Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - SC Erica 1

Geschreven op 18 oktober 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - SC Erica 1

Zeven keer vallen en acht keer opstaan

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Soms zit het wat langer tegen en is het vooral een kwestie van mentale push ups te vinden. Welnu: een beter voorbeeld als het Nederlands elftal is er feitelijk niet. Nog niet zo lang gelden was het Nederlands Elftal ver in de internationale ranking gezakt en leek een positieve omslag verder weg dan ooit. Het leek alsof de weg omhoog nooit meer gevonden zou worden. Iedere keer na een negatief resultaat was het: vallen/opstaan en geloven/denken in successen. Nimmer versagen. Het talent was en is er bij het Nederlands elftal. Verkrijgen van top-internationale ervaring, taakopvatting en geduld met jonge spelers was en is van groot belang.

De ommekeer leek ver weg, maar ziedaar: Ineens is de zon gaan schijnen na goede resultaten tegen Frankrijk (nipt 2-1 verlies, met uitzicht op beter); 2-1 winst op Peru en vooral de gelukkige, maar wel spectaculaire 3-0 winst op Duitsland. Bovendien een uitstekend resultaat (1-1) in en tegen onze zuiderburen België (Fifa-ranking nr. 1).

Zuidwolde 1 verkeert momenteel in een soortgelijke situatie en heeft een resultaat nodig. In de tot dusver gespeelde wedstrijden was Zuidwolde zeker niet de mindere van de tegenstanders (SC Emmeloord/ Stadskanaal en Lemelerveld), maar ging in eindfases van wedstrijden steeds onnodig fors onderuit.

Komende zondag speelt Zuidwolde 1 een thuiswedstrijd tegen SC Erica. De nr. 13 tegen de nr. 14. Beide teams hebben nog geen punten behaald. Een belangrijk duel derhalve voor beide teams. Beide teams zullen zeker denken, dat er wat te halen valt. Wat in ieder geval belangrijk is voor Zuidwolde om goed te beginnen aan het duel en ..... nimmer versagen. Ook al loopt het even tegen, je staat altijd weer op.

Zuidwolde 2

Ook het reserveteam van Zuidwolde staat voor een belangrijk duel. De ploeg van de 3 J's speelt zondagmorgen een uitduel tegen Noordster 2 uit Oude Pekela. Het is het duel tussen de nr. 12 (Noordster) en de nr. 10 (Zuidwolde) van de competitie. Noordster heeft momenteel 0 punten en Zuidwolde 1 punt. Eveneens een belangrijk duel derhalve.

Zuidwolde 4 - bekerduel

Zuidwolde 4 staat voor een bekerduel in Schoonebeek tegen SVV'04 3. Weet Zuidwolde 4 voor een stuntje te zorgen.

De overige teams hebben vrijaf. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes.