Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Valthermond 1

Geschreven op 22 maart 2019 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Valthermond 1

Lentekriebels met volop activiteiten

De temperaturen gaan weer wat verder omhoog - met voor vandaag 22 maart 2019 - een temperatuurvoorspelling van maar liefst 17 graden. Kortom, korte broekenweer en de voetbalkicksen kunnen weer onder gebonden worden. Zeker bij de vv Zuidwolde een tijd, alwaar de nodige voetbalactiviteiten op het programma staan. Allereerst natuurlijk komend weekeinde weer volop voetbalplezier voor alle teams, maar daarover straks meer.

Daarnaast beginnen ook het 35+-team en beide vrouwenteams binnenkort weer met de zogenaamde voorjaarscompetities. Het 45+-team en het Old Stars-team zijn inmiddels begonnen. Koploper 45+-team gaf afgelopen vrijdagavond het goede voorbeeld door beide wedstrijden op deze avond te winnen.

Wat is er verder nog aan activiteiten de komende weken: zaterdag 30 maart a.s. gaan we de grens over naar Duitsland en aanschouwen we de Bundesliga-kraker Borussia Dortmund - VFL Wolfsburg (met o.a. oud-FC Emmen-speler Wout Weghorst). Daarnaast op zaterdag 6 april a.s. een sponsoruitje met als attractieve wedstrijd: FC Groningen - Excelsior. Jan Remmelts kan de roodzwarte shawls weer uitdelen. Altijd leuk tussen al die groen-witte draken van FC Groningen. Wordt vast weer supergezellig. En op 21 april 2019 wordt het weer een groot eierfeest voor de kinderen en tenslotte op vrijdagavond 26 april a.s. (Oranjeavond) gaan we als vv Zuidwolde weer knallen op de goal.

Zuidwolde 1 - Valthermond 1

Afgelopen zondag leek Zuidwolde lange tijd voor een stunt te kunnen zorgen door medekoploper Dalfsen punten af te pakken. De 1e helft was voor Zuidwolde en kwam toen verdiend op een 1-0 voorsprong. De 2e helft was Dalfsen de bovenliggende partij en kwam dan ook na een uur op de gelijkmaker. De wedstrijd leek op een gelijkspel te eindigen, doch kort voor tijd wist Dalfsen alsnog de winnende goal te scoren. Zuidwolde zit op dit moment in een fase van net niet. Zaak is om dit te kantelen naar net wel. Komende zondag speelt Zuidwolde thuis tegen Valthermond. De statistieken tegen Valthermond zijn bepaald niet goed voor Zuidwolde. Een aantal weken geleden verloor Zuidwolde in Valthermond royaal met 5-2. Het voordeel van deze negatieve resultaten is dat het alleen maar beter kan worden. Succes mannen.

Valthermond 2 - Zuidwolde 2

Het reserveteam van Zuidwolde doet de omgekeerde route en gaat komende zondag op bezoek bij de Mondkers. Ook bij het reserveteam van Zuidwolde was het afgelopen zondag tegen SC Erica 2 net niet. Voor komende zondag een pittige opdracht tegen de nr. 6 in de competitie. Aanvang van dit duel is om 10.00 uur op sportpark de Meent te Valthermond.

Zuidwolde 3 - Ruinen 3: een regelrechte derby

De mannen van Sam de Gier kunnen komende zondag vol aan de bak tegen de buren uit Ruinen. De Runers zijn op dit moment de nr. 2 in de competitie, die vooral gedomineerd wordt door Alcides 3 uit Meppel en SC Emmeloord 4. De polderbewoners moeten nog twee wedstrijden inhalen en kunnen in punten nog gelijkkomen met koploper Alcides. Zondag a.s. is de topper Zuidwolde 3 - Ruinen 3 een zgn. voorwedstrijd voor het duel van de hoofdmacht van Zuidwolde. Reden te meer om vroeg naar het sportpark toe te gaan. Aanvang van dit duel is om 13.00 uur.

HOC 2 – Zuidwolde 4: ook een topper

Weet Zuidwolde 4 de goede vorm van de laatste weken verder gestalte te geven. Voor komende zondag zal dat zeker nodig zijn. Voor de thuisclub (HOC = Hunso Oring Combinatie) uit Odoorn staat er zeker wat op het spel. De Oringers staan op een 2e plaats in de competitie met evenveel punten als koploper EMMS 3. De ploeg uit Slagharen heeft echter een wedstrijd minder gespeeld. Voor HOC 2 geldt zondag a.s. dan ook alleen maar de winst. Aanvang van dit duel is 10.00 uur op sportpark Harm Kuipers te Odoorn

Ook een derby voor de Echten: Zuidwolde 5 - DOS'63 2

Al vroeg op de zondagmorgen gaat het los op sportpark Woltingeslag. De ploeg van Sander Nijboer treedt in de Arena tegen de naaste buren van DOS'63 2. Ook hier een derby en natuurlijk een topper, DOS'63 2 is namelijk de nr. 2 in de competitie. Opvallend bij de ploeg uit Drogteropslagen is dat het een veel scorend team is, maar toch ook achterin wel de nodige doelpunten weggeeft. Hier liggen misschien wel de nodige kansen voor de Echten. Op de counter dus. Aanvang van dit duel op Woltingeslag is 10.30 uur.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor komende zondag weer veel succes toe.