Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – Raptim 1

Geschreven op 28 februari 2015 door Bert Brontsema

Winnen staat centraal
Zondag a.s. treffen de nrs. 7 en 8 van de competitie elkaar. Het onderlinge puntenverschil is slechts 3 punten in het voordeel van ZUIDWOLDE. Feitelijk dus een 6-puntenwedstrijd. Er staat dus wat op het spel.
ZUIDWOLDE en RAPTIM hebben in wedstrijdverband een rijke traditie. Er is altijd sprake geweest van gedreven duels, die nimmer verveelden.
In de achterliggende 12 seizoen troffen beide teams elkaar regelmatig. Een opsomming van die duels levert het volgende beeld:

Seizoen 2002 – 2003
Zuidwolde 1- Raptim 1 = 1-1
Een beter spelend Zuidwolde liet in dit duel de winst liggen. Man van de westrijd bij Zuidwolde was Henry Reinders, die ook de Zuidwoldiger goal maakt. Hij leek ook aan de basis te staan van een 2e Zuidwoldiger-treffer. Zijn voorzet op maat werd prima ingekopt door Marco de Grip, maar de Raptim-doelman pareerde uitstekend deze inzet. In de counter kwam de bal bij Herald Stoeve, die met een prachtig afstandsschot RAPTIM naar 1-1 schoot.

Raptim – Zuidwolde = 1-0
Over deze wedstrijd is weinig bekend. Uitsluitend dat het doelpunt van RAPTIM gescoord werd door Niels Assen. Aan het einde van dat seizoen werd RAPTIM kampioen en promoveerde toen naar de 2e klasse. Zuidwolde eindigde in dat seizoen op de 3 plaats.

Seizoen 2006 – 2007
Zuidwolde 1- Raptim 1 = 1-3
4 seizoenen later troffen beide teams elkaar weer in de 2e klasse. De eerste wedstrijd verloor ZUIDWOLDE het thuisduel met 1-3. Een vermakelijk duel, waarbij RAPTIM aan het langste eind trok, door doelpunten van Sander Blaauw, Dennis Schmeier en Robert Mulder. Zuidwolde scoorde uit een strafschop en vermoedelijk werd deze verzilverd door of Martijn van Meurs of Jacco Anninga.

Raptim – Zuidwolde = 0-0
Een harde wedstrijd, die uitsluitend ging om het lijfsbehoud in de 2e klasse. Zuidwolde had aan dit ene punt genoeg om zich veilig te stellen in de 2e klasse. Met name voorstopper Sacha Schoemaker speelde een sterke wedstrijd. RAPTIM moest nadien nog vol aan de bak, maar slaagde er in om zich uiteindelijk veilig te stellen in de 2e klasse.

Seizoen 2007 – 2008
Zuidwolde 1- Raptim 1 = 2-1
Beide teams troffen elkaar weer in de 2e klasse.
Met een prima wedfstrijdinstelling trok Zuidwolde uiteindelijk aan het langste eind. Op de overwinning van ZUIDWOLDE viel niets af te dingen. Gerald Kreuze en een “Eigen Tor”’ bezorgde de 2 doelpunten voor Zuidwolde. Aloys Goffin redde namens RAPTIM de eer.

Raptim – Zuidwolde = 0-3
In de eindfase van deze competitie hadden beide ploegen de punten hard nodig. Zuidwolde won dit duel, wat omschreven kon worden als een “overwinning met perspectieven”. Jacco Anninga, Gerald Kreuze en Martijn van Meurs zorgden uiteindelijk voor deze 3 belangrijke wedstrijdpunten. Aan het eind van dat seizoen degradeerden beid teams overigens weer naar de 3e klasse

Seizoen 2008 – 2009
Raptim – Zuidwolde = 3-2

Een jaar later kwamen beide teams elkaar weer tegen in de 3e klasse.
De mooiste wedstrijden tussen beide teams vonden in dit seizoen plaats. Zuidwolde verloor enigszins “sneu”deze wedstrijd. Gelet op het aantal kansen was een gelijkspel tegen het sterke Raptim zeker verdiend geweest. Aloys Goffin, René Schepers en Stef Wubbema bezorgden de overwinnign voor Raptim. Marcel Linthorst en Carlos Lopes Macedo brachten Zuidwolde weer terug in de wedstrijd. De gelijkmaker wilde echter niet vallen

Zuidwolde 1- Raptim 1 = 3-1
Feitelijk had dit de kampioenswedstrijd voor RAPTIM moeten worden. Op 12 april 2009 had RAPTIM genoeg aan 1 punt om kampioem te worden. ZUIDWOLDE voorkwam dit door dik verdiend dit duel te winnen. Onder fraaie weersomstandigheden speelde ZUIDWOLDE een sterk staaltje voetbal. De Zuidwoldiger-treffers werden gescoord door Gerald Kreuze, Carlos Lopes Macedo en Stefan Liezen. Andermaal scoorde Aloys Goffin de RAPTIM-treffer.
Later werd RAPTIM alsnog kampioen.

Seizoen 2011 – 2012
Zuidwolde 1- Raptim 1 = 0-0
Beide teams troffen elkaar opnieuw in de 2e klasse. De 0-0 was bepaald geen bloedeloze wedstrijd. De 1e helft was in het voordeel van Zuidwolde en in de 2e helft was RAPTIM de bovenliggende partij. In de slotfase van dit duel werd Zuidwolde een straschop onthouden, na een overtreding op Stefan Liezen. Een enervernd duel eindigde derhalve in 0-0.

Raptim – Zuidwolde = 3-1
In de laatste wedstrijd van dat seizoen won RAPTIM met name door een slordige 1e helft van ZUIDWOLDE. Bij rust stonden de rrozwarten met 3-0 achter door doelpunten van Niels Assen, Berjan Sewuster en Robin de Leeuw. Marcel Linthorst scoorde de eretreffer voro Zuidwolde. Beide ploegen schoten hier niets mee op en degradeerden weer naar de 3e klasse.

Seizoen 2014-2015
Raptim – Zuidwolde =1-3
Eerder dit seizoen won ZUIDWOLDE verdiend met 1-3. Er viel niets af te dingen op dit resultaat, waarbij aangetekend moet worden dat RAPTIM in dit treffen niet op volle oorlogssterkte kon aantreden. Jarmo de Jonge Frans Capellen en peter Nijboer waren de schutters van dienst bij Zuidwolde. Robin de Leew scoorde namens Raptim

Kortom Zuidwolde - Raptim een meer dan interessant duel.

Naast Zuidwolde 1 speelt ZUIDWOLDE 2 een uitduel tegen JUBBEGA 2. Afgelopen zondag won ZUIDWOLDE met 5-2 tegen Dwingeloo 2 en men hoopt dit resultaat een goed vervolg te geven in het duel tegen de Friezen uit Jubbega.

We zijn verder benieuwd hoe ZUIDWOLDE 5 (FC Echten) uit de winterslaap is gekomen. Na een lange tijd spelen de Echtenaren een thuisduel tegen VENO 4

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes toe..