Voorbeschouwing DVC ’59 – Zuidwolde

Geschreven op 20 februari 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing DVC ’59 – Zuidwolde

Belangrijk duel voor beide teams
Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE een belangrijke uitduel tegen DVC ’59 uit Nieuw-Dordrecht.Het betreft hier een zgn. 6-puntenwedstrijd tussen de nrs.4 en 6 in de 3e klasse D.
DVC ’59 (nr. 4 in de competitie) heeft 25 punten (uit 13 wedstrijden) en Zuidwolde (nr.6 in de competitie) heeft 23 punten(uit 14 wedstrijden). DVC’59 kan omschreven worden als een zuinige en effectieve ploeg. Het doelsaldo van DVC ’59 spreekt daarin met 25-19 meer dan boekdelen. Men scoort relatief weinig, maar geeft ook weinig weg.
Zuidwolde ervoer al eerder dit seizoen de kracht van de ploeg uit Nieuw Dordrecht. In het thuisduel verloor ZUIDWOLDE met 1-2, dankzij vooral een slim counterende DVC 59. Spits Damian Vos was tot 2x toe verantwoordelijk voor deze DVC-goals. Daarnaast wist ZUIDWOLDE ondanks vele grote kansen DVC-doelman Bert Tubben niet dan wel onvoldoende te passeren.
ZUIDWOLDE zal dan ook komende zondag beducht moeten zijn op deze krachten van DVC ’59.

Support zal ZUIDWOLDE voldoende krijgen, zo ook van onze inmiddels voormalig oud-1e elftalspeler OUREN NIKKELS.
Donderdag 19 februari 2015 mochten wij onderstaande support van OUREN NIKKELS ontvangen.

Geachte spelers en Leden van vv Zuidwolde,
Na lang wikken en wegen was begin januari de spreekwoordelijke kogel voor mij door de kerk, ik wilde stoppen bij VV Zuidwolde. Doordat ik woon en studeer in Wageningen ben ik me meer en meer gaan hechten aan Wageningen en het wonen hier en werd teruggaan om te voetballen bij vv ZUIDWOLDE voor mij lastiger.

Vanzelfsprekend heeft dit niets te maken met de club Zuidwolde, want ik heb het altijd fantastisch gehad met alle mensen die actief zijn binnen de vereniging en erbuiten.

Hier in Wageningen ga ik voetballen bij vvBennekom en ik speel zaterdag mijn eerste wedstrijd, het gaat voor mij wel gek worden ineens rood-wit te moeten aantrekken in plaats van rood-zwart.

Met dit briefje wil ik graag iedereen bedanken voor de mooie tijd: bestuur, staf, spelers, onze vaste columnist en de trouwe aanhang bij de wedstrijden en trainingen.

Ik wens VV Zuidwolde als club en alle mensen betrokken bij de vereniging het allerbeste toe en ik verwacht een goed eindresultaat aan het eind van dit seizoen.

Ik zie jullie zondag,

Ouren Nikkels

Ouren, hartelijk dank voor alles en veel succes bij vv Bennekom.

Bestuur vv Zuidwolde

Een prima support van Ouren Nikkels en wij wensen hem natuurlijk ook elders veel succes toe.
Naast ZUIDWOLDE 1 hebben ook ZUIDWOLDE 2 en ZUIDWOLDE 3 competitieverplichtingen. Beide elftallen hebben een thuiswedstrijd. ZUIDWOLDE 2 verspeelde afgelopen zondag in NOORDWOLDE dure punten in de strijd om het kampioenschap. Met een 2-1 nederlaag keerde men terug van het kennelijk toch wel spookachtige sportpark “SPOKEDAM” van tegenstander Olyphia. Komende zondag alle reden om ferm de krachten te bundelen en vol voor de 3 punten te gaan in het duel tegen streekgenoot DWINGELOO 2.
Zet Zuidwolde 3 de sterke serie van net voor de winterstop voort ? Met 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden klom ZUIDWOLDE 3 inmiddels op naar de 4e plaats in de competitie.
Tegenstander VKW 3 staat op de 6e plaats en heeft feitelijk maar 1 verliespunt meer dan ZUIDWOLDE 3. Kortom, komende zondag is er weer veel te genieten op de voetbalvelden. Het bestuur van vv ZUIDWOLDE wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.