Voorbeschouwing H.Z.V.V. 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 14 september 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing H.Z.V.V. 1 - ZUIDWOLDE 1

Volop Weekend-voetbal - "All-day football"

De contouren van "weekend-voetbal" begint steeds meer gestalte te krijgen. O.a. bij de v.v. Sweel tracht men dit seizoen daartoe mede gestalte te geven door voor hun 1e en 2e team deel te nemen aan de zondagcompetities en daarbij voor de thuiswedstrijden zoveel mogelijk op de zaterdagavonden te gaan spelen. De uitwedstrijden speelt men in principe op de zondag. Allicht is daarbij de medewerking van de andere teams uit hun competitie nodig, alsmede de ondersteuning vanuit de KNVB. Het ziet er naar uit dat dit gaat lukken.

Ook anderszins zien we steeds meer ontwikkelingen dat er op meerdere dagen/avonden in het weekeinde dan wel doordeweeks gevoetbald wordt dan wel gaat worden. Het voetbal past zich steeds meer aan de huidige eisen des tijds. De 24/7-maatschappij - de 6-daagse werkweek vragen tegenwoordig een andere aanpak.

Net als vroeger: alle dagen voetbal, maar dan anders. Heel vroeger had je naast voetbal weinig andere (sport)mogelijkheden. Als de school uitwas om 15.30 uur ging je alle dagen naar een trapveldje en had je met 2 jassen een doel en speelde je vervolgens onderling een partijtje. Dit duurde veelal tot etenstijd was (18.00 uur) en speelde je pakweg 2 1/2 uur achter elkaar. Dat gebeurde dan alle dagen in de week. Daarnaast had je natuurlijk nog de wekelijkse training op de club. Zo trainde je indertijd vele malen vaker dan thans het geval is. Je bouwde spelenderwijs heel veel conditie op.

HZVV 1 - Zuidwolde 1 (bekerwedstrijd) zaterdag 15 sept. a.s. om 17.00 uur

Zaterdag a.s. speelt Zuidwolde in op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen haar 3e bekerwedstrijd in de pouleronde. Tegen Beilen 1 werd in de eerste wedstrijd verdienstelijk gelijkgespeeld (2-2). Afgelopen zaterdag werd met duidelijke cijfers (0-5) verloren van De Weide. Doordat Beilen met 6-0 verloor van HZVV zijn de kaarten wel geschud in deze bekerronde. HZVV en De Weide zullen strijden om de 1e plaats in deze pouleronde. Beilen en Zuidwolde zullen deze bekerwedstrijden als nuttige oefenpartijen beschouwen in de voorbereiding op de competitie.

Afgelopen dinsdag speelde Zuidwolde een oefenwedstrijd tegen USV uit Nieuwleusen, de wedstrijd in Nieuwleusen werd met 2-3 gewonnen.

Zaterdag dus de uitwedstrijd voor de beker tegen Hoofdklasser HZVV. Aanvang: 17.00 uur.

Sleen 2 - Zuidwolde 2 (bekerwedstrijd) zondag 16 sept. a.s. om 10.00 uur

Afgelopen zondag won Zuidwolde 2 thuis het bekerduel tegen Weerdinge 2 met 2-0. Koploper in deze poule is Sweel 2, dat haar beide wedstrijden won (w.o. 3-1 winst tegen Zuidwolde 2 en een 0-13 (!?) zege op een kennelijk toen niet volledig Sleen 2). Juist tegen Sleen 2 speelt Zuidwolde 2 zondag a.s. haar 3e bekerduel in Sleen. Kennelijk is Sleen 2 inmiddels helemaal compleet want men speelde eerder al in Weerdinge met 2-2 gelijk tegen de gelijknamige club. Verwacht mag dan ook worden, dat het duel Sleen 2 - Zuidwolde 2 redelijk evenwichtig zal verlopen.

MSC 2 - Zuidwolde 3 (bekerwedstrijd) zondag 16 sept. a.s. 10.30 uur

Zuidwolde 3 heeft haar beide bekerduels gewonnen. Afgelopen zondag werd een zwaarbevochten zege (3-2) behaald op Scheerwolde 2. Door dit resultaat is Zuidwolde 3 koploper, gevolgd door MSC/Amslod (de fietsclub) 2. Met nog 1 wedstrijd te spelen zullen de Meppelers er alles aan doen om koploper Zuidwolde 3 pootje te lichten.

Zuidwolde 4 - Hoogeveen 3 (bekerwedstrijd) zondag 16 sept. a.s. 10.00 uur

Ook Zuidwolde 4 is koploper in haar bekerpoule. Beide tot dusver gespeelde wedstrijden werden gewonnen, met daarbij afgelopen zondag op sportpark De Baete te Ruinen een zwaarbevochten 3-4 zege. Zondag a.s. lijkt het een makkie te worden tegen hekkensluiter Hoogeveen 3. De Hoogeveners verloren beide duels, maar zullen er natuurlijk alles aan doen om Zuidwolde 4 klop te geven.

Lady's first vrijdagavond 14 sept. in Oosterhesselen. Aanvang 19.30 uur

Het vrouwen-1 team gaat vanaf komende vrijdagavond weer volop jacht naar een volgende trofee. Op sportpark Oosterhesselen speelt men 3 seriewedstrijden tegen respectievelijk VIOS vr.1, Germanicus vr. 2 en Raptim vr. 1.

Lady's second vrijdagavond 14 sept. in Sleen. Aanvang 19.30 uur

Het vrouwen-2 team is vrijdagavond te bewonderen op sportpark van de v.v. Sleen. Zij spelen maar liefst 4 seriewedstrijden tegen respectievelijk Sleen vr. 1, ZZVV vr. 1, Noordscheschut vr. 2 en Ruinen vr. 2.

Last but not least 45+-team vrijdagavond sportpark de Oosthoek in Hollandscheveld. Aanvang 19.30 uur.

Tot slot speelt Zuidwolde 45+-team vrijdagavond a.s. op sportpark De Oosthoek van vv Hollandscheveld twee wedstrijden tegen respectievelijk De Weide 45+ - 1 en HZVV 45+ 1.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde veel succes toe.