Voorbeschouwing Sleen 1 –Zuidwolde 1

Geschreven op 02 mei 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Sleen 1 –Zuidwolde 1

Voorwedstrijd voor de bekerfinale in “DE KUIP” – Scoort Meurs net als 10 jaar geleden

Het belooft een fijn voetbalweekend te worden. De “R” (van rillen en kou) is uit de maand en we gaan zonnige perioden tegemoet. Het is de tijd van oogsten na een lang voetbalseizoen. Afgelopen zondag won ZUIDWOLDE de lastige uitwedstrijd tegen ZFC ZUIDLAREN. Niet zomaar een overwinning, maar vooral een overwinning van het collectief.

Ook ZFC ZUIDLAREN had de punten op meerdere fronten nodig (w.o. de kans op een 3e periodetitel).
Kortom, er moest volop gestreden worden voor de punten en dat deed een collectief ZUIDWOLDE bijzonder goed. Met als “klinkende resultaat” : een periodetitel, zodat er mogelijkheden zijn voor promotie naar de 2e klasse.

Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 een uitwedstrijd tegen v.v. SLEEN.
De historie tussen beide teams gaat in eerste instantie terug naar het seizoen 2004-2005.
In Sleen speelden beide teams met 2-2 gelijk, door treffers van Robert Assen en Johnny Zwaan namens Sleen en Erwin de Lange en Terry v.d. Belt voor ZUIDWOLDE. Thuis won ZUIDWOLDE met 4-0, met daarbij de openingsgoal van Martijn van Meurs (snoeihard schot vanaf “randje 16”). De overige treffers werden gescoord door Jeroen v.d. Belt (2x) en Sander Bruins.

In het seizoen 2009-2010 won ZUIDWOLDE thuis het openingsduel van dat seizoen met 2-0 van SLEEN door doelpunten van Gerald Kreuze en Ruben Roemahlewang. Het uitduel in Sleen zal menigeen nog vol op het vizier hebben, want ZUIDWOLDE vond in een plensbui (en geen tribune) “haar waterloo” in Sleen door met 4-2 te verliezen. Marcel Linthorst zorgde met 2 treffers voor de Zuidwoldiger productie. Bij Sleen waren Sjaak Wiegers (2x), Derek Slot en Ranil Briek succesvol.

In het seizoen 2010-2011 was ZUIDWOLDE oppermachtig. Thuis won ZUIDWOLDE met 5-0 van Sleen door doelpunten van Marcel Linthorst (3x), Carlos Lopez Macedo en…………
Frans Capellen. In Sleen voltrok zich vervolgens op 17 april 2011 “het wonder van Sleen”
Bij rust stond ZUIDWOLDE op een kansloze 3-1 achterstand. Door een tactische aanpassing van coaches Henk Spijkerman/ Jan Spijkerman sleepte ZUIDWOLDE er toen via een wervelende 2e helft een 3-6 overwinning “uit het vuur”. Sjaak Pronk (2x) Marcel Linthorst (2x) en Carlos Lopez Macedo (2x) zorgden voor de 6 treffers bij Zuidwolde. Roel Bouwes en Sjaak Wiegers (2x ) scoorden toen voor Sleen.

Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE met 5-0 van Sleen door doelpunten van Frans Capellen (2x) Wessel Buning, Peter Nijboer en Mathijs Capellen.

Allemaal zijn dit mooie ingrediënten voor andermaal een mooi duel tussen beide teams.
Na dit duel van a.s. zondag volgt allicht in de Rotterdamse “KUIP” de nationale bekerfinale tussen PEC ZWOLLE – FC GRONINGEN. Kortom een mooi voetbalweekeinde.

succes en veel voetbalplezier toegewenst.