Voorbeschouwing DTD 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 31 januari 2020 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing DTD 1 - Zuidwolde 1

Belangrijke returnmatch in de Trije Doarpen

Komend weekeinde is feitelijk de start van de tweede seizoenshelft van het amateurvoetbal. Zuidwolde 1 speelt dientengevolge komende zondag tegen DTD uit de verenigde dorpen: Britsum, Cornjum en Jelsum. Het sportterrein DTD bevindt zich op het adres: Martenawei 6, 9056 RD Jelsum.

Op de eerste competitiedag van het seizoen 2019/20 speelden beide teams op 22 september 2019 in Zuidwolde tegen elkaar. Lang leek deze wedstrijd te eindigen in de bekende brilstand (0-0). Pas in de 75e minuut verschalkte Nico Schulting DTD-doelman Maikel Hottinga met een prima schuiver. In de 87e minuut knalde Martijn Spijkerman de 2-0 binnen, waarna Frans Capellen in de laatste minuut voor het slotakkoord zorgde door de 3-0 aan te tekenen.

Inmiddels zijn we een halve competitie verder en staat Zuidwolde op de 9e plaats met 15 punten en DTD op de 12e plaats met 9 punten. Een cruciale wedstrijd derhalve voor beide teams. Afgelopen zondag verloren beide teams hun 1e wedstrijd na de winterstop. DTD ging bij Heerde nipt met 1-0 onderuit, terwijl Zuidwolde na een matige eerste helft en een 0-3 achterstand bij rust uiteindelijk - in een duidelijk betere tweede helft - met 2-4 onderuit ging tegen LAC Frisia 1883. DTD kende overigens een goede oefenperiode in de afgelopen weken. Alle drie oefenwedstrijden werden gewonnen, t.w. 2-5 winst tegen derdeklasser Friesland LVV, 2-3 winst tegen LAC Frisia en tot slot een 2-3 zege op derdeklasser Dronrijp. Gelet op deze resultaten is het nipte verlies van afgelopen zondag tegen het sterke Heerde derhalve duidelijk een signaal dat DTD er alles aan doet om klasse behoud veilig te stellen. Zuidwolde is derhalve gewaarschuwd.

Zuidwolde 2 - EMMS 2 (lijstaanvoerder)

Afgelopen zondag kwam er een grote surprise vanuit Erica, alwaar Zuidwolde 2 een knappe 0-1 zege behaalde op het hoger geplaatste SC Erica 2. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een duel tegen de koploper in de reserve 1e klasse, t.w. EMMS 2. De ploeg uit Slagharen won afgelopen zondag met 3-2 van Emmen 2 en staat thans met 12 wedstrijden 23 punten (doelsaldo 21-15) op de 1e plaats. Zuidwolde 2 staat op de 10e plaats met 12 wedstrijden 15 punten (doelsaldo van 29-27). De onderlinge verschillen in deze competitie zijn gering. We duimen a.s. zondag voor het tweede. Aanvang van dit duel is om 11.00 uur op sportpark Woltingeslag.

SV Hoogersmilde 2 - Zuidwolde 3

Hoe heeft Zuidwolde 3 de winterstop verstouwd? Zijn er nieuwe krachten aangeboord om de laatste plaats in de competitie te verlaten. Voor a.s. zondag staat er gelijk een pittige uitdaging voor de roodzwarten op het programma, t.w. een uitduel tegen de nr. 2 in hun competitie S.V Hoogersmilde 2. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur op sportpark de Bosrand in Hoogersmilde.

Zuidwolde 4 - Dalen 4: een topper op Woltingeslag

Nog een topduel a.s. zondag op sportpark Woltingeslag. Zuidwolde 4 - de nr. 2 in hun competitie - speelt tegen de nr. 3 t.w. Dalen 4. Beide teams hebben 20 wedstrijdpunten vergaard, waarbij Zuidwolde 4 een wedstrijd minder heeft gespeeld. Een echte 6-puntenwedstrijd derhalve. Koploper in de 5e klasse - 06 is DVC'59 2 met eveneens 20 punten, maar met nog weer een wedstrijd minder gespeeld dan Zuidwolde 4. Het uitduel tegen Dalen 4 eindigde op de eerste competitiedag van dit seizoen in een 4-2 zege voor Dalen 4. Kortom een interessant duel a.s. zondagmorgen om 10.00 uur op Woltingeslag.

Dedemsvaart 5 - Zuidwolde 5

De Echtenaren hebben de winterstop slecht verstouwd, want afgelopen zondag ging met thuis werd men met boter en suiker ingemaakt door een 0-8 nederlaag tegen naaste buur en koploper IJhorst3. Je zou zeggen: ze hadden vast de voetbalschoenen verkeerd aan. Komende zondag wacht opnieuw een uitdaging, t.w. een uitduel op sportpark De Boekweit te Dedemsvaart tegen Dedemsvaart 5. Aanvang van dit duel is om 12.00 uur.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.