Voorbeschouwing Olyphia 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 24 november 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Olyphia 1 - Zuidwolde 1

Noordwolde versus Zuidwolde/ Capello versus Capellen

Afgelopen zondag speelden Olyphia (Noordwolde) en Zuidwolde tegen "op papier" sterkere tegenstanders. Olyphia speelde een uitwedstrijd tegen het op de 2e plaats staande Dedemsvaart en ging uiteindelijk met 3-2 "kopje onder". Een fel uit de startblokken komende Olyphia kwam in de 1e helft op een 0-1 voorsprong. Na de thee nam Dedemsvaart een ogenschijnlijk riante 3-1 voorsprong, doch de Noordwoldigers kwamen alsnog terug in de wedstrijd (3-2). Met hangen en wurgen wist Dedemsvaart uiteindelijk de 3-2 zege "over de streep" te trekken. De beide Olyphia-treffers werden gescoord door Kevin Capello. Zuidwolde speelde afgelopen zondag een uitwedstrijd tegen de toenmalige nr. 3 in de competitie Beilen. Na een pittige wedstrijd trok Zuidwolde uiteindelijk met 2-3 aan het langste eind. Bij Zuidwolde was Frans Capellen 2x trefzeker. Beide teams hebben dit seizoen kennelijk iets met 3-2 of 2-3 uitslagen. Olyphia had dit seizoen al drie keer te maken met 3-2 standen (winst/verlies). Ook Zuidwolde had dit seizoen (inclusief de bekercompetitie) al vier keer te maken met 3-2 standen (winst/verlies).

Laat nu het laatst gespeelde duel tussen Zuidwolde - Olyphia in het seizoen 2008-2009 ook nog eens in een 3-2 stand geëindigd te zijn. Toeval? Indertijd werden de Zuidwoldiger-treffers gescoord door Sylvano Wildeboer (2x) en Mark v.d. Beld (met een zondagsschot van 35 meter afstand). De treffers van Olyphia werden toen gescoord door Isha Koopmans en Albert van der Laan. Na de uitwinst op Beilen ziet een compleet fit Zuidwolde het treffen tegen Olyphia met veel vertrouwen tegemoet. Kortom, zondag a.s. op sportpark Spokedam te Noordwolde een interessant duel tussen "Bois du Nord" versus "Bois du Sud".

Zuidwolde 2

Zuidwolde 2 leek afgelopen zondag tegen koploper Beilen 2 (minste verliespunten) tegen een nederlaag aan te lopen. Na een 0-2 achterstand kwam het team van de "3 J's" geweldig terug tot een 2-2 eindstand. Zelfs leek Zuidwolde 2 met 3-2 te gaan winnen, maar een ferme kopgoal van "powerman" Robin Tiggelaar werd - naar de mening van velen - ten onrechte afgekeurd. Komende zondagmorgen (11.00 uur) wacht op sportpark Woltingeslag opnieuw een sterke tegenstander, t.w. Rolder Boys 2. Het reserveteam van Rolder Boys staat op een gedeelde 4e plaats in de competitie en heeft 1 punt meer dan Zuidwolde. Afgelopen zondag won Rolder Boys 2 thuis met 8-2 van SVV'04 2.

Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 wacht komende zondag een pittige opponent. In Nieuw-Schoonebeek speelt men tegen het reserveteam van Schoonebeek. Schoonebeek 2 is de koploper in deze klasse en is vooral een veel scorend team (33 goals inmiddels). Dus ruimtes klein en loeren op de counter zal het motto worden voor Zuidwolde 3.

Zuidwolde 4

Is Zuidwolde 4 op weg naar de titel van "Herbstmeister". Het heeft er alle schijn van. Afgelopen zondag werd naaste concurrent Balkbrug 2 in Balkbrug op 1-4 nederlaag getrakteerd. Balkbrug 2 was tot afgelopen zondag met slechts 3 tegengoals de minst gepasseerde ploeg in de klasse. De 4 goals van Zuidwolde 4 zal zeker aangekomen zijn bij Balkbrug 2. Een afgetekende zege derhalve voor Zuidwolde 4. Komende zondag speelt Zuidwolde 4 op de thuisbasis tegen Beilen 6. De Beilenaren staan op de 6e plaats in de competitie. We verwachten dus gewoon 3 punten voor Zuidwolde 4.

FC ECHTEN /ZUIDWOLDE 5

Afgelopen zondag werd de wedstrijd tegen Ruinerwold 4 - op verzoek van "de Ruunerwolders" - verplaatst naar een later tijdstip. Helaas dus geen derby voor "de Echten". Komende zondag echter "nieuwe ronde, nieuwe kansen", want dan is er opnieuw een "Woldense derby" tegen Wacker 3. Wacker 3 is de nr. 2 in de competitie en dus een naaste concurrent voor Zuidwolde 4. Deze derby wordt gespeeld in De Wijk. Kunnen "de Echtenaren" voor een verrassing zorgen. Het zou mooi zijn. Zeker ook voor Zuidwolde 4.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.