Voorbeschouwing Asser Boys 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 08 februari 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Asser Boys 1 - Zuidwolde 1

Alle teams de (voorjaars)wei in

Als de weergoden ons goed gezind zijn, dan spelen alle Zuidwoldiger teams komende zondag een competitiewedstrijd. Zuidwolde 2, Zuidwolde 3 en Zuidwolde 5 (De Echten) spelen dit kalenderjaar voor het eerst weer een competitiewedstrijd.

Bekersurprise Zuidwolde 4 - OZW (Oud Zwart Wit - Groningen (De oude Meesters) ?

Zuidwolde 4 kwam afgelopen zondag thuis - op kunstgras - uit in de Districtsbeker tegen Asser Boys 3. Een spannende wedstrijd eindigde na 90 minuten in 2-2. Strafschoppen dus. Zuidwolde benutte alle strafschoppen en Asser Boys miste 1 penalty. Doelman Lennard van Veen werd dan ook "man of the match". Zuidwolde 4 is door dit resultaat inmiddels doorgedrongen tot de 1/8 Finale in de Districtsbeker. Nog niet alle bekerwedstrijden in deze pouleronde konden worden gespeeld, vanwege de slechte veldgesteldheden op de overige terreinen. Inmiddels zitten voor Zuidwolde 4 in de koker als mogelijke volgende kandidaten: BATO 3 (Winschoten), Musselkanaal 3, Groen Geel 4 (Groningen), Jubbega 4 (ook een interessante tegenstander), HOC 2  (Odoorn en de nr. 2 in de competitie van Zuidwolde 4), Dalen 5, SC Emmeloord 4, SC Erica 4, Beilen 5 en OZW 3 + nog 5 onbekende andere tegenstanders. OZW  3 zult u zegge: never heard about. Zo ging het mij ook. Een standaardteam heeft men niet, dus komt de vereniging ook niet voor in de analen van "Voetbalnoord" of "TWEENUL". Via Google komen we meer gewaar: OZW staat voor "OUD ZWART WIT/ de Oude Meesters". Het is een vereniging van inmiddels 85 jaar oud. Standaard en Traditiegetrouw heeft men al "eeuwenoud" 2 teams, t.w. OZW 2 en OZW 3. Jeugd onder de 18 jaar heeft men niet. Sfeer en gezelligheid is troef bij de club. Ook kun je niet zomaar lid worden van deze vereniging. Er is daartoe een speciale "ballotagecommissie" en daarnaast bepalen alle leden van deze relatief kleine vereniging of men lid kan worden. Het sportpark heet "West-End", Zilverlaan 10/5, Groningen en is te vinden richting het Hoendiep cq richting Hoogkerk.

Kortom een bijzondere vereniging. Wie weet komt deze vereniging wel als volgende tegenstander uit de koker voor Zuidwolde. Even voor de statistieken: OZW 3 versloeg in de vorige ronden gerespecteerde tegenstanders als: ZNC 4 (1-5 overwinning) en SWZ BOSO SNEEK 4 met 7-6. Kortom een bijzondere vereniging.

Zuidwolde 1 - Asser Boys 1

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 1 geflatterd met 2-5 kopje onder tegen Dedemsvaart. De laatste 7 minuten van de 1e helft was Zuidwolde even niet goed bij de les en dit leidde tot een 1-3 achterstand bij rust. Vroeg in de 2e helft kwam Zuidwolde terug tot 2-3 en bijna lag ook de 3-3 kort nadien tegen de touwen. Via onderkant lat stuitte de bal weer het veld in. Het werd net geen treffer derhalve, met als gevolg dat Zuidwolde risico's moest blijven nemen. In de slotfase counterde Dedemsvaart naar een geflatteerde 2-5 zege.

Komende zondag treft Zuidwolde een belangrijke concurrent in de  strijd tegen degradatie, t.w. Asser Boys. Asser Boys staat op de 12e plaats met 11 punten en Zuidwolde op de 13e plaats met 10 punten. Winst is voor beide ploegen derhalve van belang. Eerder dit seizoen speelden beide teams op 11 november j.l. tegen elkaar op sportpark Woltingeslag. Zuidwolde won dat duel met 2-1 door treffers van Stef Raben en Mathijs Steenbergen. De treffer van Asser Boys kwam vanaf de 11-meterstip van de voet van René Westerveen.

Zuidwolde 2 - Steenwijker Boys 2

De mannen van de "3 J's"kunnen komende zondag vol aan de bak. Op Woltingeslag treft men huidig koploper Steenwijker Boys 2. Wel is dit een ietwat vertekend beeld, want Steenwijker Boys heeft inmiddels 13 competitiewedstrijden gespeeld, terwijl naaste concurrenten Annen 2 (11 wedstrijden), Raptim 2 (9 wedstrijden), Beilen 2 (10 wedstrijden) aanmerkelijk minder wedstrijden hebben gespeeld. Ook Zuidwolde 2 heeft met 10 wedstrijden duidelijk minder aantal wedstrijden gespeeld dan Steenwijker Boys 2. Weten de manschappen van de "3 J's" weer net zo te stunten als tegen toenmalig koploper Annen 2 (4-2 winst). Komt dat zien, zondag a.s. op Woltingeslag. Aanvang 11.00 uur.

De Blesse 2 - Zuidwolde 3 Afgelast

Voor Zuidwolde 3 wordt het de eerste wedstrijd in het kalenderjaar 2019. Het duel tegen De Blesse is de wedstrijd tussen de nr. 5 (De Blesse) en nr. 7 (Zuidwolde 3). Het verschil in wedstrijdpunten is slechts 2 in het voordeel van De Blesse 2. Wordt het zondag stuivertje wisselen ? . Aanvang van dit duel is om 10.30 uur in De Blesse.

Dalen 4 - Zuidwolde 4 Afgelast

Weet Zuidwolde 4 een goed vervolg te geven aan het goede bekerresultaat van afgelopen zondag ? Zondag a.s. speelt Zuidwolde 4 een uitwedstrijd tegen hekkensluiter Dalen 4. Aanvang van dit duel op sportpark 't Grootveld te Dalen begint om 11.00 uur.

Dedemsvaart 6  - DE  ECHTEN/Zuidwolde 5

Hoe zijn "DE ECHTEN" uit de winterslaap gekomen?  We mogen hopen van "goed", want zondag a.s. wacht een zware dobber tegen de koploper in hun klasse: Dedemsvaart 6. Maar wie weet kunnen "de Echtenaren" weer net zo'n stunt uithalen als in het thuisduel tegen Dedemsvaart. Toen werd er een verrassende 1-1 gelijkspel behaald. Aanvang van dit duel op sportpark "De Boekweit" te Dedemsvaart is 11.00 uur

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.