Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Gieten 1

Geschreven op 04 september 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Gieten 1

Seizoensstart 2015 - 2016
A.s. zondag start over de hele linie het amateurvoetbal. Ook alle Zuidwoldiger teams komen dit weekeinde direct in het veld.
De hoofdmacht van ZUIDWOLDE treedt thuis aan tegen v.v. GIETEN. Mijn oude ploeg, maar dan moet je wel terug tot............plm. 1975. Goedemorgen zullen we maar zeggen. Ik heb ooit het genoegen gehad om het 1e elftal van GIETEN te mogen dienen en dat was nog in de tijd van o.a oud-doelman van GIETEN Harm Zwiers.

Voor zover ik mij kan herinneren is Harm Zwiers wel 25 jaar lang doelman van GIETEN 1 geweest. Absoluut een begrip in de contreien van vv GIETEN. Maar dit terzijde.

GIETEN is een gevaarlijke outsider. Afgelopen seizoen promoveerde GIETEN naar de 3e klasse. De rood-witten uit het Noord-drentse GIETEN hebben in de achterliggende jaren prima sprongen vooruit gemaakt en promoveerden vanuit de 5e klasse naar thans de 3e klasse.

Ook hun voorbereiding op dit seizoen mag er zijn. Tel daarbij op, dat men zich tevens versterkt heeft met goalgetter Jeroen Buurke (Iafkomstig van o.a. WKE, APPINGEDAM, HOOGEVEEN en met name NIEUW- BUINEN) en Gino Atmodikoro (ZFC ZUIDLAREN).
Met recht mag gesproken worden van een gevaarlijke outsider, die verder hun sterkhouders heeft in Geir Lutjes en Florian v.d. Heide.

De hoofdmacht van onze nieuwe coaches JARRISCH KEIZER en GERALD KREUZE kende een wisselvallige voorbereiding, waarbij nog gezocht wordt naar de juiste afstemming. Naast winst op HODO, WACKER en HAVELTE werd afgelopen zondag gelijkgespeeld tegen DE BLESSE. Daarnaast werden de duels tegen USV (NIEUWLEUSSEN) en VKW (Westerbork) verloren.

Kortom: Zondag mag verwacht worden, dat het voor beide teams en natuurlijk ook voor het publiek een aantrekkelijk duel gaat worden.

ZUIIDWOLDE 2 start het seizoen met een uitwedstrijd tegen ALCIDES 3. Afgelopen zondag presenteerde het nieuwe team van coach Henry Vogelzang de in alle opzichten de nieuwe kledinglijn voor het komend seizoen. Nieuwe shirts met nieuwe sponsoren (v.d. Belt-catering en Party-service Steenbergen). Daarnaast inloopshirts van Garage Vogelzang en nieuwe trainingspakken van bouwbedrijf BRUINS SLOT. Kortom het ziet er goed en gelikt uit bij ZUIDWOLDE 2

ZUIDWOLDE 3 speelt een uitwedstrijd tegen RAPTIM 4 en ZUIDWOLDE 4 gaat op bezoek bij de naaste buren HOOGEVEEN 3.
Tot slot speelt ZUIDWOLDE 5/FC ECHTEN een thuisparty tegen HOC 4.

Welkom in het nieuwe seizoen 2015 - 2016 en alle Zuidwoldiger teams veel succes toegewenst.