Voorbeschouwing TWEDO 1 – ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 18 maart 2016 door
Voorbeschouwing TWEDO 1 – ZUIDWOLDE 1

Milik – een vol voetbalweekeinde
Afgelopen zondag verloor ZUIDWOLDE weliswaar nipt met 2-3 het duel tegen RAPTIM, maar speelde tegelijkertijd wel één van haar beste wedstrijden van dit seizoen.
RAPTIM was de gelukkige winnaar, maar strafte met name balverlies bij ZUIDWOLDE genadeloos af. Bij deze situaties moest ik afgelopen weekeinde ook denken aan Ajacied MILIK, die door slap vooruit verdedigen bij AJAX binnen de defensie bij NEC aan de basis stond van de gelijkmaker van “Nijmegenaar” Christiaan Santos.
Hoge druk zetten of scherp vooruit verdedigen is erg belangrijk. Door alleen al even extra aan te zetten kun je er al vroegtijdig voor zorgen, dat de opbouw van de tegenstander al vroeg verstoort wordt en kan leiden tot balverlies voor de tegenpartij en balwinst voor de eigen ploeg, met weer mogelijkheden om zelf te scoren.
Wat ook opvallend was, dat de spelers van RAPTIM ogenschijnlijk nogal eens last hadden van een vallende ziekte.

Dit deed men vooral veraf van de dug-out, zodat de verzorger veel tijd nodig was in het alleen maar heen en weer lopen. De dienstdoende scheidsrechter trad daar m.i. te weinig tegenop.

Komende zondag wacht er een uitwedstrijd voor ZUIDWOLDE 1 tegen TWEDO 1 uit Veenoord. Eerder dit seizoen remiseerden beide teams in Zuidwolde in een erg slechte wedstrijd (0-0). Ook het veld van TWEDO leent zich voor bijzondere escapades. U weet wel, het veld met de speedway-omheining. Kom je op achterstand dan hanteerde TWEDO in het verleden nog wel eens de truc om alle ballen maar ver buiten de omheining te knallen. Het duurde dan vaak een tijdje voordat de wedstrijd hervat kon worden. Op die wijze verloor ZUIDWOLDE in het verre verleden aldaar al eens een wedstrijd.

Zuidwolde 2 had afgelopen zondag onverwacht een vrij voetbalweekeinde. Tegenstander Helpman 2 kon afgelopen zondag geen elftal op de been brengen en zodoende werd deze wedstrijd afgezegd. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 2 min of meer een derby tegen DWINGELOO 2. De vorige derby in en tegen RUINERWOLD 2 wist de equipe van coach Henry Vogelzang nipt te winnen. Weet ZUIDWOLDE 2 dit prettige derby-gevoel mee te nemen in het duel tegen DWINGELOO 2? Zondag a.s. weten we meer.

Zuidwolde 3 won afgelopen zondag overtuigend met 0-5 het uitduel tegen GERMANICUS 4.
Zondag a.s. wacht er een nieuwe topper voor ZUIDWOLDE 3, t.w. thuis tegen WKE 2.
Eerder dit seizoen ging ZUIDWOLDE 3 op het kamp in EMMEN met 5-2 ten onder.
Zondag a.s. wacht er op Woltingeslag een fraai duel tussen de nr. 1 (Zuidwolde 3) tegen de nr. 3 (WKE).

Zuidwolde 4 declasseerde afgelopen zondag PESSE 2 met maar liefst 12-0. Een walk-over, zo mag je wel zeggen. Weet Zuidwolde 4 komende zondag andermaal top te presteren. Dit keer speelt men in Sleen tegen Sleen 4. Het betreft hier het duel tussen de nr. 6 (Sleen) en de nr. 1 (Zuidwolde).

Het voetbalweekeinde begint echter al op de vrijdagavond. Het 45+-team reist naar Hoogeveen (sportpark Schutlanden) en probeert haar hoge positie op de ranglijst (nr. 2) te verbeteren. Men speelt topduels tegen De Weide 45+ 2 en ZZVV 45+.

Ook de lady’s van ZUIDWOLDE komen dit kalenderjaar weer voor het eerst in wedstrijdverband op de velden. Men speelt in Nieuwleusen in een nieuwe competitieronde tegen ROUVEEN Dames 2, USV Dames 1 en Vitesse ’63 Dames 1.

Kortom, er valt weer veel te genieten komend weekeinde. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.