Voorbeschouwing Stânfries 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 11 mei 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Stânfries 1 - Zuidwolde 1

Voor de spelers en supporters rijdt er as zondag een bus, vertrek 12.00 uur vanuit Zuidwolde kosten € 5,- pp.

Finishing Touch

De vlag kon afgelopen zondag in top bij de equipe van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze. Met nog een competitiewedstrijd te spelen sloot ZUIDWOLDE 1 - zo citeren wij het Dagblad van het Noorden - een merkwaardig seizoen af. De 1e periode werd afgesloten met een 11e plek. De 2e periode werd afgesloten met een 5e plek en in de 3e periode werd de hoofdprijs binnengehaald en is ZUIDWOLDE inmiddels verzekerd van het spelen van nacompetitie voor een eventuele promotie naar de 2e klasse. Daarnaast heeft ZUIDWOLDE 1 een ongekende overwinningsserie neergezet van 8 overwinningen op een rij (8 wedstrijden - 24 punten en een doelsaldo van 39 - 10). Voor zover bekend heeft de hoofdmacht van ZUIDWOLDE 1 een dergelijke serie nog nooit behaald in haar vanaf 1947 rijke voetbalhistorie. In ieder geval is een dergelijke prestatie in de achterliggende 15 jaren zeker niet behaald. Ook in de topjaren (kampioenschapsjaren 2004/2005 en 2005/2006) werd een dergelijke prestatie nimmer behaald.

Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 haar laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2016/2017 in APPELSCHA tegen het inmiddels gedegradeerde STÂNFRIES. Het zou mooi zijn als Zuidwolde ook deze laatste competitiewedstrijd weet te winnen. Gelet op de stand van zaken mag een overwinning verwacht worden, maar je weet het natuurlijk nooit. Tevens heeft Zuidwolde nog wat goed te maken, want in het eerdere thuisduel tegen Stânfries moest Zuidwolde genoegen nemen met een 1-1 gelijkspel.

Feestje wordt het in ieder geval voor het Damesteam van ZUIDWOLDE. Men was al kampioen maar a.s. vrijdagavond speelt ons damesteam haar laatste seriewedstrijden op sportpark "Het Zandmeer" te Kerkenveld. De laatste wedstrijd spelen de dames om 20.45 uur tegen het Damesteam van Tiendeveen. Na afloop is het bal en zullen onze dames als kampioenen een rondtoer maken met de vrachtauto van Kerkenveld naar Zuidwolde. Komt dat zien.

Zuidwolde 2 zal nog even moeten bibberen. Afgelopen zondag werd royaal verloren van Wildervank 2. Met nog een competitiewedstrijd te gaan heeft ZUIDWOLDE 2 (op de 10e plaats in deze competitie) a.s. zondag tegen het inmiddels gedegradeerde en op de 13e plaats staande STADSKANAAL 3 zeker een overwinning nodig, want naaste concurrent PROTOS 2 (op de 11e plek) speelt thuis tegen het op de 12e plek staande Hoogezand 2. Hoogezand 2 is inmiddels veroordeeld tot het spelen van degradatiewedstrijden en heeft derhalve niets meer te winnen. PROTOS 2 zal deze wedstrijd dan ook zeer waarschijnlijk winnen. Daarnaast is het doelsaldo van PROTOS 2 iets beter dan dat van Zuidwolde 2. Om degradatiewedstrijden te ontlopen kan ZUIDWOLDE 2 het beste maar deze wedstrijd tegen Stadskanaal 3 winnen. ZUIDWOLDE 2 heeft voorafgaande op de slotdag van deze competitie 24 punten en PROTOS heeft 22 punten.

Zuidwolde 3 heeft a.s. zondag vrijaf.

Zuidwolde 4 verloor nipt van SC ERICA 4 en speelt zondag a.s. op de thuisbasis tegen SVV'04 3. We verwachten een overwinning.

Gaat ZUIDWOLDE 5/ FC ECHTEN komende zondag ook op de platte kar? Zal de bierpomp opengaan voor "de Echten"? Het zou zo maar kunnen. Afgelopen zondag wonnen "de ECHTEN" hun lastige uitduel tegen Balkbrug nipt met 0-1. Eén van de naaste concurrenten RAPTIM 6 werkte al aardig mee voor een mogelijk kampioenschap voor de Echtenaren door hun duel tegen Weiteveense Boys met 1-5 te verliezen. Er blijft nog een concurrent over, t.w. Dalen 5. Zondag a.s. wacht er een lastig uitduel tegen PROTOS 4. Thuis verloor Zuidwolde 5 dat duel van Protos 4 met 0-2. We duimen voor ZUIDWOLDE 5/FC ECHTEN.

Het voetbalfeest begint vrijdagavond op sportpark Woltingeslag met 2 duels voor het Zuidwolde 45+- team. Weet ZUIDWOLDE 45+ door te stomen naar een podiumplek? Momenteel staat de ploeg op de 4e plek en speelt 2 duels tegen HZVV 45+ 1 (3e plaats) en HZVV 45+ 2 (2e plaats). Het puntenverschil met beide teams van HZVV bedraagt slechts 3 punten. Bij 2x winst kan een podiumplek behaald worden.

Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.