Voorbeschouwing bekerwedstrijd De Weide 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 07 september 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing bekerwedstrijd De Weide 1 - Zuidwolde 1

Derby in Hoogeveen - het belang van het publiek - Erik Hegen

Afgelopen zaterdag speelde de hoofdmacht van Zuidwolde een prima wedstrijd tegen zaterdag 1e klasser Noordscheschut. Er werd nipt verloren met 2-3. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Belangrijker was echter, dat het publiek/supporters vooral winnaar werden door het aanschouwen van een boeiende en respectvolle wedstrijd.

Tegenstander van Zuidwolde komende zaterdag en 2e klasser DE WEIDE verraste diezelfde zaterdag door naaste buur en 1e klasser HOOGEVEEN op sportpark Bentinckspark met 0-2 te verslaan. Het geeft aan dat DE WEIDE over een goede ploeg en een vooral winnend team beschikt. Een mooie uitdaging derhalve.

Statistieken tussen beide teams zijn - vanwege het uitkomen in de zaterdag of zondagcompetities - nagenoeg niet aanwezig. Wel zijn er in het verleden weleens oefenwedstrijden gespeeld. In de voorbereiding op het seizoen 2007-2008 speelden beide teams in Hoogeveen tegen elkaar. Zuidwolde won dat spannende duel met 1-2. De Weide kwam toen in de 2e helft op een 1-0 voorsprong. Echter na 90 minuten stond er een 1-2 stand op het scorebord. De Zuidwoldiger-treffers werden gescoord door Marcel Linthorst en.... huidig assistent-coach van ZUIDWOLDE: Gerald Kreuze.

Als we de website van DE WEIDE aanschouwen komen we aldaar wellicht ook nog een oude bekende van vv ZUIDWOLDE tegen, assistent-trainer bij DE WEIDE: Erik Hegen, oud-speler van ZUIDWOLDE 1 en toentertijd medespeler van Gerald Kreuze (Gerald op de rechterflank en Erik op de linkerflank). Een leuke en aardige bijkomstigheid derhalve bij deze wedstrijd.

De wedstrijd DE WEIDE 1 - ZUIDWOLDE 1 wordt gespeeld op sportpark SCHUTLANDEN te HOOGEVEEN. Aanvang van deze wedstrijd: 17.00 uur.

Het nieuwe ZUIDWOLDE 2 - onder leiding van "3 J's" - won het bekerduel tegen DWINGELOO 2 knap met 2-1. Dit geeft zeker moraal voor de volgende wedstrijd tegen RUINEN 2. Zondag 10 september a.s. speelt het reserveteam van ZUIDWOLDE deze derby op sportpark "De BAETE" te Ruinen. We duimen voor ZUIDWOLDE 2.

ZUIDWOLDE 4 ging afgelopen zondag ook sterk van start door thuis met maar liefst 6-1 het bekerduel te winnen van Beilen 4. Echter een goed begin is slechts het halve werk. Zondag a.s. wacht - eveneens een bekerduel - een pittige uitwedstrijd tegen PESSE 2.

Het bestuur van vv ZUIDWOLDE wenst ZUIDWOLDE 1, 2 en 4 veel succes toe.