Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Ruinerwold 1

Geschreven op 02 november 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Ruinerwold 1

Woldense derby op scherpst van de snede

Zuidwolde 1

Komende zondag is het dan zover: De lang verwachte "Woldense Derby" tussen Zuidwolde 1 en Ruinerwold 1 staat "op de dis". Een week geleden zou je zeggen, dat Zuidwolde de favoriet is, maar na afgelopen weekeinde zijn "de kaarten inmiddels iets anders geschud". Zuidwolde verloor haar duel in Stadskanaal met 4-1 tegen "de Knoalsters". Geflatteerd weliswaar, maar toch de vier late tegengoals in deze wedstrijd waren een domper. Het was beslist niet nodig geweest, maar toch.

Ruinerwold had tot vorig weekeinde alle wedstrijden verloren, maar verraste thuis toch wel tegen Olyphia uit Noordwolde. De Ruunerwolders pakten hun eerste punt (1-1) tegen de ploeg uit Noordwolde. Deze uitslag zal Ruinerwold zeker moed en moraal geven voor het duel komende zondag op Woltingeslag tegen Zuidwolde. Het belooft al met al een spannende wedstrijd te worden.

Zuidwolde 2 blijft verrassen

Nog altijd blijft Zuidwolde 2 vriend en vijand verrassen. Deze keer werd knap met 2-2 gelijk gespeeld tegen het sterke WVV 2 uit Winschoten. Door dit resultaat is Zuidwolde 2 de enige ploeg in de reserve 1e klasse, die nog geen wedstrijd verloren heeft. Een sterk staaltje van de mannen van "3 J's". Qua puntenverlies hoeft men op dit moment alleen Valthermond 2 voor zich dulden. Komend weekeinde wacht er een nieuwe uitdaging voor Zuidwolde 2 in het uitduel tegen SVV '04 2. De Schoonebekers volgen Zuidwolde 2 op slechts 1 punt achterstand.

Eerste 3-punter voor Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 - de ploeg van Sam de Gier - begint op stoom te komen. Afgelopen zondag werd het reserveteam van KSC uit Schoonoord met een echte korfbal-uitslag (8-4) huiswaarts gezonden. De 8 gescoorde goals zijn natuurlijk prima, maar de 4 tegen zijn een minpuntje. Komende zondag wacht er een nieuwe uitdaging nabij "het Trump-park" of beter gezegd "Ponypark Slagharen" tegen EMMS 3. Beide teams gaan nagenoeg gelijk op in deze competitie. Zuidwolde 3 heeft 1 verliespunt minder en een iets beter doelsaldo (2+). Succes mannen.

Narrow escape Zuidwolde 4. Topper tegen Wacker, NB deze wedstrijd is afgelast

Afgelopen zondag was het onverwacht toch "billen knijpen" voor Zuidwolde 4. De thuiswedstrijd tegen het laag in de competitie staande Ruinerwold 4 werd met de hakken over de sloot (4-3) gewonnen. Was het misschien "het Paul Smid-effect"? Wie zal het zeggen? Of is het een voorbode voor een iets mindere prestatie-periode van Zuidwolde 4? Wat we wel goed gezien hadden was, dat naaste concurrent Wacker 3 dure punten morste tegen Balkbrug 2 (1-1). Door deze uitslag is Zuidwolde 3 alleen koploper in hun klasse. Maar voor hoe lang? Wacker 3 staat op de 2e plaats met slechts 2 punten achterstand. Met winst voor "de Wiekers" kan het weleens "stuivertje wisselen worden". We zijn dan ook razend benieuwd naar de afloop van dit treffen.

"De Echten" - Zuidwolde 5 gaan "de wei" weer in

"De Echten" teren misschien nog wel even op hun puike prestatie tegen het reserveteam uit Balkbrug, maar komende zondag treffen ze op "Woltingeslag" een oude bekende, t.w. Raptim 5 uit Coevorden. Raptim 5 - zo hebben wij inmiddels vernomen - is momenteel in een bloedvorm. Afgelopen zondag werd het favoriete Dwingeloo 5 met maar liefst 6-1 klop gegeven. Wij wachten - met ingehouden adem - af, wat "het Kanon van de Echten" voor ons deze zondag in petto heeft.

Zuidwolde 45+

Het voetbalfeest voor komend weekeinde begint voor Zuidwolde 45+ op sportpark de Oosthoek te Hollandscheveld. Zuidwolde 45+ speelt aldaar twee duels tegen respectievelijk De Weide 45+1 en SJO WIJC 45+1. Weet Zuidwolde 45+ de stijgende lijn voort te zetten. We zullen zien.

Zuidwolde vrouwen 1 - het toetje

Vrijdagavond as is LadiesNight want het voetbaltoetje begint op Woltingeslag met volop vrouwenvoetbal. Een dubbelprogramma zelfs voor onze "lady's" tegen Pesse vr.3, USV vr.1 en Dwingeloo vr. 2. Weten onze lady's hun koppositie te handhaven en de kampioenstitel weer binnen te halen? Komt dat zien vrijdagavond a.s. op Woltingeslag, waarbij de kick-off begint om 19.30 uur.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.