Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 22 februari 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Heerde 1 - Zuidwolde 1

De Russische beer

IJs en weder dienende zal er komend weekeinde gevoetbald worden. Als we de weergoden mogen geloven komt er vanaf dit weekeinde een extreem koufront (meer dan 10º vorst) over ons heen. In meteorologische termen wordt dan gesproken over "de Russische beer". Een term die voortkomt uit de "koude oorlog" (1945-plm.1990) en die min of meer symbolisch eindigde met "de val van de Berlijnse Muur" cq de hereniging tussen West- en Oost-Duitsland.

Terug naar komend voetbalweekeinde.

Zuidwolde 1

Afgelopen zondag verloor Zuidwolde met 3-1 van virtuele koploper VKW uit Westerbork. De overwinning van de Westerborkers was verdiend, maar toch maakte Zuidwolde het VKW nog bijzonder lastig. Uit geslagen positie kwam Zuidwolde in de 66e minuut terug in de wedstrijd dankzij een doelpunt van Mathijs Steenbergen. Vervolgens kreeg Zuidwolde kansen op de gelijkmaker, maar deze viel niet. Kort voor het einde scoorde VKW de bevrijdende 3e treffer. Zeker een compliment waard voor de Zuidwoldigers, want de "Börkers" hebben niet alleen veel scorend vermogen, maar hebben tevens een sterke defensie. Met slechts 17 tegengoals (waarvan 8 in de eerste 3 wedstrijden) is VKW tevens de minst gepasseerde elftal in de 2e klasse L.

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 een uitwedstrijd tegen Heerde 1. Voor zover bekend heeft Heerde een kunstgrasveld, zodat de kans op doorgaan van de wedstrijd groter is.

Heerde is een bekende tegenstander voor Zuidwolde. Afgelopen seizoen speelden beide teams tegen elkaar in de 3e klasse D. Zeker de wedstrijd In Heerde zal bij menigeen nog goed op het netvlies staan. Zuidwolde verloor fors met 7-1 van de Heerdenaren, w.o. een treffer van het "Heerde-talent" (toen 15 jaar) Stijn Rorije (inderdaad de zoon van... oud-prof Toine Rorije). Afgelopen zondag was Stijn Rorije met o.a. 2 treffers "man of the match" voor de Heerdenaren in het duel tegen voormalig koploper in de 2e klasse L Valthermond (5-1 winst voor Heerde). Gelet op deze hoge uitslag is bij Heerde kennelijk "de beer los". Zuidwolde is dan ook gewaarschuwd.

Zuidwolde 2

Zuidwolde 2 speelt in principe een thuiswedstrijd tegen Raptim 2. Even waren we in de veronderstelling, dat Raptim 2 "de geest had begeven". Lang bleef men maar op 4 wedstrijden staan, terwijl de andere ploegen inmiddels 10 wedstrijden hebben gespeeld. Maar zo ineens kwam er weer een teken van leven van de Coevordenaren en speelde men afgelopen zondag met 3-3 gelijk tegen WVV 2 (in het verre Winschoten). We gaan er dan ook vanuit, dat dit duel wel gespeeld gaat worden.

Zuidwolde 3 (afgelast)

Zuidwolde 3 had wat moeite om uit de winterslaap te komen en ging afgelopen zondag met 9-3 "kopje onder" tegen Raptim 4.

Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een uitwedstrijd tegen VIOS 2. We dichten Zuidwolde 3 zeker kansen toe, want VIOS Oosterhesselen staat op de onderste plaats.

Zuidwolde 4 is vrijaf

Zuidwolde 5 (afgelast)

"De Echten" konden afgelopen zondag hun kicksen nog even "in het vet" houden. Het duel tegen Beilen 6 werd afgelast, vanwege de slechte gesteldheid van het veld. Komende zondag gaan "de Echten" op bezoek bij de buren van IJhorst 2. Mits het doorgaat natuurlijk.

Hou de website dus in de gaten.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwolde teams weer veel succes toe.

From Russia with love.