Voorbeschouwing Ruinen 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 14 oktober 2016 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Ruinen 1 - Zuidwolde 1

De derby -  interessante duels

Afgelopen zondag verloor ZUIDWOLDE nipt met 1-2 het toch wel belangrijke duel tegen S.V. Zwolle. De overwinning van de Zwollenaren was niet onverdiend te noemen. Met name in de 2e helft was het veldspel van de Zuidwoldigers duidelijk ondermaats te noemen.Deze nederlaag zal het zelfvertrouwen bepaald geen goed hebben gedaan. Zondag a.s. wacht de Woldense derby tegen streekgenoot Ruinen. Ook de "Ruuners" kennen een nog matige start in de competitie. Eveneens met stevige verliespartijen tegen DIO Oosterwolde en Dedemsvaart. Het doelsaldo van beide teams kan nagenoeg als een gelijk sjabloon over elkaar worden gelegd. Ruinen heeft in 6 duels 18 tegentreffers geïncasseerd en Zuidwolde heeft inmiddels 19 tegentreffers geïncasseerd. Gelet op deze statistieken zullen beide teams een extra slot op de deur willen zetten. Wie de beste counter heeft zal w.s. zondag a.s. winnen. Kortom een meer dan interessant duel komende zondag op sportpark "De BAETE" in Ruinen.

Zuidwolde 2 deed afgelopen zondag goede zaken door de uitwedstrijd tegen het reserveteam van Hoogezand eclatant met 1-4 te winnen. Komende zondag wacht een meer dan interessante tegenstander op sportpark Woltingeslag. Koploper Noordster 2 uit Oude Pekela komt dan namelijk op bezoek. Kansloos is middenmotor ZUIDWOLDE 2 zeker niet. De Pekelders verloren b.v. thuis tegen Beilen 2 (0-1 verlies). Was dat nu net niet de ploeg (Beilen) alwaar Zuidwolde 2 met 4-5 won. Kortom, ook een interessant duel voor de manschappen van coach Henry Vogelzang.

Zuidwolde 3 heeft een sabbatical-weekeinde en mag nog even langer nagenieten van de winst op STANFRIES 2.

Zuidwolde 4 pakte in de uitwedstrijd tegen EMMS/LUTTEN 3 een belangrijke 0-1 overwinning op haar naaste concurrent. Medekoploper ZUIDWOLDE 4 (samen met SC ERICA 4) speelt komende zondag een thuiswedstrijd tegen de nieuwe vereniging "WKE '16 4". De kampbewoners uit Emmen hebben een hectisch jaar achter de rug, waarbij zij een nieuwe vereniging hebben opgericht. Ook dit is dus een interessant duel.

Tot slot komen "De Echten" (Zuidwolde 5) zondag a.s. - thuis op Woltingeslag - binnen de krijtlijnen. Medekoploper Zuidwolde 5 speelt dan thuis een duel tegen ZWARTEMEER 5. Een wedstrijd voor wat het wellicht nog waard is. Een wedstrijd "om des keizers baard"? Zoals bekend moge zijn verdwijnt de naam van de voetbalvereniging ZWARTEMEER vanaf komend seizoen uit het wedstrijdbeeld. Toch wel een historisch verlies/verdwijnen van een roemrijke (oud prof-)club, met als clubicoon TONNY ROOSKENS. Een trefzekere spits van weleer.VV ZWARTEMEER is samen met VV KLAZIENAVEEN een fusie aangegaan en zal komend seizoen verder gaan in de zaterdagcompetitie onder de naam FC KLAZIENAVEEN. Ook dit duel ZUIDWOLDE 5 - ZWARTEMEER 5 is dan ook om een andere reden een interessant duel.

Kortom, komend weekeinde staat bol van interessante duels.Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.