Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - De Weide 1

Geschreven op 06 september 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - De Weide 1

Weekend-bekervoetbal

De 2e bekerwedstrijd in de poulefase staat min of meer in het teken van weekend-voetbal. Zuidwolde 1 speelt zaterdagavond om 18.00 uur op sportpark Woltingeslag tegen zaterdagvereniging De Weide uit Hoogeveen. Daarnaast spelen Zuidwolde 2, 3 en 4 zondag a.s. ook hun 2e bekerwedstrijd in de poulefase.

De doelmannen beslist geen sluitpost van de begroting bij Zuidwolde

Afgelopen zondag speelden Zuidwolde 1 en 2 hun 1e bekerwedstrijd tegen respectievelijk Beilen 1 en Sweel 2. Bij beide wedstrijden stonden nieuwe jonge keepers in de goal en manifesteerden zich prima met uitstekende reddingen. Op de zondagochtend stond Bart Noordhuis prima te keepen in het uitduel tegen Sweel 2 uit Zweeloo. Met prima reddingen hield hij Zuidwolde 2 lange tijd goed in de race. Op de zondagmiddag liet Sjors van der Weide bij Zuidwolde 1 zien uit het goede keepershout gesneden te zijn.

Zuidwolde 1 - De Weide 1

Zuidwolde 1 zit in een sterke poule met Beilen 1, HZVV 1 en De Weide 1. Afgelopen weekeinde vonden de eerste duels plaats. De Weide 1 - HZVV 1 = 0-0 en Beilen 1 - Zuidwolde 1 = 2-2. Alle 4 teams hebben derhalve 1 punt en dus kan het voor de diverse teams nog alle kanten op. Zaterdagavond 18.00 uur speelt Zuidwolde 1 tegen De Weide 1. Vorig seizoen speelden beide teams ook in de beker tegen elkaar en won Zuidwolde in een gelijk opgaande wedstrijd dit uitduel met 0-2 door treffers van Robin Steenbergen (of was het nu toch Anouk.....) en Frans Capellen.

Zowel Zuidwolde alsmede De Weide komen beide uit in de 2e klasse. Afgelopen seizoen werd De Weide 3e in de 2e klasse J zaterdag en pakte tevens de 2e periodetitel. Promotie naar de 1e klasse lukte echter net niet. Zuidwolde werd afgelopen seizoen 10e in de 2e klasse L zondag. Gelet op deze bespiegelingen vooraf verwachten we zaterdagavond een spannend duel tussen beide teams.

Zuidwolde 2 - Weerdinge 2

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 2 in een zonnig Zweeloo met 3-1 onderuit tegen Sweel 2. Zoals gezegd hield met name doelman Bart Noordhuis de equipe van de 3J's lange tijd in de race. Door de 3-1 nederlaag staat Zuidwolde 2 op de laatste plaats in deze bekervoorronde. De beide overige teams in deze poule (Weerdinge 2 en Sleen 2) speelden in Weerdinge met 2-2 gelijk tegen elkaar. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 om 11.00 uur thuis op Woltingeslag tegen Weerdinge 2.

Zuidwolde 3 - Scheerwolde 2

Op de vroege zondagmiddag (13.00 uur) speelt Zuidwolde 3 thuis op Woltingeslag haar 2e bekerwedstrijd in haar poule tegen Scheerwolde 2. Zuidwolde 3 won afgelopen zondag met een echte 7-klapper haar 1e bekerwedstrijd in De Wijk tegen Wacker 4. In diezelfde poule speelt naast Scheerwolde ook MSC 2. Deze 2 teams speelden afgelopen zondag ook tegen elkaar. De voetballers uit Scheerwolde wonnen dit duel met 6-4. Zuidwolde 3 kan zondag a.s. bij winst op Scheerwolde 2 goede zakendoen in het bekertoernooi.

Ruinen 3 - Zuidwolde 4

Afgelopen zondag won Zuidwolde 4 met overtuiging haar bekerduel tegen Pesse 3 (11-3 overwinning). Het scorebord kon in ieder geval de doelpunten niet bijhouden. Ook naaste concurrent Ruinen 3 won overtuigend haar uitduel tegen Hoogeveen 3 met 1-7. Zondag a.s. om 10.00 uur speelt Zuidwolde 4 derhalve een belangrijk duel op sportpark De Baete in Ruinen tegen Ruinen 3. Bij winst voor Zuidwolde 4 lonkt een voortzetting in het bekertoernooi.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.