Voorbeschouwing Valthermond 1- Zuidwolde 1

Geschreven op 28 november 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Valthermond 1- Zuidwolde 1

De “Look – a –like van Harris Huizingh
De Voorbeschouwing op deze wedstrijd begon wat mij betreft op 25 september 2014. Nabij de kruising Hoofdstraat/Wethouder Klunderstraat was het even pinnen bij de bank en direct achter mij stond een jonge kerel. Een wederzijdse begroeting en de mededeling, dat ik nog wat geld voor hem had achtergelaten scheiden vervolgens onze wegen. Bij nadere aanschouwing kwam me dit gezicht toch wel erg bekend voor. Waar ken ik die man toch van.

Wegrijdend in de auto “flitste” het eens door mijn hoofd. Dit kon niet anders dan Harris Huizingh zijn, sinds dit seizoen de trainer van Valthermond. Of zou ik me vergist hebben en zou dit een “Look – a – like Harris Huizingh” zijn. Nee ik was er stellig van overtuigd, dat dit “de Harris Huizingh” was. Maar wat moest die toch oal p 25 september j.l. in ZUIDWOLDE. Op spionage-toer om toekomstig tegenstander ZUIDWOLDE al eens te gaan zien? Of was hij verdwaald? Dat zou kunnen en enkele dagen later kreeg ik daar min of meer verdacht veel een bevestiging van. Een paar dagen later speelde Valthermond namelijk een uitwedstrijd tegen (ZFC) ZUIDLAREN. Tsja, ik ben toen toch eens gaan denken ZUIDlaren – ZUIDwolde. Het zou best eens kunnen, dat hij de weg even kwijt was, want ZFC ZUIDLAREN won met maar liefst 10-2 van Valthermond. Een onvoorstelbare uitslag. Sindsdien staat de boel bij Valthermond volledig op scherp, want de “Mondkers” verloren naderhand geen enkel duel meer en mogen zich terecht thans samen met DVC ’59 koploper noemen in de 3e klasse D. ZUIDWOLDE is dan ook gewaarschuwd.

Terug naar Harris Huizingh. Harris Huizingh begon zijn voetbalcarrière bij STA uit Ter Apel.
Al op jonge leeftijd werd hij gescout door FC Groningen, alwaar hij – over 2 perioden – vele jaren contractspeler was. Naderhand speelde hij bij BV VEENDAM. In zijn topjaren leek “Don Leo Beenhakker” hem namens AJAX te contracteren. De vraagprijs van FC GRONINGEN was kennelijk te hoog. In zijn “Nadagen” maakte hij furore bij SC HEERENVEEN. Met SC HEERENVEEN speelde hij nog in de “CHAMPIONS LEAGUE”. In de eredivisie scoorde Harris Huizingh 83 doelpunten.

In de achterliggende jaren speelden beide teams regelmatig tegen elkaar. De statistieken zijn duidelijk in het voordeel van Valthermond. In de 8 onderlinge duels won Zuidwolde slechts 1 x en dat was in het seizoen 2009/2010. In Valthermond won Zuidwolde het 1e duel vlak na de winsterstop toen met 1-3, dankzij treffers van Gerald Kreuze en 2x Carlos Lopes Macedo. De treffer van Valthermond werd toen gescoord door Arjan Sloots, thans spelend voor Weerdinge.

ZUIDWOLDE 2 won afgelopen zondag de topper tegen GOMOS 2 met eclatante cijfers
(0-3).Komende zondag speelt de equipe van Henry Vogelzang tegen STEENWIJK 2. We verwachten natuurlijk een overwinning.

“Darkhorse” ZUIDWOLDE 3 speelt een uitwedstrijd tegen de nr. 3 in hun competitie SC HOOGERSMILDE ’94 2. Maar na de bonuspunt tegen LEO 2 achten wij ZUIDWOLDE 3 opnieuw kansrijk voor een stuntje.

Koploper ZUIDWOLDE 4 heeft a.s. zondag een sabbatical.

FC ECHTEN /ZUIDWOLDE 5 is momenteel even van slag. Het wordt tijd voor een vroegtijdig transfertje. De eerste berichten druppelen al binnen. Men heeft als geheim wapen een nieuwe balsponsor gevonden in “GSM en ZO”. Mogelijk zal deze nieuwe “TI-TA-TOVENAAR-bal” komende zondag al in het geheim worden ingezet in de uitwedstrijd tegen Steenwijkerwold 3. Wij laten ons allicht graag verrassen.

Het bestuur van vv. Zuidwolde wenst in ieder geval alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.