Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1

Geschreven op 19 oktober 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1

De week van "Turbo Jans", Powervrouwen en het Kanon

Het was me het voetbalweekje wel. Allereerst verloor geen enkel seniorenteam - onder de vlag van vv Zuidwolde - afgelopen weekeinde een wedstrijd. Zuidwolde 1 (winst tegen Raptim), Zuidwolde 4 (winst tegen Hoogeveen 3), Zuidwolde 45+ (twee overwinningen) en onze "Powervrouwen" (twee overwinningen en een gelijkspel) en daarnaast pakte FC Echten/Zuidwolde 5 een kostbaar punt tegen medekoploper Balkbrug 2. Een prima prestatie voor de vereniging.

Zuidwolde 1

Primair natuurlijk de fraaie overwinning van Zuidwolde 1 op Raptim 1. Het gebeurde allemaal in de 61e minuut; de treffer van Stefan Liezen. Kort voor dat moment kwamen onze "Powervrouwen"/ "de 12e man van Zuidwolde 1" ons versterken in de omroepcabine. Schoorvoetend werd in de 61e minuut door een van onze powervrouwen de stap op het "open bordes" van de omroepcabine gezet. Prompt op dat moment scoorde Stefan Liezen de 1-0. Was dat toeval? Nee, dat denk ik niet. Toeval bestaat niet. Het moest zo zijn. Het was dus Magic-Stefan of Magic-Marissa. Dus powervrouwen kom gerust weer. Be welcome.

Treffen tegen koploper Dedemsvaart

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 opnieuw een thuisduel. In dit geval tegen koploper SV Dedemsvaart. Een duel van net over "de grup" dus. S.V. Dedemsvaart is sinds vorig seizoen een meer dan oude bekende van Zuidwolde. Vorig seizoen troffen beide teams elkaar in de 3e klasse D. Beiden promoveerden via de nacompetitie naar de 2e klasse. Vorig seizoen won Dedemsvaart beide duels van Zuidwolde. Vroeg in het vorige seizoen verloor Zuidwolde haar thuisduel tegen Dedemsvaart met 0-2. Een uitslag tegen de verhouding in, maar paste toen in de zwakke seizoenstart van Zuidwolde. Pas in blessuretijd scoorde Noah Schuurman namens Dedemsvaart de bevrijdende 0-2.

De wedstrijd in Dedemsvaart eindigde in een 4-2 overwinning voor "de Voarters". Na de 1-1 (doelpunten van Kevin Roozendaal en Robin Steenbergen) was de 2e goal van Dedemsvaart het beslissende moment in dit duel. Dedemsvaart kreeg toen in de 68e minuut een "betwiste" strafschop. Reamon Knol scoorde toen de 2-1. Vervolgens kwam de 4-2 eindstand op het scorebord door vervolgtreffers van andermaal Reamon Knol en Noah Schuurman. De tweede Zuidwoldiger-treffer kwam van de voet van Bas Hempen.

In de 2e klasse L is Dedemsvaart thans koploper en won afgelopen zondag overtuigend met 3-0 van toenmalig naaste concurrent Stadskanaal. Kortom zondag a.s. zeker de moeite waard om het duel tussen Zuidwolde en Dedemsvaart op sportpark Woltingeslag te gaan volgen.

Topper voor Zuidwolde 2

Het goed gestarte Zuidwolde 2 had afgelopen zondag vrijaf. Komende zondag speelt de equipe van de "3 J's" een regelrechte topper tegen Dalen 2. Dalen 2 was koploper, maar kreeg afgelopen zondag thuis verrassend klop van Rolder Boys 2. Komende zondag vindt dit topduel plaats in Dalen. Succes mannen.

Zuidwolde 3

Eindelijk mag Zuidwolde 3 naar Coevorden om het eerder afgelaste duel tegen Raptim 4 te spelen. De Coevordenaren hebben komende zondag gelukkig voldoende velden beschikbaar en een ander voordeel is, dat er niet om 9.30 uur gespeeld hoeft te worden maar pas om 10.30 uur. Langs deze weg veel succes mannen op Estadio "Klinkenvlier"

FC Echten-Zuidwolde 5 - "Het Kanon" - Henk Wiegers - legt Balkbrug 2 het zwijgen op

"De Echten" verrasten deze ochtend vriend en ook vijand. Ik mocht deze zondagochtend de wedstrijd van Zuidwolde 5 – Balkbrug 2 aanschouwen. Eerst te midden van het "Balkbrug-publiek". Gevraagd naar de stand in de wedstrijd: 1-1. "Nou dat gaat mooi gelijk op", was mijn antwoord. Het Balkbrug-publiek was het daar morrend niet mee eens. Bepaald not-amused en dat liet men mij ook wel even weten. Balkbrug was veel beter. Waar kwam toch die onvrede vandaan. De statistieken er maar eens op nagekeken en toen werd mij e.e.a. duidelijk. Balkbrug 2 had tot afgelopen zondag alle wedstrijden gewonnen en........met 0 goals tegen. Dus "de Echten" pakten niet alleen 1 punt, maar hadden ook de primeur van het scoren van de eerste tegengoal voor Balkbrug 2. Wie scoorde er voor "de Echten". Natuurlijk onze ....... "Bomber der Nation"/ "Het Kanon" .....Henk Wiegers. Maar het was niet alleen Henk, het hele team onder aanvoering van een voortreffelijke doelman William Post stuntte tegen Balkbrug 2. Proficiat. Komende zondag even een "Sabbatical voor Zuidwolde 5".

Zuidwolde 45+ 2x winst met een typische van Basten-goal door Henry Reinders

Op de vrijdagavond won Zuidwolde 45+ de belangrijke "uit-topper" tegen ZZVV 45+ met 4-0. In de tweede wedstrijd trad Zuidwolde 45+ aan tegen HZVV 45+2. Dit duel leek in een gelijkspel te eindigen, totdat Henry Reinders kort voor tijd de 2-3 aantekende. Deze treffer kun je het beste vergelijken met de Marco van Basten-goal tijdens de EK van 1988 tegen Duitsland. Scoren en de tegenstander mag alleen nog aftrappen. Daarna einde wedstrijd. Je moet het maar bedenken.

Zuidwolde 4 en onze "powervrouwen" zijn trotse koplopers.

Afgelopen vrijdagavond presteerden onze powervrouwen "als vanouds". Het treffen tegen Dwingeloo vr. 1 leek het sleutelduel te worden, maar juist dit duel werd eclatant met maar liefst 4-0 gewonnen. Tegen USV vr. 1 werd met 0-2 gewonnen en alleen tegen Pesse vr. 3 werd gelijkgespeeld (0-0). Komende vrijdagavond speelt ons vrouwenteam op sportpark "De Marke" in Pesse andermaal tegen USV, Pesse en Dwingeloo. Succes toegewenst.

Zuidwolde 4 liet er afgelopen zondag beslist geen kunstgras over groeien. Hoogeveen 3 (het team van de Anninga's) werd met 1-6 klop gegeven. Komende zondag even rust voor Zuidwolde 4.

Turbo Jans

Zet je een oud-elftalfoto op Facebook en krijg je daar toch veel reactie, w.o. de naam van "Turbo Jans" en wie schuilt daar onder die nostalgische naam? ....Ja, Ja........Jans Klomp dus.