Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – Valthermond 1

Geschreven op 08 mei 2015 door Bert Brontsema

Net FC GRONINGEN-PEC ZWOLLE

Zondag a.s. is alweer de laatste dag van de reguliere voetbalcompetitie en dan staat er toch nog even een wedstrijd, t.w. de nr . 1 en de nr. 2 van de 3e klasse D. Positioneel verbeteren kan echter niet meer. Valthermond is de terechte kampioen en Zuidwolde is na een ietwat moeizame start opgeklommen naar de 2e plaats in deze competitie en heeft in ieder geval een periodetitel op zak. Het zal of de 3e periodetitel worden of de vervangende periodetitel.

Dus er staat best nog wel wat op het spel. Vast staat in ieder geval, dat we nog een toetje krijgen in de vorm van een nacompetitie. Mocht Zuidwolde daarin promoveren, dan spelen de roodzwarten maximaal nog 5 wedstrijden. Spannend dus.

Wedstrijden Zuidwolde- Valthermond vervelen nooit. Ook dit seizoen was de wedstrijd in Valthermond aantrekkelijk en werd er veelvuldig gescoord. Aan het eind van die wedstrijd trok Valthermond met 4-3 aan het langste eind. De Zuidwoldiger doelpunten werden gescoord door Peter Nijboer (2x) en Mathijs Capellen. De doelpunten van Valthermond werden gescoord door: Theo Genissen, Edwin Drenth, Patterick Feiken en Alwin Braakman.

In de achterliggende jaren trok ZUIDWOLDE veelal aan het kortste eind in de onderlinge duels met Valthermond. Uitzondering daarop was de uitwedstrijd in het seizoen 2009-2010.
In de eerste wedstrijd na de “winterstop” won Zuidwolde verrassend met 1-3 op sportpark “de Meent” in Valthermond. Op deze koude 14e maart 2010 won Zuidwolde dat duel door doelpunten van Gerald kreuze en Carlos Lopes Macedo (2x). de treffer van Valthermond werd gescoord door de thans bij Weerdinge spelende Arjan Sloots.

Kortom een aantrekkelijke wedstrijd komende zondag op sportpark Woltingeslag.