Voorbeschouwing GIETEN 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 28 april 2016 door

Sportpark de Goorns - afronden op "de kist"
Afgelopen zondag verloor ZUIDWOLDE onnodig met 0-2 van SVV'04. Legio kansen waren niet aan onze voorwaartsen besteed. In de 1e helft kreeg ZUIDWOLDE welgeteld acht 100%-kansen. Bij rust had ZUIDWOLDE met 8-2 voor kunnen en moeten staan. Om onverklaarbare redenen wisten de "roodzwarten" deze keer het net niet te vinden.
Gelet op het grote aantal scoringskansen zal er deze week w.s. wel extra getraind worden op
"afronden op de kist".
Komende zondag treft ZUIDWOLDE een lastige uitwedstrijd tegen v.v. GIETEN. Bij de seizoenouverture won GIETEN op sportpark Woltingeslag onverwacht, maar niet onverdiend met 2-5 (na een 0-5 stand). Smaakmakers bij GIETEN waren allicht de goalgetters Jeroen Buurke (3x) en Geir Lutjes (2x), maar ook de rappe Florian van der Heide behoorde tot de betere voetballers.

Op sportpark "de Goorns" te Gieten heeft ZUIDWOLDE de mogelijkheid om zich te revancheren voor de eerdere nederlaag tegen Gieten, alsmede naar aanleiding van het verlies van vorige week tegen SVV'04. Ook GIETEN kent momenteel een iets mindere fase in de competitie. De laatste 2 wedstrijden werden verloren van respectievelijk DVC '59 (6-4) en afgelopen zondag tegen C.E.C. (2-1).
Kortom voldoende ingrediënten om zondag a.s. een mooie wedstrijd te verwachten

Voor het overige spelen komende zondag alleen nog ZUIDWOLDE 4 en ZUIDWOLDE 5 beiden een uitwedstrijd tegen respectievelijk TWEDO 3 en VIOS 3.

ZUIDWOLDE 4 speelde afgelopen zondag tegenvallend onverwacht gelijk (1-1) tegen HOOGEVEEN 3. Een uitdaging derhalve om zondag a.s. tegen TWEDO 3 weer eens ouderwets uit te halen.

ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) gaat met de week beter spelen en zeker ook betere resultaten behalen. Afgelopen zondag verraste men vriend en vijand om in Odoorn HOC 4 (de nummer 2 in de competitie) met 1-2 te verslaan. Tegen VIOS 3 verwachten we opnieuw een stuntje van de Echtenaren.

Zuidwolde 2 sloot afgelopen zondag het competitieseizoen af met een recordscore van maar liefst 13-0 tegen Helpman 2. Zuidwolde 2 mag nog hopen op deelname aan de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse.

Zuidwolde 3 blijft maar winnen en bond afgelopen zondag RAPTIM 4 met 4-0 aan de zegekar. Komende zondag heeft Zuidwolde 3 vrijaf.

Wisselende successen waren er voor het 45+-team. Eerst werd met 2-0 verloren van Vitesse '63, maar vervolgens werd verrassend gewonnen (4-1) van het sterker geachte De Weide 45 +2.

De lady's van Zuidwolde hadden ook wisselende resultaten. Na nipt verlies (0-1) tegen de dames van Vitesse '63 3 werd vervolgens met 0-3 gewonnen van USV vr. 1. Afgesloten werd met een gelijkspel (1-1) tegen koploper Rouveen vr. 2.

Komende zondag wenst het bestuur van vv Zuidwolde alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.