Voorbeschouwing Trinitas 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 02 maart 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Trinitas 1 - Zuidwolde 1

Zondag a.s. speelt Zuidwolde 1 een belangrijk duel tegen TRINITAS uit BOYL. Deze wedstrijd stond eerder gepland voor zondag 29 januari 2017. Vanwege de toenmalige winterse weersomstandigheden werd deze wedstrijd indertijd afgelast.

In de voorbeschouwing op de wedstrijd van 29 januari 2017 werd aangegeven, dat het toentertijd een zgn. 6-puntenwedstrijd betrof. Nu 5 weken later kan opnieuw gesteld worden dat het een 6-puntenwedstrijd betreft. In de achterliggende weken hebben beide teams 2 wedstrijden gespeeld. Zuidwolde speelde tegen 2 ploegen in de top van de 3e klasse D, t.w. thuis tegen s.v. Epe (nr. 1 in 3D) en afgelopen zondag een uitwedstrijd tegen s.v. Dedemsvaart (nr. 4 in 3D). Beide duels werden wel verloren, maar met name in het duel tegen s.v. Epe (0-1 verlies) had Zuidwolde recht op meer. Afgelopen zondag speelde Zuidwolde een prima 1e helft en nam toen ook een 0-1 voorsprong. In de 2e helft kon Zuidwolde die voorsprong niet vasthouden, maar kwam ongelukkigerwijs (via een betwiste strafschop) op een vervelend moment op een 2-1 achterstand. In een alles of niets slotoffensief trok s.v. Dedemsvaart met 4-2 aan het langste eind.

TRINITAS speelde in diezelfde periode eveneens 2 wedstrijden en won daarvan 1 duel verrassend met 0-1 van toenmalig koploper s.v. Heerde. Afgelopen zondag werd thuis echter met 1-4 van huidig koploper s.v. Epe verloren. Overigens wel met de kanttekening, dat TRINITAS vanaf de 40e minuut met 10 man verder moest spelen, vanwege een veldverwijzing van TRINITAS-speler Geert van de Boer.

Eerder speelden ZUIDWOLDE en TRINITAS op de openingsdag van deze competitie op sportpark Woltingeslag te Zuidwolde eveneens tegen elkaar. Na 90 minuten eindigde dit fraaie duel in 1-1 stand. De doelpuntenmakers waren Peter Nijboer (Zuidwolde) en Fokko v.d. Duim (TRINITAS). Saillant detail is verder, dat beide teams een gelijk doelsaldo heeft (-9). Kortom een duel, dat zeker de moeite waard is om te bezoeken.

Wake-up call voor Zuidwolde 2.

Afgelopen zondag was de wedstrijd van ZUIDWOLDE 2 - SVV'04 2 al vroeg "gespeeld". De equipe van coach Henry Vogelzang kwam vroeg in de wedstrijd al op een 0-3 achterstand en die klap kwam men niet meer te boven. Eindstand 1-4 voor de Schoonebekers. Komende zondag zijn er revanchemogelijkheden in het thuistreffen tegen BEILEN 2. Wordt het weer net zo'n spektakelduel als in Beilen? De "roodzwarten" wisten toen een 4-1 achterstand om te bouwen tot een 4-5 overwinning. Succes mannen.

Zorgt Zuidwolde 3 andermaal voor een huzarenstukje. Afgelopen zondag pakte ZUIDWOLDE 3 haar 2e competitiezege door het uitduel tegen SMILDE '94 2 verrassend met 2-3 te winnen. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 3 andermaal een uitwedstrijd. Dit keer tegen naaste concurrent PESSE 2. Het zou mooi zijn als ZUIDWOLDE opnieuw 3 punten mee in de pocket kan nemen. Toi, toi, toi mannen.

Zuidwolde 4 speelt op de thuisbasis (Woltingeslag) een duel tegen SVV'04 3. Wat Zuidwolde 2 vorige week niet lukte tegen SVV'04 2, kan ZUIDWOLDE 4 mogelijk zondag a.s. weer goed maken. Succes mannen.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) blijft deze keer in de winterstand.

Het voetbalfestijn begint echter op de vrijdagavond, dan komen onze lady's verfrissend uit de winterslaap en spelen maar liefst 4 duels op sportpark "De Veenhoek" in Tiendeveen. Het zijn hier de zgn. voorjaarsklassieker duels tegen TIENDEVEEN, VVAK, ELIM en PESSE.

Na deze duels is het vooral feest in voetbalkantine met "Carnaval in Rio".

In alle opzichten wenst het bestuur van v.v. Zuidwolde eenieder een goed en vrolijk weekeinde.