Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - C.E.C. 1

Geschreven op 18 september 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - C.E.C. 1

"Do or Die" komende zondag
"Het kan verkeren" zo zei eens de dichter Brederoo. Zo was het ook wel een beetje met Zuidwolde 1 en komende tegenstander C.E.C.1.
De eerste competitiewedstrijd werd door ZUIDWOLDE min of meer onverwacht en ook royaal verloren (2-5 tegen Gieten / Jeroen Buurke-show). Afgelopen zondag "kraaide Zuidwolde victorie" door de dik verdiende overwinning op D.V.C. '59 (0-3 overwinning). Wat het waard is cq zal zijn zullen we moeten afwachten.

Komende zondag is de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige C.E.C. uit Emmer Compascuum een prima graadmeter.

Ook C.E.C. kende een wisselvallige start met een 3-5 overwinning op Sleen en een 0-3 verlies tegen Zwartemeer.

Voor beide teams is het duel van komende zondag derhalve van groot belang. Win je dan sluit je aan bij de top en verlies je dan volgt even een tijd van bezinning. Zo vroeg in het seizoen mag je derhalve terecht al spreken van een echte "Do or Die-wedstrijd".

Een wedstrijd ook, die past in de traditie tussen beide verenigingen. In de achterliggende 8 seizoenen troffen beide teams elkaar 8 keer, met daarbij een gemiddelde score van bijna 4 treffers per wedstrijd.

Een bijzonder seizoen was wel het seizoen 2010-2011. Tot op de slotdag van die competitie stonden beide teams met 55 punten bovenaan. Op de laatste competitiedag speelden C.E.C. en Zuidwolde op sportpark "De Runde" te Emmer Compascuum het beslissende duel om het kampioenschap. C. E.C. won dat duel met 4-0 en promoveerde toen naar de 2e klasse.
Echter ook ZUIDWOLDE promoveerde later alsnog via de nacompetitie door de dubbele confrontaties met MUSSELKANAAL en DE VOGELS winnend af te sluiten. Na één jaar 2e-klasserschap degradeerden beide teams overigens ook weer naar de 3e klasse.

Zondag a.s. wacht opnieuw een treffen tussen beide kemphanen.

Ook voor ZUIDWOLDE 2 wacht komende zondag een dergelijke "Do or Die-wedstrijd". In Assen treedt mede-koploper ZUIDWOLDE 2 aan tegen het altijd lastige ASSER BOYS. Weet de equipe van trainer Henry Vogelzang de flitsende start in de competitie een goed vervolg te geven ? We wachten in spanning af.

Ook ZUIDWOLDE 3 kende een voortvarende start van de competitie. Na een gelijkspel tegen RAPTIM 4 volgde afgelopen zondag thuis tegen SCHOONEBEEK 3 een prima 6-2 overwinning. Komende zondag andermaal een thuisduel. Dit keer tegen VIOS 2 uit Oosterhesselen.

Mede-Koploper ZUIDWOLDE 4 gaat de grens over. Net over " het alom bekende grensriviertje "de Reest" treedt men in het land van "de Bruggedraaiers" aan tegen het reserve-team van Balkbrug.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) pakte afgelopen zondag in Steenwijksmoer haar eerste puntje.
De Echtenaren beginnen op stoom te komen en komende zondag komt men eerst met de sponsoren weer op de elftalfoto. Na deze warming-up volgt het duel tegen TWEDO 4. We duimen voor de Echtenaren.

Het weekend begint echter al op vrijdagavond met een aantal wedstrijden voor Zuidwolde 45+-elftal. Op het sportpark in DE WIJK treden de "golden oldies" aan tegen VITESSE '63 uit Koekange en EMMS uit Slagharfen.

Kortom er valt weer veel te genieten dit weekeinde op de voetbalvelden. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle teams weer veel succes toe.