Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - PROTOS 1

Geschreven op 13 november 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - PROTOS 1

Prima strijdlust / van net niet naar.............. net wel

Afgelopen zondag verloor ZUIDWOLDE uiterst schlemielig het uitduel tegen HODO met 3-2. ZUIDWOLDE  startte met een prima wedstrijdinstelling en zette HODO flink onder druk. Na 25 minuten stond er dan ook een fraaie 0-2 voorsprong op het scorebord. Die stand was op dat moment bepaald niet geflatteerd. Gelet op het aantal grote kansen had een 0-3 of 0-4 zeker niet misstaan.

Toch kantelde de wedstrijd door pech. Doelman Timmer moest onverwacht na een half uur met een blessure het veld verlaten. ZUIDWOLDE was even van slag en de automatismen waren weg. HODO profiteerde daar dankbaar van en werd geholpen door "de man in het  zwart", die 2 dubieuze strafschoppen gaf aan HODO.

De eerste leverde een doelpunt op en de 2e werd prima gekeerd door reserve-doelman Stefan Post. Tussendoor had HODO ook een velddoelpunt gescoord, die vooral tot stand kwam door miscommunicatie. Bij een ruststand van 2-2 herpakte ZUIDWOLDE zich prima en knokte zich weer in de wedstrijd. De wedstrijd leek op remise uit te draaien totdat Jesse de Haas in de slotminuut ietwat gelukkig de 3-2 binnenschoot. ZUIDWOLDE bleef bewonderenswaardig knokken en leek in blessuretijd via Mathijs Steenbergen alsnog de gelijkmaker te scoren. Zijn kopbal werd door een veldspeler van HODO van de lijn gehaald.

De strijdlust bij ZUIDWOLDE was prima. Met de wedstrijdinstelling was niets mis mee. Alleen de pech zullen we met zijn allen positief moeten kantelen naar geluk afdwingen. Het is de weg van net niet naar........................net wel. Zondag a.s. wacht er een nieuwe mogelijkheid tegen PROTOS uit Steenwijksmoer. We duimen voor de ploeg van Jarrisch Keizer.

Ook bij Zuidwolde 2 was het afgelopen zondag ook net niet. Tegen koploper BEILEN 2 werd na een 1-0 voorsprong de winst uiteindelijk toch nog uit handen gegeven. Na 90 minuten stond er een 1-2 winst voor Beilen op het scorebord. Bij winst was ZUIDWOLDE koploper geweest. Komende zondag kan ook ZUIDWOLDE 2 in haar uitduel tegen Zwartemeer 3 de weg inslaan van net niet naar.....net wel.

Zuidwolde 3won haar topduel tegen DSC'65 2 nipt met 1-0. Een typische topduel-uitslag.

Wedstrijden , die je moet winnen om mee te doen om de prijzen. Zuidwolde 3 staat op de 3e plaats en speelt zondag a.s. een uitwedstrijd tegen Dedemsvaart 3.

Winst en een beetje droefenis bij koploper Zuidwolde 4. Het topduel tegen VKW 4 werd met 3-0 gewonnen, maar helaas moest hun doelman met een nekkwetsuur per ambulance het veld verlaten. Langs deze weg van harte beterschap. ZUIDWOLDE 4 speelt zondag a.s. een uitwedstrijd tegen een gevaarlijke outsider................Sleen 3.

Buskruit en Adrenaline kwam er in alles uit bij Zuidwolde 5 (FC ECHTEN).In haar top-kelderduel tegen naaste buur HOOGEVEEN 3 overtrof FC ECHTEN zichzelf. Hoogeveen werd helemaal zoek gespeeld en na 90 minuten stond er een uitslag van 0-12. Een Euro-inleg per doelpunt per speler, zo heb ik begrepen. De kas is in één keer tot de nok toe gevuld. De komende zondag speelt Zuidwolde 5 een thuisduel tegen koploper EMMS 3 uit Slagharen.

Het belooft zondag a.s. weer een mooi voetbalweekend te worden. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.