Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Stadskanaal 1

Geschreven op 05 oktober 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Stadskanaal 1

"Pokemon Piet"

Onze nieuwe mascotte (de pop van Piet)  is nu al een rage geworden in Emmeloord. Aldaar verscheen op het prachtige nieuwe digitale scorebord onze mascotte ( de pop in de clubkleuren : rood-zwart). Als een ware Pokemon-Go-spel is menigeen op zoek naar onze Pokemon-Piet. Wordt nog wel vervolgd, denk ik.

Zuidwolde 1 - een goed begin is het halve werk

Afgelopen zondag verloor Zuidwolde 1 het duel in en tegen Emmeloord. Een onnodig verlies, die begon door een stroeve start van de "roodzwarten". In de 2e helft leek Zuidwolde het heft weer volledig in handen te krijgen en kwam toen ook vlot op 1-1. Een buitenspelgoal van SC EMMELOORD kantelde de wedstrijd onverwacht weer in het voordeel  van de  Emmeloorders. Zuidwolde kreeg daarna voldoende kansen maar scoorde niet. Dat deed SC Emmeloord op een beslissend moment weer wel, waarna de wedstrijd feitelijk gespeeld was. In de slotseconden scoorden de Emmeloorders nog een 4e goal, maar deze was meer voor de statistieken. Komende zondag de eerste thuiswedstrijd in het seizoen 2018-2019. Tegenstander is: Stadskanaal. "De knoalsters" staan momenteel met 4 punten op een gedeelde 2e plaats.

De eerste wedstrijd won men verrassend met 0-1 van het hoger ingeschatte HEERDE. Afgelopen zondag speelde Stadskanaal thuis met 0-0 thuis gelijk BEILEN, de ploeg met goalgetter Bertus Wolters in de gelederen. Kortom een goed georganiseerde tegenstander, die weinig weggeeft.

Vorig seizoen speelden beide teams eveneens tegen elkaar. De uitwedstrijd werd met 4-1 verloren. Zuidwolde leek aanvankelijk de winnende partij te worden en kwam in de 2e helft ook op een 0-1 voorsprong door een treffer van Stefan Liezen. Zuidwolde leek door Stefan Liezen vervolgens in de 72e minuut op 0-2 te komen (bal op de kruising). In het laatste kwartier werd de wedstrijd volledig op zijn kop gezet door 4 treffers van Yordi Saman, Tristan Rotman en Jeffrey Bakker 2x. De thuiswedstrijd leverde een 3-0 winst op met 2 treffers van Mark van de Beld en Bas Hempen 1x.

Zuidwolde 2 - teamwork levert punt op

Zuidwolde 2 en EMMS 2 streden afgelopen zondag manmoedig tegen elkaar. Beiden hadden huin eerste wedstrijd verloren en zochten tegen elkaar naar aanknopingspunten. Beide teams werden voor hun inzet beloond met 1 punt na een 0-0 gelijkspel. Een zeker boeiend duel, waarin beide teams knokten voor 1 punt. Komende zondag speelt het reseveteam van de "3 J's" in Schoonebeek tegen SVV'04 2. De Schoonbekers hebben hun beide duels verloren en zullen zeker getergd aan de wedstrijd beginnen. Aanvang 11.30 uur in Schoonebeek.

Zuidwolde 3 - koploper

Koploper Zuidwolde 3 kent een voortvarende start. 2 wedstrijden 6 punten. Na winst tegen het reserveteamvan DE BLESSE werd afgelopen zondag Steenwijker Boys met een 1-3 zege "aan de zegekar" gebonden. Chapeau voor de ploeg van Sam de Gier. Komende zondag een thuiswedstrijd tegen het reserveteam van PESSE. De Pessenaren troffen het niet, want speelden beide duels tegen sterk geachte teams als MSC/AMSLOD2 ( de E-Bikers) en Ruinen 3 ( 4-6 verlies). De Pessenaren zullen getergd aan de aftrap beginnen. Deze wedstrijd kan aangeduid worden als een voorwedstrijd van ZUIDWOLDE 1. Het treffen begint om 13.00 uur op sportpark "Woltingeslag".

Zuidwolde 4 - sterke comeback

een gehavend Zuidwolde 4 leed afgelopen zondag haar eerste puntverlies op het speedway-veld van het Tweelingdorp (TWEDO 3). 2x werd een achterstand weggepoetst, met als uiteindelijk resultaat 2-2. Zuidwolde 4 toonde ruggegraat in dit duel. Komende zondag andermaal een uitwedstrijd. Dit keer tegen het reserveteam van de boys uit "Black Lake-town". Aanvang: 10.00 uur op Sportpark "De Koel".

Zuidwolde 5/DE ECHTEN - de derby tegen Hoogeveen

Afgelopen zondag gingen "DE ECHTEN" met 3-1 kopje onder in Steenwijksmoer (PROTOS 4). Komende zondag wacht een regelrechte derby tegen Hoogeveen 4.De Hoogeveners verloren beide duels en staan op de laatste plaats. Zij zullen er alles aan doen om de nr. 9 in de competitie (FC ECHTEN) pootje te lichten. Een bijzonder duel dus. Aanvang van dit spektakel is 10.30 uur op veld 5 Woltingeslag.

VROUWEN 2 en 35+-team - een sterke combinatie

Rest nog te vertellen, dat beide teams afgelopen weekeinde sterk voor de dag kwam. Vrouwen 2 won al haar duels (4 x winst dus) en het 35+ team won in DWINGELOO haar beide duels tegen respectievelijk HZVV 35+2 en Nieuw Balinge 35+. ZUIDWOLDE Vouwen 2 is de absolute koploper in haar competitie en het 35+ team is door de behaalde resultaten opgestoomd naar de 3e plaats.

Voor komend weekeinde wenst het bestuur van Zuidwolde alle Zuidwoldiger-teams weer veel succes toe.