Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Noordscheschut 1

Geschreven op 01 september 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Noordscheschut 1

De schoolvakanties zijn nagenoeg verstreken en dat betekent, dat ook het amateurvoetbal weer op punt van beginnen staat. Komend weekeinde wordt gestart met het bekervoetbal. De hoofdmacht van Zuidwolde is daarbij ingedeeld in een poule met regionale teams Noordscheschut, De Weide en Hoogeveen. Bepaald geen makkelijke opgave, want deze verenigingen komen met hun 1e- elftallen al vele jaren uit in een hogere klasse dan Zuidwolde. Noordscheschut en Hoogeveen zijn al vele jaren min of meer vaste gasten in de 1e klasse. De Weide is al vele jaren een vaste gast in de 2e klasse.

Zuidwolde is min of meer een vaste gast in de 3e klasse en promoveerde afgelopen seizoen via een spectaculair slot van de (na)competitie - met 13 zeges op een rij (een zeldzaam clubrecord) - naar de 2e klasse. De bekerduels tegen deze sterke tegenstanders kunnen dan ook beschouwd worden als een pittige, maar tegelijk ook fraaie uitdaging voor het team van onze nieuwe trainer Bas Bijen. Langs deze weg wensen wij hem samen met assistent-coach Gerald Kreuze komend seizoen veel succes toe. De bekerduels tegen Noordscheschut en De Weide (beiden zaterdagverenigingen) betekenen, dat deze duels op de zaterdag worden gespeeld.

Komende zaterdag speelt Zuidwolde 1 thuis om 17.00 uur tegen v.v. NOORDSCHESCHUT.

Beide teams zijn afgelopen seizoen via een merkwaardige weg middels de nacompetitie gepromoveerd. Noordscheschut kende een droomstart van de competitie, hetgeen beloond werd met het behalen van de 1e periodetitel. Daarna zakte de ploeg ver weg en sloot de reguliere competitie af met een 7e plaats. Tijdens de nacompetitie was men bijtijds weer bij de les, hetgeen alsnog resulteerde in promotie naar de 1e klasse. ZUIDWOLDE kende een omgekeerde weg. Na een matige start van de competitie kwam ZUIDWOLDE vanaf eind maart 2017 op drift. Na het behalen van de 3e periode werd alsnog promotie naar de 2e klasse behaald. Voor beide teams derhalve: Eind goed, al goed. Echter behaalde resultaten in het verleden geven geen enkele garantie voor de toekomst. Het is voor beide teams dan ook: Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

"De Jannen" aan het roer bij Zuidwolde 2

Ook Zuidwolde 2 start komende zondag met haar bekerprogramma. Aldaar is men ingedeeld bij DWINGELOO 2, RUINEN 2 en HAVELTE 2 mooie derby's dus. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 2 een derby- en tevens bekerkraker tegen DWINGELOO 2. ZUIDWOLDE 2 heeft een moeilijk seizoen achter de rug en wist op de slotdag van de competitie ternauwernood degradatie te ontlopen. Dit seizoen staat een nieuw team in de steigers, met daarbij tevens een nieuwe technische staf, bestaande uit Jan Spijkerman, Jan Jabben en Jan Nieborg. Wij wensen de "3J's of wel de Jannen" veel succes in het komende seizoen.