Voorbeschouwing S.V. Epe - Zuidwolde

Geschreven op 08 september 2016 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing S.V. Epe - Zuidwolde

Voor de spelers en supporters rijdt er een bus naar Epe. De bus vertrekt vanaf de parkeerplaats van het sportpark om 11.45 uur, kosten € 5,-- pp.

De club van Marc Overmars
Voor zover bekend speelt ZUIDWOLDE 1 zondag a.s. voor het eerst in haar bestaan tegen S.V. EPE. Dat is niet zo maar een club. S.V. EPE is vooral de club alwaar hun clubicoon Marc Overmars (bijgenaamd "de TGV") ooit zijn jeugdcarrière begon. Een carrière die vervolgens voerde langs de wegen van GO AHEAD EAGLES, AJAX, ARSENAL, BARCELONA en natuurlijk het Nederlands Elftal. Marc Overmars speelde 86 interlands en scoorde daarin als rappe linkerspits 17 interlandgoals. Met recht dan ook een clubicoon, alwaar je trots op mag zijn.

{gallery}20160908voorbeschouwing{/gallery}

Thans is Marc Overmars bij AJAX werkzaam als Directeur Voetbalzaken en o.a. betrokken bij grote transfers binnen AFC AJAX.

Terug naar het duel van a.s. zondag S.V. EPE 1 - ZUIDWOLDE 1. De hoogtijdagen van S.V. EPE lagen in de jaren '90 van de vorige eeuw. Men speelde indertijd zelfs in de eerste klasse. Wat dat betreft zijn er enige parallellen te trekken met de v.v. ZUIDWOLDE. Beide teams begonnen dit seizoen met een gelijkspel (S.V. Epe begon met een 2-2 in en tegen Dedemsvaart en Zuidwolde speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen Trinitas). Kortom voor beide teams a.s. zondag weer een uitdagende wedstrijd.

Zuidwolde 2 speelde afgelopen zondag in de 1e klasse een spetterende wedstrijd tegen BEILEN 2. Men haalde een huzarenstukje uit door vanuit een kansloos geachte 4-1 achterstand de wedstrijd om te buigen in een 4-5 overwinning. Zuidwolde 2 heeft een druk weekendje voor de boeg. Eerst speelt men donderdagavond 8 september in Meppel een bekerwedstrijd tegen ALCIDES 2 en als klap op de vuurpijl wordt zondag a.s. een thuiswedstrijd gespeeld voor de competitie tegen V.K.W. 2 (Westerbork).

Zuidwolde 3 speelt a.s. zondag haar eerste competitiewedstrijd uit tegen BEILEN 4. Beilen 4 zal zich na de nederlaag van Beilen 2 tegen Zuidwolde 2 willen revancheren in het duel tegen ZUIDWOLDE 3. Opgepast dus voor een getergd BEILEN 4.

Zuidwolde 4 begint zondag a.s. met een thuisduel tegen E.H.S. 3 uit Emmerhout. Succes mannen.

"De Echten" (Zuidwolde 5) starten zondagmorgenvroeg tegen VIOS 3 uit Oosterhesselen. Zullen de Echtenaren hun goede vorm van afgelopen seizoen meenemen naar het nieuwe seizoen. We hebben er een goed gevoel over. Succes voor de mannen van coach/elftalleider Remco Hempen.

Allicht begint het voetbalfeest vrijdag a.s. al met het vrouwenvoetbal van vv Zuidwolde op het sportpark in Nieuwleusen met duels tegen VVAK vr. 2, USV vr. 1 en Hoogeveen vr.2.

Ook vanachter de burelen vinden er komende weekeinde vele uitdagingen plaats. Middels het voetbalplaatjesboek van de JUMBO worden er zondagmorgen vele foto's gemaakt. Ook dit is dus een uitdaging om het allemaal goed voor elkaar te krijgen. Voor voetballend ZUIDWOLDE zeker een belangrijk moment.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst een ieder weer een fijn voetbalweekeinde toe.