Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Ruinen 1

Geschreven op 06 april 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Ruinen 1

Alleen de punten tellen

Komende zondag vindt de derby ZUIDWOLDE 1 - RUINEN 1 plaats. Zo in de eindfase van deze competitie een duel alwaar het om iets gaat. Beide teams hebben om verschillende redenen de punten nodig. ZUIDWOLDE kan bij winst een goede stap doen in de 3e periode en RUINEN heeft de punten juist hard nodig voor behoud in de 3e klasse. Tel daarbij op dat beide teams op dit moment "in vorm zijn" en je hebt de juiste ingrediënten voor een te verwachten spektakelstuk. Ruinen won de laatste twee wedstrijden tegen respectievelijk Stanfries (1-3 winst) en Steenwijker Boys (4-1 winst). Met name de relatief grote winst tegen Steenwijker Boys mag als een prestatie van formaat worden gezien. Voor zover bekend hebben "de Runers" hun selectie weer grotendeels "compleet en gezond" en dat heeft voor hun met name positieve gevolgen voor het scorend vermogen.

De hoofdmacht van ZUIDWOLDE mag dan ook wel in vorm zijn (twee grote overwinningen, tegen Dwingeloo 8-2 winst en de 0-4 winst tegen Oldemarkt), het is in ieder gewaarschuwd voor runner-up RUINEN. Eerder dit seizoen liet ZUIDWOLDE zich in RUINEN "de kaas van het brood eten" door onnodig met 2-0 te verliezen van RUINEN. Twee corners waren toen voor Ruinen voldoende om twee keer uit deze standaardsituaties te scoren. Kortom, "een gewaarschuwd team" telt voor twee.

Zuidwolde 2 revancheerde zich tegen koploper Hoogeveen 2. Eerder dit seizoen werden de manschappen van coach Henry Vogelzang in Hoogeveen met maar liefst 9-0 afgedroogd. Afgelopen zondag werd weliswaar met 1-3 verloren van de Hoogeveners, maar het geeft in ieder geval goede moed voor de wedstrijd van komende zondag tegen NOORDSTER 2. Succes mannen.

Zuidwolde 3 behaalde andermaal een goed resultaat door het hogergeplaatste Havelte 3 op een 0-2 nederlaag te trakteren. Zuidwolde 3 is derhalve met een ferme eindsprint begonnen. Komende zondag kan men thuis bij winst op SC Emmeloord 4 opnieuw goede zaken doen.

Zuidwolde 4 gaat zondag a.s. op bezoek "op het kamp" Oftewel een wedstrijd tegen WKE '16 4. Een duel tussen de nr. 2 (Zuidwolde) tegen de nr. 4 (WKE '16 4). Een pittig duel lijkt ons zo toe.

Stuntteam ZUIDWOLDE 5 /FC ECHTEN blijft maar verbazen dit seizoen. Afgelopen zondag werd naaste concurrent RAPTIM op een 2-0 nederlaag getrakteerd. Zou er een kampioenschapsfeestje inzitten voor de Echtenaren? Het begint er op te lijken. Komende zondag eerst maar eens de uitwedstrijd winnen van Zwartemeer 5.

Ook onze Dames draaien als een tierelier. Afgelopen weekeinde lieten ze zich alleen verrassen door het dragen van "de verkeerde tenues". Eerste tegenstander Pesse had haar tenues vergeten en speelden daardoor in het "Blauwe uit” shirt van Zuidwolde. Onze dames waren gelijk van de leg, 1-0 verlies tegen Pesse. Pats, dat kwam even aan. De volgende drie wedstrijden werden gelukkig weer gewonnen. Onze Dames gaan dan ook soeverein aan de leiding in hun competitie.

Ook het Zuidwolde 45+ team gaat komende vrijdagavond weer de "voorjaarswei in". Op sportpark "De Oosthoek" in Hollandscheveld worden de eerste lenteklassiekers gespeeld tegen respectievelijk Vitesse 45+ en Havelte 45+. ZUIDWOLDE 45+ staat op dit moment op de 4e plaats. Bij een goed resultaat gloort er wellicht een podiumplek.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.