Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Rolder Boys 1

Geschreven op 15 december 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Rolder Boys 1

Terug op de wedstrijdkalender
Na 7 seizoenen keert de wedstrijd Zuidwolde – Rolder Boys weer terug op de wedstrijdkalender. In het seizoen 2011-2012 werd deze wedstrijd voor het laatst gespeeld. In dat seizoen won Zuidwolde in de 2e competitiewedstrijd de uitwedstrijd in Rolde met 2-3. Deze wedstrijd kan omschreven worden als de goal van Marcel Linthorst. Vanuit een corner werd de bal in 15e minuut direct toegespeeld van de op circa 25 à 30 meter vrijstaande Marcel Linthorst. Terwijl de bal nog in de lucht was pantoffelde hij de bal in één keer achter de doelman van Rolder Boys. Een zeldzaam mooie goal. Rolder Boys kwam in de 32e minuut weer op gelijke hoogte door een eigen goal van Melle Nikkels. Kort voor rust scoorden Marcel Linthorst en Gerald Kreuze voor Zuidwolde (1-3). Al in blessuretijd scoorde Martijn Siekman vanaf 11 meter de 2-3 voor Rolder Boys. Later dat seizoen - 1 april 2012 - won Rolder Boys het duel in Zuidwolde met 1-2. Een bar slechte wedstrijd leek op een 1-1 gelijkspel te eindigen door treffers van Martijn Hoving (Rolder Boys) en Marcel Linthorst (Zuidwolde). In de slotfase van die wedstrijd bepaalde Danny Hingstman - op aangeven van de boomlange Rolder Boys-spits/invaller Dijkstra - de eindstand op 1-2.

Na dat seizoen degradeerde Zuidwolde naar de 3e klasse en bleef Rolder Boys aanvankelijk in de 2e klasse spelen. Rolder Boys speelde naderhand drie jaren in de 1e klasse en degradeerde afgelopen seizoen weer naar de 2e klasse. Zuidwolde kende een omgekeerde weg en promoveerde vorig seizoen weer naar de 2e klasse. Thans treffen beide ploegen elkaar weer na vele jaren in de 2e klasse.

Bart Noordhuis de André Onana van Zuidwolde 2 (afgelast)

Ook zo genoten van Ajax-keeper André Onana in het treffen met Bayern München? Afgelopen zondag verraste Zuidwolde 2 vriend en vijand door het duel met medekoploper Annen 2 met 4-2 te winnen. Allicht een mooie teamoverwinning, maar vooral toch ook met dank aan doelman Bart Noordhuis, die met André Onana-achtige-reddingen Zuidwolde in de wedstrijd hield. Zondag a.s. wacht Zuidwolde 2 opnieuw een toptreffen. Dit keer in Beilen tegen de huidige medekoploper (samen met Raptim 2) Beilen 2. We duimen voor de manschappen van de 3 J's. Aanvang van dit duel: 10.00 uur.

Bekerwedstrijd Zuidwolde 4 - Asser Boys 3 (afgelast)

Zuidwolde 4 is de enige Zuidwoldiger ploeg die nog in de bekercompetitie zit. Op de vroege zondagmorgen (10.00 uur) speelt Zuidwolde 4 deze bekerwedstrijd tegen Asser Boys 3. Weet Zuidwolde 4 te stunten en door te bekeren? Aanschouw dit duel komende zondag op Woltingeslag. Aanvang 10.00 uur.

FC Echten in de winning mood (afgelast)

Twee eclatante zeges op rij voor de Echtenaren. Eerst werd Balkbrug 3 met 5-0 verslagen. Afgelopen zondag werd Dalen 6 in een uitwedstrijd met 1-4 schaakmat gezet. Komende zondag wacht de derby in Hollandscheveld op sportpark Het Hoge Bos tegen HODO 4. Zij staan op de 5e plaats in de competitie met overigens nog slechts 6 wedstrijden gespeeld en De Echten staan op de 7e plaats met inmiddels 10 wedstrijden gespeeld. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur in Hollandscheveld.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.