Voorbeschouwing TITAN 1 – ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 12 september 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing TITAN 1 – ZUIDWOLDE 1

Wie goed doet goed ontmoet- Toeval bestaat niet
Afgelopen zondagmorgen stond hij er weer. Na de feestweek van ZUIDWOLDE werd afgelopen zondagmorgen “in redelijk alle vroegte” een elftalfoto van ZUIDWOLDE 3 gemaakt. In aanwezigheid natuurlijk van de sponsor, in dit geval “HRM REAL ESTATE”, dit keer in aanwezigheid van mevrouw Tiggelaar. Alles verliep naar wens, behalve nog even de bloemen. Nogmaals na een zware Feestweek van ZUIDWOLDE bezorgde Frans Capellen nog even de bloemen, welke in dank werden aanvaard. Je doet het toch maar even.

Hier ging een algeheel positief energie vanuit, die feitelijk de hele dag duurde. Allereerst won ZUIDWOLDE 3 de derby tegen RUINEN met 5-1. Ook ZUIDWOLDE 5 won het thuisduel tegen Steenwijker Boys met de korfbalcijfers 6-4.Het wonderlijke van diezelfde zondag was, dat ZUIDWOLDE 1 diezelfde middag met 4-1 won van ZFC ZUIDLAREN, met daarbij 3 treffers van……………Frans Capellen. Toeval bestaat niet en vandaar ook de titel van deze voorbeschouwing: Wie goed doet goed ontmoet. Dat verdient zeker een bloemetje

Komend weekeinde barst het hele amateurvoetbal uit zijn voegen. Naast natuurlijk het voetbnal bij de jeugd binden ook voor het eerst dit weekeinde na lange jaren het Dameselftal van ZUIDWOLDE de kicksen onder. We zijn verheugd en zeer benieuwd met het weerzien van het Dameselftal van ZUIDWOLDE.
Ook het 45+-elftal start dit weekeinde (vrijdagavond) met haar seriewedstrijden.
Ook alle overige teams van Zuidwolde komen dit weekeinde in het veld. ZUIDWOLDE 2 speelt zondagmorgen thuis tegen het wit-zwart van RODEN 2.
ZUIDWOLDE 3 speelt een uitwedstrijd in het dorp van CUBY/motorcoureur EGBERT STREUER en BLUESMAN "Johan Derksen" of te wel SGO 1 te Grolloo. We verwachten natuurlijk een swingende terugkeer van ZUIDWOLDE 3.
ZUIDWOLDE 4 speelt tegen een ogenschijnlijke nieuwkomer in het voetbal, te weten "SWEEL 3". Beter gezegd het vroegere ZBC 3. De nieuwbakkenclub "SWEEL"`is een fusieclub tussen de zaterdag-en zondagveniginging in ZWEELOO.
Tot slot hoopt ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) het goede gevoel van de overwinning tegen Steenwijker Boys mee te nemen in haar uitwedstrijd tegen Willemsoord 2.

De kers op de slagroomtaart is echter de wedstrijd van de Hoofdmacht van ZUIDWOLDE 1 in haar uitduel tegen TITAN 1 uit Nieuwweerdinge. TITAN is naar de verwachting van velen kampioenskandidaat nummer 1 en deed afgelopen zondag uitstekende zaken door met overmacht haar uitduel tegen MUSSELKANAAL met maar liefst 2-6 te winnen.

Het referentiekader in de onderlinge duels tussen ZUIDWOLDE en TITAN spreekt boekdelen. De Nieuw/Weerdingers waren veelal de bovenliggende partij. In het seizoen 2006-2007 won TITAN haar thuisduel in de 2e klasse met 1-0 door een prachtige "Eigen Tor"
(kopbal) van Carlos Lopes Macedo. Later dat seizoen werd een spektakelduel op Woltingeslag bekroond met een 3-3 remise. Namens ZUIDWOLDE waren Marcel Linthorst (2x) en Carlos Lopes Macedo trefzeker. Bij TITAN waren de topschutters Martin Idema, Ronnie Luiten en Chris van de Wal.
In het seizoen 2007/2008 won TITAN beide duels overduidelijk. In Nieuw Weerding werd het 5-1 door treffers van Ron Kuper 3x, Willem Prins en Sonny Koops. De eretreffer bij Zuidwolde werd gescoord door Martijn van Meurs.
In de laatste competitiewedstrijd van dat seizoen verloor Zuidwolde thuis met 2-4 van TITAN.
Ronny Luiten 2x , Arjan Santing en Chris van de Wal scoorden namens TITAN. Sylvano Wildeboer verzorgde de prorductie aan Zuidwoldiger kant. Door die nederlaag degradeerde ZUIDWOLDE indertijd naar de 3e klasse.

Komende weekeinde wenst het bestuur van vv Zuidwolde alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.