Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 – SLEEN 1

Voorbeschouwing ZUIDWOLDE 1 – SLEEN 1

AFGELAST (door sneeuw)

OVERWINTEREN -TOPWEDSTRIJDEN
IJs en weder dienende vindt a.s. zondag voor alle Zuidwoldiger teams weer de herstart van de diverse competities plaats. Zuidwolde 1 speelt thuis tegen SLEEN 1. Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE onverwacht en onnodig de wedstrijd in Sleen met 4-2. ZUIDWOLDE was de bovenliggende partij en kreeg diverse mogelijkheden om de score te openen. Het wachten was op een Zuidwoldiger-treffer.

Uit het niets scoorde SLEEN kort voor rust de 1-0. In het eerste kwartier van de 2e helft liep SLEEN vervolgens uit naar een 3-0 voorsprong. ZUIDWOLDE leek tegen een kansloze nederlaag aan te lopen.De roodzwarten toonden echter veerkracht en kwam via treffers van Marcel Linthorst en Wessel Buning terug tot 3-2. De gelijkmaker hing in de lucht. In een “alles of niets-offensief” was SLEEN in blessuretijd de gelukkigste door de 4-2 te scoren, middels een treffer van Arjan Goeree. Zo kwam een eind aan een enerverend duel. Zondag a.s. treffen beide teams elkaar opnieuw in ZUIDWOLDE op sportpark “Woltingeslag”. Gelet op de historie tussen beide teams mag opnieuw een enerverend duel worden verwacht.

Komend weekeinde krijgen meerdere ZUIDWOLDIGER-teams “topwedstrijden” voor hun kiezen. Dat begint ’s morgens al voor koploper ZUIDWOLDE 2. De equipe van coach Henry Vogelzang speelt in STEENWIJK een topwedstrijd tegen STEENWIJK 2, de nummer 3 in de competitie. We duimen met zijn allen voor ZUIDWOLDE 2.

Koploper ZUIDWOLDE 3 speelt thuis tegen de nummer 8 in de competitie SVBC 2. Hebben de “Barger-Compascumers” het carnaval nog in de benen ? Het is te hopen voor ZUIDWOLDE 3, want eerder dit seizoen verloor ZUIIDWOLDE 3 verrassend het uitduel met 4-3. Succes mannen.

ZUIDWOLDE 4 heeft eveneens een topwedstrijd. Koploper ZUIDWOLDE 4 speelt een uitwedstrijd tegen de nummer 3 in de competitie TWEDO uit Veenoord. Een interessant duel derhalve op het speedway-veld in Veenoord,

Tot slot ontwaakt ook ZUIDWOLDE 5 uit haar winterslaap. Thuis spelen de “Echtenaren” een competitiewedstrijd tegen Germanicus 6. Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE 5 het uitduel met 2-1 van Germanicus 6.

Kortom er valt dit weekeinde weer veel te beleven op de voetbalvelden. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.