Voorbeschouwing Stadskanaal 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 17 mei 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Stadskanaal 1 - Zuidwolde 1

Opnieuw volop voetbal

Evenals vorig weekeinde is er ook dit weekeinde weer volop voetbalvertier bij de diverse Zuidwoldiger teams. Dat begint alweer op de vrijdagavond met 35+, 45+ en vrouwen 2 competitievoetbal en op de zondag met Zuidwolde 1, 2, 3, 4 en 5. De beide prestatieteams van Zuidwolde kenden wisselende resultaten. Zuidwolde 1 verloor met 1-3 van Germanicus, maar Zuidwolde 2 leverde een topprestatie door het belangrijke duel in Zweeloo tegen Sweel 2 met 0-1 te winnen.

Stadskanaal 1 - Zuidwolde 1

Afgelopen zondag vergat de hoofdmacht van Zuidwolde vroegtijdig te scoren. De kansen daarop waren groot. Tel daarbij op dat Germanicus effectiever met de kansen omging, zodat Zuidwolde op een 0-2 achterstand kwam. Zuidwolde moest dan ook in de 2e helft volop in de achtervolging en deed dat ook met verve. Direct na de thee kreeg Zuidwolde drie levensgrote kansen achter elkaar, maar wonderwel werd er niet gescoord. In de 54e volgde alsnog de aansluitingstreffer via een inzet van Martijn Spijkerman (1-2). Germanicus speelde op de counter en Zuidwolde bleef druk zetten en kreeg ook kansen op de gelijkmaker. Deze viel echter niet. In blessuretijd scoorde Germanicus alsnog de voor hun bevrijdende 1-3.

Door de resultaten in het afgelopen weekeinde van alle teams in de 2e klasse L blijft het zowel bovenin, alsmede onderin ongemeend spannend in deze competitie. Dalfsen zal naar verwachting komend weekeinde op de thuisbasis het kampioenschap binnen halen. Tegenstander is SC Erica, dat door de resultaten van de laatste weken de laatste plaats inmiddels heeft overgedragen aan Asser Boys. De Zuidoost-Drenten (SC Erica) verrasten afgelopen weekeinde door SC Stadskanaal (thuis) op 0-0 te houden.

Komende zondag vindt er voor Zuidwolde ook een belangrijk duel plaats in Assen. Asser Boys (thans bivakerend op de laatste plaats) neemt het thuis dan op tegen de nr. 12 in de competitie (FC Assen). Verwacht mag worden, dat met name Asser Boys er alles aan zal doen om weer van de laatste plaats (directe degradatie) af te komen. FC Assen is met name een directe concurrent (m.b.t. P/D-wedstrijden) voor Zuidwolde. FC Assen heeft slechts een wedstrijdpunt minder dan Zuidwolde. Ook voor FC Assen is dit derhalve eveneens een belangrijk duel.

Zondag a.s. speelt Zuidwolde een uitduel tegen SC Stadskanaal. Ook de Knoalsters hebben belangen bij een goed resultaat voor het behalen van een P/D-wedstrijden voor promotie naar de 1e klasse. Voor Zuidwolde zijn de belangen voor behoud in de 2e klasse eveneens belangrijk. Kortom voor beide teams staat er iets op het spel.

Zuidwolde 2- SVV'04 2

Driemaal moet scheepsrecht zijn, zo zullen de manschappen van de 3 J's gedacht hebben. twee keer had Zuidwolde 2 al verloren van Sweel 2. In de bekercompetitie werd met 3-1 verloren van de Zweeloers. Het thuisduel tegen Sweel 2 werd met 1-2 verloren. Afgelopen zondag zorgde Zuidwolde 2 er voor dat het 3e duel in Zweeloo met 0-1 in haar voordeel werd beslecht. Een belangrijke winst voor het behoud in de 1e klasse, temeer daar de concurrentie ook steeds punten pakt. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 haar laatste competitieduel thuis tegen een naaste concurrent t.w. SVV'04 2. Ook de Schoonebekers kunnen de punten nog hard gebruiken. Zuidwolde 2 staat thans op de 9e plaats in de competitie met 23 punten (23 wedstrijden) en SVV'04 2 staat op de 11e plaats met 21 punten (22 wedstrijden). In het slotduel is winst voor de manschappen van Jan Jabben, Jan Spijkerman en Jan Nieborg dan ook zeer belangrijk. Steun de ploeg komende zondag op sportpark Woltingeslag. Aanvang van dit duel is 11.00 uur.

Zuidwolde 3, 4 en 5

Zuidwolde 3 begon uiterst sterk aan hun duel tegen Havelte 2. Binnen 15 minuten stond men op een 2-0 voorsprong. Daarna was de tank leeg en moest genoegen worden genomen met een 3-8 nederlaag. Komende zondag speelt Zuidwolde 3 een uitwedstrijd tegen Pesse 2. Aanvang 11.30 uur.

Zuidwolde 4 verraste in Schoonoord het reserveteam van KSC en won deze uitwedstrijd met 1-2. Komende zondag speelt Zuidwolde 4 op sportpark Woltingeslag tegen Zwartemeerse Boys 2. Aanvang van dit duel is 10.00 uur.

De Echten hebben hun kruit kennelijk een beetje tot het slot van het seizoen 2018-2019 bewaard. Naaste concurrent en buren EMMS 4 werd op een daverende 5-1 nederlaag getrakteerd. Komende zondag gaan De Echten naar de andere buren, t.w. Hoogeveen 4. Aanvang van dit duel is 11.00 uur

Vrijdagavondvoetbal 35+, 45+ en vrouwen 2-team

Het 35+-team pakte uit afgelopen vrijdagavond vier punten uit twee wedstrijden. Vrijdagavond 17 mei speelt Zuidwolde 35+ op het Sportpark de Marke in Pesse twee duels tegen respectievelijk HZVV 35+ 2 en De Weide 35+-team. Pittige duels tegen de respectievelijk nr. drie en de koploper in hun klasse.

Zuidwolde 45+-team liet belangrijke punten liggen in het duel tegen hun naaste concurrent Hollandscheveld 45+ (eindstand een 4-2 nederlaag). Zuidwolde 45+ staat nog wel op de 1e plaats, maar voelt inmiddels wel de hete adem in de nek van de Hollandschevelders. Het verschil in wedstrijdpunten is vier in het voordeel van Zuidwolde 45+. Vrijdagavond 17 mei speelt Zuidwolde 45+ op het gemeentelijke sportpark te De Wijk twee duels tegen respectievelijk HZVV45+2 en Pesse 45+. Met name het duel tegen HZVV 45+ 2-team zal een belangrijk duel zijn voor Zuidwolde 45+.

Het vrouwen 2-team van Zuidwolde speelt vrijdagavond 17 mei op sportpark de Meer in Wijster drie duels tegen respectievelijk Vitesse vrouwen 3, Wijster vrouwen 1 en Hollandscheveld vrouwen 4.

Kortom er is komend weekeinde weer veel voetbalvertier op de velden. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.