Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Geschreven op 30 maart 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Beilen 1

Dubbele confrontaties tegen Beilen / geen powervrouwen2 voetbal

In het paasweekeinde is er slechts een beperkt voetbalprogramma. Alleen Zuidwolde 1 en 2 spelen in competitieverband. De voor vrijdagavond geplande wedstrijden van ons "powervrouwen2voetbal" op Woltingeslag is verplaatst naar een latere speelavond.

Zuidwolde 1 en 2 spelen beiden komende zondag tegen Beilen 1 en 2.

Zuidwolde 1

Zuidwolde 1 speelt zondag a.s. op Woltingeslag tegen Beilen 1. Het hoeft geen betoog dat Zuidwolde 1 - na de nederlaag afgelopen zondag tegen Dedemsvaart - punten nodig heeft. A.s. zondag treft het daarin het op dit moment zeker in topvorm verkerende Beilen. De laatste 3 competitiewedstrijden wisten de Beilenaren met duidelijke cijfers te winnen (er werd met 1-5, 1-4 en 3-0 gewonnen van respectievelijk Emmeloord, Dedemsvaart en Heerde). Met de terugkeer van Bertus Wolters heeft Beilen vooral scorend vermogen erbij gekregen. Van de 12 gescoorde goals in de laatste 3 wedstrijden nam Bertus Wolters maar liefst 8 goals voor zijn rekening. Eerder dit seizoen won Zuidwolde de uitwedstrijd tegen Beilen met 2-3. In dit spannende duel waren Frans Capellen (2x) en Bas Hempen de doelpuntenmakers voor Zuidwolde. Reint Kasten en Haryan Velthuis tekende toen voor de Beiler-doelpunten. Beilen zal zijn zegereeks willen voortzetten en tevens zal men revanche willen nemen op de thuisnederlaag tegen Zuidwolde. Ondanks de mindere periode voor Zuidwolde juist een uitdaging om een goede prestatie neer te zetten.

Zuidwolde 2 - het chocoladebeen van Frank Middelveld

Afgelopen zondag verloor het reserveteam van Zuidwolde met 1-3 van het sterk spelende reserveteam van Dalen. Zuidwolde 2 kwam verrassend op een 1-0 voorsprong, dankzij een treffer - gescoord met zijn linker-chocoladebeen - van Frank Middelveld. Helaas wisten de manschapen van de 3 J's deze voorsprong niet over de streep trekken. Dalen wist met 3 treffers de 3 punten mee naar Dalen te nemen. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een uitwedstrijd tegen Beilen 2. Het betreft hier een duel tussen de nr. 9 en 8 van de competitie. Eerder dit seizoen remiseerden beide teams in Zuidwolde met 2-2 tegen elkaar. Een spannend duel mag dan ook verwacht worden.

Geen "Powervrouwen2-voetbal"

Voor vrijdagavond stonden er op Woltingeslag 4 wedstrijden voor het fonkelnieuwe Vrouwen2 voetbal gepland. Er stonden wedstrijden op het programma tegen SVV'04 vrouwen 2, CSVC vrouwen 1, NKVV vrouwen 3 en Zandpol vrouwen 1. Helaas gaat dit niet door en worden deze wedstrijden op een latere datum gespeeld.Naast het voetballen zijn er volop andere activiteiten, zoals de paasbingo (met hele mooie prijzen) en natuurlijk voor de jeugd paaseieren zoeken.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams voor komend weekeinde veel succes toe.