Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Geschreven op 05 december 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1

Koploper Lemelerveld komt op bezoek - Rad van Avontuur

Afgelopen zondag ging Zuidwolde 1 nipt met 3-2 onderuit in Jubbega tegen de nummer 2 in de competitie. Het werd een enerverend en spannend duel, waarbij het gemis aan de juiste voetbalpinnen wellicht de doorslag gaven aan de winst voor de Jubbegers. Een uitglijder op het natuurgras aan Zuidwolde-kant zorgde voor het mogelijk beslissende moment in dit duel. Uit deze uitglijder volgde de 2-1 voor Jubbega. Later werd het nog 3-1 en uiteindelijk scoorde Takkie Spijkerman op de brommer en met de helm op al koppend voor een eindstand van 3-2. Maar Tsja, wat is wijsheid?...........Investeren in voetbalpinnen?

Komende zondag geen voetbalpinnenstress, maar wacht er wel opnieuw een pittige en uitdagende tegenstander; t.w. koploper Lemelerveld komt naar Woltingeslag. Voor het 3e seizoen in successie treffen beide teams elkaar in competitieverband. In het seizoen 2017/18 won Zuidwolde in Lemelerveld de seizoensouverture met 0-3, dankzij treffers van Frans Capellen, Bas Hempen en Stef Raben. Lemelerveld had aanvankelijk moeite om de nodige wedstrijdpunten binnen te halen, maar na 9 wedstrijden begonnen de punten bij de oranjehemden binnen te stromen. Op 6 mei 2018 vond de return tussen Zuidwolde en Lemelerveld plaats op sportpark Woltingeslag. Na 90 minuten stond er een 1-1 eindstand op het scorebord. Voor Zuidwolde was het een zwaar bevochten punt en mocht het zijn toenmalige doelman Jelmer Timmer bijzonder dankbaar zijn. Met spectaculaire reddingen voorkwam hij een zege voor de Lemelervelders. Joey Nijenkamp scoorde in de 74e minuut de 0-1 voor Lemelerveld. Kort voor tijd scoorde Stef Raben vanaf 11 meter de 1-1 eindstand op het scorebord.

In het seizoen 2018/19 ging Zuidwolde op 14 oktober 2018 met 5-2 kopje onder tijdens het duel in Lemelerveld. De einduitslag doet vermoeden dat Zuidwolde er totaal niet aan te pas kwam, maar dit was geenszins het geval. Lang bleef de stand 3-2 in het voordeel van de Lemelervelders, Tijdens het slotoffensief van Zuidwolde scoorde Lemelerveld in de laatste 10 minuten nog 2x. Frans Capellen scoorde namens Zuidwolde 2x en de treffers van Lemelerveld kwamen van de voeten van Stijn Kogelman 2x, Job Heerink, Wesley Vlierman en Teun in de Wal. Op de slotdag van het seizoen 2018/19 speelden beide teams op Woltingeslag hun vooralsnog laatste competitiewedstrijd. Voorafgaande aan dat duel had Zuidwolde min of meer een overwinning nodig om klasse behoud te bewerkstelligen. Een fraai duel eindigde uiteindelijk in een 2-2 eindstand. Lemelerveld kwam in de 30e minuut op een 0-1 voorsprong door een treffer van Stijn Kogelman. In de slotfase van dat duel werd er wederzijds nog flink gescoord. Sven Cazemier scoorde in de 74e minuut de gelijkmaker (1-1). Kort voor tijd leek Lemelerveld er alsnog met de winst van door te gaan door een treffer van Joey Lugtenburg (1-2). Echter in de slotseconden van dat duel joeg Joris de Roo de bal in de bovenhoek. Zodoende stond er na 90 minuten een 2-2 eindstand op het scorebord. Achteraf had Zuidwolde aan dit gelijke spel voldoende om in de 2e klasse te blijven. Naaste concurrent FC Assen ging in haar laatste duel met 0-5 kopje onder tegen Stadskanaal.

In de tot dusver gespeelde vier competitiewedstrijden is er sprake van evenwicht tussen Zuidwolde en Lemelerveld. Beide teams wonnen elk en duel en de overige twee wedstrijden eindigden in een remise. Het doelsaldo is eveneens gelijk, t.w.: 8-8.

SVV'04 2 - Zuidwolde 2

Afgelopen zondag speelde het reserveteam van Zuidwolde met 1-1 gelijk in Coevorden tegen Germanicus 2. Komende zondag speelt het tweede opnieuw een uitwedstrijd. Dit keer in Schoonebeek tegen SVV'04 2. We duimen voor het team van de 3 J's.

Zuidwolde 3 - De Blesse 3

De ene week is de andere niet. Eén week geleden werd de eerste overwinning (5-3) gevierd in het duel tegen toenmalig koploper Ruinen 3. Doordat resultaat werd vervolgens Beilen 4 koploper en laat nu juist afgelopen week Beilen 4 de tegenstander te zijn geweest van Zuidwolde 3. Op sportpark Noordwest te Beilen ging Zuidwolde 3 royaal met 12-3 onderuit. Ondanks de 12 tegentreffers scoorde men zelf wel drie keer. Het kan volgens mij alleen maar beter worden. Komende zondag worden er zeker kansen gezien tegen De Blesse 3. Bij winst komt Zuidwolde 3 in ieder geval boven de Blesse 3 te staan in de rangschikking. Achterin de boel dus dichttimmeren. Er mag geen muisje door.

HODO 3 - Zuidwolde 4: een derby en topper

Afgelopen zondag won Zuidwolde 4 afgetekend met 5-0 van Beilen 5. Door dat resultaat staat Zuidwolde 4 thans op de 3e plaats in hun competitie. Komende zondag wacht in Hollandscheveld de traditionele derby tegen HODO 3. HODO 3 staat op de 4e plaats en dus mogen we spreken van een topper op sportpark 't Hoge Bos in Hollandscheveld.

FC Echten /Zuidwolde 5 - Uffelte 2

De Echtenaren gaan momenteel als een speer. Na een slechte seizoensstart heeft men inmiddels met een 4e plek het podium in zicht. Komende zondag komt het reserveteam van Uffelte op sportpark Woltingeslag op bezoek. Het is het duel tussen de nr. 4 (Zuidwolde) en nr. 8 (Uffelte). We duimen natuurlijk voor de Echtenaren.

Na afloop van de wedstrijd Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1 wordt ter afsluiting van het laatste thuisduel van de hoofdmacht weer een traditionele Rad van Fortuin gedraaid met mooie prijzen.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.