Voorbeschouwing SLEEN 1 - ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 24 september 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing SLEEN 1 - ZUIDWOLDE 1

Klik op de foto om te vergroten.Toeval ? Sprankelen en Spartelen
Bakker BERGHUIS pakt uit met "drentse kontjes"

Afgelopen zondag was er een euforische stemming in de kampen van SLEEN en ZUIDWOLDE. SLEEN won haar eerste competitietreffen met maar liefst 0-7 in het Tweelingdorp Veenoord tegen de plaatselijke TWEDO.
Een zelfde stemming was er afgelopen zondag op sportpark Woltingeslag alwaar de equipe van coach Jarrisch Keizer en assistent-coach Gerald Kreuze met eveneens 7-0 won van C.E.C.. Een zeldzame hoge uitslag, die beslist niet geflatteerd was. Het had een overwinning met dubbele cijfers kunnen worden. C.E.C. kwam er nog genadig vanaf.

Deze overwinning deed mij denken aan een overwinning van ZUIDWOLDE op DWINGELOO in het seizoen 2004-2005. In een snikheet ZUIDWOLDE ging DWINGELOO eveneens met 7-0 de boot in.

De week er op moest ZUIDWOLDE aantreden tegen....................juist SLEEN. Tsja, wat gebeurd er dan. SLEEN in de ankers en ZUIDWOLDE maar aanvallen. Nu u kunt het wel raden, het werd een zeer lastige wedstrijd voor ZUIDWOLDE. Uiteindelijk werd met de hakken over de sloot een moeizame puntendeling bereikt (2-2), met doelpunten van Erwin de Lange en Terry van de Belt (Zuidwolde) en Johny Zwaan en Robert Assen (namens SLEEN).

De toenmalige verslaggever (radio De Wolden-man: Henk Duinkerken) benoemde deze beide wedstrijd als "sprankelen en spartelen".
Het toeval wil, dat zondag a.s. weer een duel lonkt tussen SLEEN-ZUIDWOLDE.

Tumult was er afgelopen zondag in Assen, alwaar mede-koploper ZUIDWOLDE 2 averij opliep door een 5-3 verlies tegen ASSER BOYS 2. Terug in de kantine viel "het mosteren" op van Martijn van Meurs. Dat is vaak een slecht teken. Geen man over boord heren, want nog steeds zijn jullie mede-koploper. Ook de concurrentie liet punten liggen, zodat er a.s. zondag weer volop kansen zijn op een revanche. Tegenstander is STEENWIJK 2.

ZUIDWOLDE 3, de "mannschaft" van nieuwe shirtsponsor HUTA-BOUW doet het voortreffelijk.
Andermaal werd met royale cijfers gewonnen (7-1) van VIOS 2. Het in de top meedraaiende ZUIDWOLDE 3 kan komende zondag haar borst natmaken tegen HOC 2 (HUNSO ORING COMBINATIE uit ODOORN). Een echte topper. Succes gewenst.

ZUIDWOLDE 4 draait als een tierelier. Afgelopen zondag werd gewonnen van het reserveteam van Balbrug (1-6 overwinning). Koploper ZUIDWOLDE 4 trof in 3 competitiewedstrijden inmiddels 24 x de roos. Komende zondag speelt Zuidwolde een thuismatch tegen DEDEMSVAART 4.

ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) kwam afgelopen zondag op de elftalfoto. Met de aanwezigheid van diverse sponsoren moest men desondanks het onderspit delven tegen TWEDO 4 (1-3 verlies). Een stroef begin voor de ECHTENAREN, die komende zondag een uitwedstrijd hebben tegen Dedemsvaart op sportpark "De BOEKWEIT" aan "De VAORT".

We beginnen het weekend (vrfijdagavond) echter met Lady's Night. Onze "Girls" treden thuis op sportpark Woltingeslag tegen HZVV vr 3./ EMMS vr 2 en DVSV vr 1.

Kortom weer een fraai voetbalweekend in het vooruitzicht.
Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldigeer teams weer veel succes toe.