Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Steenwijkerboys 1

Geschreven op 28 april 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Steenwijkerboys 1

JVZ F1 gaf het goede voorbeeld/ geen onderschatting van Steenwijker Boys

Zuidwolde 1 deed afgelopen week goede zaken door 2 pittige uitwedstrijden winnend af te sluiten. Allereerst werd op donderdagavond in Boyl met 1-2 gewonnen van TRINITAS. Op de zondagmiddag gaf de gezamenlijke jeugd van JVZ F1 tegen de F-jes van HODO (als voorwedstrijd voor het duel tussen ZUIDWOLDE 1 - HODO 1) het goede voorbeeld door met 12-0 te winnen. Kennelijk gaf dit de hoofdmacht van ZUIDWOLDE zoveel moraal, dat met name in de 2e helft door prima veldspel met een 2-4 overwinning 3 punten konden worden bijgeschreven aan het puntentotaal.

ZUIDWOLDE 1 is inmiddels 6 wedstrijden ongeslagen en er gloort wellicht aan het einde van het seizoen een prijsje in de vorm van het behalen van de 3e periodetitel. Daartoe dienen er nog 3 wedstrijden gespeeld te worden (2 thuiswedstrijden tegen respectievelijk Steenwijker Boys en Steenwijk en 1 uitwedstrijd tegen Stânfries). Deze 3 tegenstanders bivakkeren gedrieën in de onderste regionen va de 3e klasse D, waarbij Stânfries inmiddels gedegradeerd is. Steenwijker Boys en Steenwijk verkeren samen met Ruinen, HODO, OLDEMARKT en TRINITAS op een mogelijke degradatieplaats. Gelet op de forse puntenachterstand zal RUINEN met een grote waarschijnlijkheid veroordeeld zijn voor play-offwedstrijden voor al of niet behoud in de 3e klasse. Komende zondag zal - met de wedstrijd RUINEN - HODO - daarover meer duidelijkheid over komen. Voor de mogelijke 3e degradatieplaats komen derhalve momenteel in eerste instantie Steenwijker BOYS, STEENWIJK en HODO in aanmerking. Ongemeen spannend is het dus onderin de 3e klasse D. Deze ploegen zullen alles nog geven om in de resterende wedstrijden nog punten te pakken. Ogenschijnlijk heeft ZUIDWOLDE een licht programma en daarin schuilt juist het gevaar voor de equipe van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze. ZUIDWOLDE moet ervoor waken om tegenstander STEENWIJKER BOYS niet te gaan onderschatten. De Boys uit Steenwijk hebben met name enkele goede prijsschutters "in dienst"; Jesper Welling (15 goals), Frank Knevelbaard (11 goals) en Tim Grasmeijer (7 goals) zijn vaardige goalgetters. ZUIDWOLDE moet dit duel dus absoluut niet lichtzinnig opvatten.

Zuidwolde 2 ging afgelopen zondag met 1-6 kopje onder tegen een goed spelend FC ASSEN. Komende zondag zijn er nieuwe kansen in de uitwedstrijd tegen Valthermond 2. We duimen voor het reserveteam van Zuidwolde.

Zuidwolde 3 krijgt bezoek van het op de 3e plaats staande Dwingeloo 3. Een pittige tegenstander derhalve.

Zuidwolde 4 krijgt bezoek van Schoonebeek 3. We verwachten een overwinning.

Zuidwolde 5/FC Echten hoeft eigenlijk niets meer te doen. Zonder zelf te spelen doen de naaste concurrenten aan zgn. "naoberhulp". Naaste concurrent Raptim 6 legde bij EMMS/LUTTEN 5 met maar liefst 7-1 het loodje. Komende zondag dus even weer niet voetballen jongens en je wordt wellicht "voetballoos" kampioen. Met nog 3 competitiewedstrijden voor de boeg hebben "de Echtenaren" de kans op een kampioenschap volledig in eigen hand. De naaste concurrenten (Dalen 5 en Raptim 6) moeten eerst hun achterliggende wedstrijden maar eens zien te winnen. We duimen dus.

Een aankomend "feestje" gloort er voor onze Lady's. Voor zover bekend werden alle 4 wedstrijden afgelopen vrijdagavond gewonnen en zijn daarmee onbereikbaar geworden voor de concurrentie. Op 12 mei a.s. (bij de laatste 4 wedstrijden) zal er - zo hebben wij begrepen - een inhuldiging plaatsvinden. "Met de platte kar" door het dorp? We wachten af wat er uitgebroed gaat worden. Proficiat in ieder geval, lady's.

Het 45+ team speelde vorige week vrijdag in De Wijk, de 1e wedstrijd tegen De Weide werd met 1-0 gewonnen en de 2e wedstrijd tegen WIJC werd met 6-0 gewonnen, goed bezig dus.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst in ieder geval alle Zuidwoldiger-teams komend weekeinde weer veel succes toe.