDE in de 3e competitieronde met maar liefst 7-1 "het schip in" op het fraaie sportpark "MOLENBEEK" tegen de Heerdenaren. In het begin van de wedstrijd leek het er niet op, dat het zo'n grote nederlaag zou worden. In de aanvangsfase van die wedstrijd kreeg ZUIDWOLDE zowaar de beste kansen. Na het openingsdoelpunt van Marvin van der Haar was het echter snel gebeurd met ZUIDWOLDE. Mike Bronsink scoorde toen al snel de 2-0. Koen Romme scoorde toen nog wel de aansluitingstreffer (2-1), doch nog voor rust was de marge van 2 doelpunten weer hersteld na een goal uit een penalty van Tristan Keyl (3-1). Na de thee kwam Zuidwolde er in het geheel niet meer aan te pas.  Marvin van der Haar scoorde uit een vrije trap al snel de 4-1. Raoul Weijenberg scoorde kort daarop vanuit de counter de 5-1. Na plm. 60 minuten was de wedstrijd toen feitelijk al gespeeld. Voor de statistieken scoorden toen Arne Sellies en de toen nog 15-jarige Stijn Rorije de 6-1 en de 7-1.

Toine Rorije

Stijn Rorije is samen met Tim Rorije (huidige doelman bij HEERDE) waarschijnlijk een nazaat van oud-profvoetballer Toine Rorije. Toine Rorije (24-4-1974) begon zijn carrière bij vv HEERDE. Op 10-jarige leeftijd verkaste hij al naar de prof-jeugd van Go Ahaead Eagles, waarna een succesvolle profcarrière volgde bij Go Ahead Eagles, FC Groningen en SC Veendam. Toine Rorije speelde 234 profwedstrijden en scoorde daarin 38x. Daarnaast speelde Toine Rorije bij diverse vertegenwoordigende Nederlandse jeugdelftallen (onder 15, 16, 17, 18, 19 en 21 jaar). Hij scoorde als jeugdinternational 4 goals.

HEERDE speelt de laatste weken wat stroever en heeft in de laatste periode her en der enkele duels verloren. Desondanks staat de ploeg op een comfortabele 2e plaats in de 3e klasse. Kortom, zondag a.s. mag een interessant duel worden verwacht tussen ZUIDWOLDE en HEERDE. Het duel tussen ZUIDWOLDE - HEERDE is trouwens nog een duel uit de 2e periode.

Zuidwolde 2 ging afgelopen zondag met 4-2 kopje onder tegen de nr. 3 bij hun in de competitie (NOORDSTER). Komende zondag wacht er opnieuw een uitwedstrijd tegen dit keer (ROLDER BOYS 2).

Op Zuidwolde 3 staat maar geen maat. Hoe langer de competitie, hoe beter ze worden. Afgelopen zondag werd Emmeloord 4 met een 3-0 nederlaag huiswaarts gezonden. Inmiddels is ZUIDWOLDE 3 opgestoomd naar de 7e plek en wie weet zit er nog wat meer in. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 thuis tegen S.V. Hoogersmilde 2, de nr. 8 in de competitie. Ook een interessant duel derhalve.

Zuidwolde 4 heeft paasreces en kan derhalve "een paaseitje tikken".

Bij de koploper ZUIDWOLDE 5/FC ECHTEN zit het prima met de conditie. Afgelopen zondag werd Zwartemeer met 1-5 aan flarden geschoten en ook vanavond werd van Weiteveense Boys 3 met 5-0 gewonnen.

Tot slot kijken we nog even terug naar de prestaties van Zuidwolde 45+ 1 team. Vorige week vrijdagavond werden beide duels tegen Vitesse 45+ en Havelte 45 + overtuigend met respectievelijk met 4-0 en 4-1 gewonnen. ZUIDWOLDE 45+ 1 strijdt derhalve nog volledig mee voor een podiumplaats.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.