Voorbeschouwing CEC - Zuidwolde 1

Geschreven op 29 januari 2016 door Mariëtte Buning

AFGELAST

Als de weergoden geen roet in het eten gooien, speelt VV Zuidwolde zondag de uitwedstrijd tegen CEC. Al jaren doet CEC mee in de bovenste regionen van de derde klasse en is altijd een geduchte tegenstander voor Zuidwolde. Met zo nu en dan een klein uitstapje, net als Zuidwolde, naar de tweede klasse.

Menigeen zal zich de thuiswedstrijd herinneren. CEC had toen duidelijk niet haar dag, want het werd maar liefst 7-0. Uitwedstrijden zijn echter een ander verhaal. Meestal kwam Zuidwolde er met een verlies vandaan, maar vorig seizoen werd het een knappe 2-2, door Frans Capellen en Gerald Kreuze. Zal laatstgenoemde zondag weer aan de aftrap verschijnen?

In het seizoen 2010/2011 speelde Zuidwolde in de laatste wedstrijd van het seizoen om het kampioenschap uit tegen CEC. Halverwege stonden we al met 3-0 achter en een dikke onweersbui in de rust gaf symbolisch aan hoe men zich voelde bij Zuidwolde. CEC werd toen kampioen en Zuidwolde nam hun periode over. Maar via Musselkanaal en De Vogels uit Groningen-stad promoveerde Zuidwolde zelf ook uiteindelijk. De vreugde was echter voor beide teams maar van korte duur; één seizoen later zaten beiden weer vrolijk in de derde klasse. Wedstrijden tegen CEC zijn echter nooit saai en het voetbal leeft daar bijzonder in Emmer-Compascuum. Laten we hopen dat de lijst met blessures een beetje ingekort is en kunnen we wellicht voor een stuntje zorgen aldaar? Mocht de wedstrijd afgelast worden dan staat er een schaduwwedstrijd gepland Zuidwolde 1 - Gomos 1 aanvang 14.00 uur.

Mannen, veel succes a.s. zondag!