Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dwingeloo 1

Geschreven op 24 maart 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Dwingeloo 1

Nieuwe ronde nieuwe kansen / Dwingeloo aast op revanche

Afgelopen zondag waren de druiven voor Zuidwolde extra zuur. Duidelijk de bovenliggende partij in het treffen met SV Zwolle. Onbegrijpelijk was het dat de dienstdoende scheidsrechter meer dan 10 minuten extra tijd bijvoegde aan de 2e helft. Juist in de slotfase van de reguliere tijd en ver in blessuretijd (97e minuut) ging Zuidwolde alsnog met 2-1 onderuit. Aanleiding voor meer dan 10 minuten extra tijd was er naar mijn mening niet. Maar goed, "het zij zo". Andersom kun je ook stellen, dat Zuidwolde de nederlaag aan zichzelf te wijten had. Reeds voor de gelijkmaker had Zuidwolde vele kansen om de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen.

Komende zondag zijn er in het derbytreffen met DWINGELOO nieuwe kansen. Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE verrassend het duel in DWINGELOO met 0-4. Het was toen voor de ploeg van coaches Jarrisch Keizer/ Gerald Kreuze de 1e overwinning van het seizoen. De treffers kwamen van Koert Bouman, Stef Raben, Koen Romme (strafschop) en Robin Steenbergen (een snoeiharde kopbal à la Ruud Gullit). Dwingeloo is een moeilijk in te schatten tegenstander. Gelet op de behaalde uitslagen is het "alles of niets"; de ene keer wint men van pittige tegenstanders als Dedemsvaart en Heerde en dan weer krijgt men een fikse nederlaag te verwerken (b.v. Steenwijker Boys 10-1 verlies). Het lijkt wel enigszins op Zuidwolde. Daarnaast lijkt men nogal behoorlijk afhankelijk te zijn van één speler, t.w. Melvin Koning. 50% van de doelpunten van Dwingeloo werd gescoord door deze speler.

Zuidwolde 2 ging afgelopen zondag verrassend - net als Zuidwolde 1 - met 2-1 onderuit tegen Hoogezand 2. Men zegt wel eens: "een goed voorbeeld doet goed volgen". Datzelfde geldt kennelijk ook voor "een slecht voorbeeld". Voor komende zondag leek het ons goed dat ZUIDWOLDE 2 maar even een "sabbatical-dagje" krijgt.

Zuidwolde 3 is een beetje van slag. Tegen de rode lantaarndrager Ruinerwold 3 werd thuis met 2-5 verloren. Doordat de wedstrijd omgedraaid was, is de uitslag verkeerd op het wedstrijdformulier gekomen en foutief verwerkt bij de KNVB. Komende zondag zijn er gerede kansen voor ZUIDWOLDE om zich te revancheren en wederom op de thuisbasis de winst te pakken tegen nummer voorlaatst STANFRIES 2.

Zuidwolde 4 speelde een heroïsche wedstrijd tegen koploper EMMS/LUTTEN 3. Bij het sluiten van de markt werd een 3-1 zege over de eindstreep behaald en daarmee nam Zuidwolde 4 de koppositie over. Wel moet opgemerkt worden, dat SC ERICA 4 nog op het vinkentouw zit. Zij hebben nog 3 wedstrijden in te halen en 7 punten achterstand. Hulde dus voor ZUIDWOLDE 4.Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 4 een lastige uitwedstrijd tegen Zwartemeerse Boys 3.

Stuntteam - zo mag je de Echtenaren/Zuidwolde 5 toch wel noemen na de verrassende 1-3 winst tegen Dalen 5 - had afgelopen zondag een sabbaticaldagje en mochten zich opladen voor de derby van komende zondag tegen de buren van DOS'63 2 uit Drogteropslagen.

Onze Lady's deden afgelopen vrijdagavond weer als vanouds van zich spreken. 3 van de 4 wedstrijden werden gewonnen. Alleen tegen Pesse werd met 0-0 gelijkgespeeld. Chapeau dames.

Zaterdagavond is er allereerst nog de populaire playbackshow georganiseerd door de supportersvereniging in de kantine. Hopelijk wordt het niet te laat, we hebben immers al een uurtje minder door het ingaan van de zomertijd. Voor komend weekeinde wenst het bestuur van vv Zuidwolde alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.