Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - MUSSELKANAAL 1

Geschreven op 04 december 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 - MUSSELKANAAL 1

6-puntenwedstrijd - Strijdlust / onderlinge coaching
Daar waar ZUIDWOLDE 2, 3 en 4 als een speer gaan, daar wil het bij ZUIDWOLDE 1 allemaal net niet lukken. Vaak begint ZUIDWOLDE 1 goed, maar zakt het daarna allemaal onnodig weg. Afgelopen zondag was ZUIDWOLDE 1 in het duel tegen FC TER APEL '96 in het eerste kwartier duidelijk de bovenliggende ploeg en nam ook zeer verdiend een voorsprong. Nog geen minuut lag de gelijkmaker al tegen de touwen.

FC TER APEL rook bloed en tergde een geïrriteerde ZUIDWOLDE door op "het randje van het toelaatbare" te spelen. ZUIDWOLDE liet de irritatie zichtbaar zien en hoorbaar horen en was daarmee per direct onnodig kansloos in dit duel. Ook liet men te snel "de kop hangen" en ontbrak het met name aan essentiële positieve woede/strijdlust.

Ook ontbrak het vooral aan sturende coaching van achteruit. Juist van achteruit is er de mogelijkheid om het spel goed te overzien en van daaruit het team en de teamleden goed te coachen. Door een goede onderlinge coaching kan bijtijds - bij een goed spelinzicht - de bal sneller en op het juiste moment diep worden gegeven.
Het voordeel van tekortkomingen is dat het alleen maar beter kan worden. Ik ben er van overtuigd, dat bij verbetering van deze essenties de resultaten snel beter zullen worden en dat ZUIDWOLDE wel degelijk een rol van betekenis kan gaan spelen in de 3e klasse D.

Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 1 een thuiswedstrijd tegen MUSSELKANAAL 1.
Een echte 6-puntenwedstrijd. MUSSELKANAAL heeft 1 punt meer dan ZUIDWOLDE en heeft daarnaast 1 wedstrijd minder gespeeld.
MUSSELKANAAL is nu niet bepaald een tegenstander, die ZUIDWOLDE ligt. Vorig seizoen verloor ZUIDWOLDE beide wedstrijden tegen MUSSELKANAAL (respectievelijk met 3-1 en 0-1). Kortom, het duel tegen MUSSELKANAAL is een prachtige uitdaging.

ZUIDWOLDE 2 won haar duel tegen DIO OOSTERWOLDE 2 nipt met 3-2 en mag zich daarmee koploper noemen in haar klasse. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE andermaal een thuiswedstrijd. Dit keer tegen een gevaarlijke outsider, t.w. ASSER BOYS 2. Het is het duel tussen de nr. 1 en de nr. 5 in de competitie. In wedstrijdpunten is het verschil tussen beide teams 8 punten, met daarbij de aantekening, dat ZUIDWOLDE 1 wedstrijd meer heeft gespeeld. Opmerkelijk is dat het verschil in doelpunten slechts 2 is in het voordeel van Zuidwolde 2.

Bij ZUIDWOLDE 3 was het afgelopen zondag in het duel met het reserveteam van EHS'85 2 gehaktdag. Met maar liefst een 13-0 (?!!) kroonde Zuidwolde 3 zich eveneens tot koploper in haar klasse. Eén zwaluw maakt echter nog geen zomer. Komende zondag een lastige uitwedstrijd tegen het reserveteam van VIOS uit Oosterhesselen.

Ook bij ZUIDWOLDE 4 dendert de trein maar door. Dit keer werd streekgenoot HODO 3 met 5-1 aan de zegekar gebonden. Bijna had koploper ZUIDWOLDE 4 een gaatje geslagen met naaste concurrent Dedemsvaart 4. DEDEMSVAART 4 won thuis met "de hakken over de sloot"met 5-4 van HOOGEVEEN 3. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 4 andermaal thuis een derby. Dit keer tegen de buren net over de grens met Overijssel BALKBRUG 2.

ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) pakte een zeer verdienstelijk 1 punt (1-1) in de lastige uitwedstrijd tegen de nr. 2 in de competitie DALEN 4. Dit geeft de burger moed. Komende zondag spelen "de ECHTENAREN" thuis tegen TWEDO 4. Bij winst gloort in ieder geval aansluiting met de op de 5e plaats staande TWEDO 4.

Het bestuur van vv ZUIDWOLDE wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.