Voorbeschouwing Zuidwolde – Zwartemeerse Boys

Geschreven op 18 september 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde – Zwartemeerse Boys

SGO/Johan Derksen gaf niet thuis
Afgelopen zondag was het voor schrijver dezes - vanwege het niet kunnen bijwonen van de wedstrijd tegen TITAN – lastig een wedstrijdverslag te maken. Echter door assistentie van coach Geert Oosterloo en met name door de aantekeningen van elftalleider Jan Remmelts lukte het alsnog een wedstrijdverslag te maken. Mijn dank voor de assistentie.

Nee die betreffende zondagmiddag verkeerde ik in het nostalgische dorpje GROLLOO in het roemruchte café "Harm Hofsteenge". Beter gezegd: "de kroeg van ……….Cuby en zijn Blizzards natuurlijk, maar ook van oud-motorcoureur Egbert Streuer en…………..VI-man Johan Derksen".
Nu deed zich het toeval voor(toeval bestaat niet, toch) dat ons ZUIDWOLDE 3 diezelfde zondagmiddag een uitwedstrijd had tegen de plaatselijke hoofdmacht SGO 1. Dit had een mooie aangelegenheid voor mij kunnen zijn om nog even stukje van de topper
SGO 1 – ZUIDWOLDE 3 te bewonderen.

Helaas het geluk was niet aan mijn zijde. De wedstrijd ging op verzoek van SGO niet door. Wat was dat nu ? Durfden de SGO-ers niet aan te treden tegen ons ZUIDWOLDE 3.
Angst door de sterke start van ZUIDWOLDE, dat de competitie sterk begon met een eclatante zege (5-1) in de derby tegen RUINEN 3.

Reden voor mij om toch maar eens het dorp in te gaan om verhaal te halen en jawel de bolide van Johan Derksen stond voor zijn huis, maar wat ik ook deed geen Johan.
Uiteindelijk werd het via “kroegpraat” duidelijk, dat de SGO-ers kennelijk niet helemaal compleet waren. Wordt vervolgd dus.

Dan nu ZUIDWOLDE 1. Afgelopen zondag verloor men nipt maar wel verdiend met 3-2 de uitwedstrijd tegen TITAN uit Nieuw Weerdinge. Door dit resultaat staat Zuidwolde thans op de 7e plaats in de competititie. A.s zondag speelt Zuidwolde thuis op Woltingeslag tegen ZWARTEMEERSE BOYS. Ook tegenstander ZWARTEMEERSE BOYS verloor afgelopen zondag haar wedstrijd. Thuis ging men met 1-3 onderuit tegen RAPTIM uit Coevorden.

ZUIDWOLDE en ZWARTEMEERSE BOYS troffen elkaar eerder in de seizoenen 2003/2004 en 2010/2011. Opvallend in al die duels was dat er flink gescoord werd.
In het seizoen 2003/2004 verloor Zuidwolde het thuisduel met 2-4. De doelpunten werden gescoord door Marcel Linthorst en Erwin de Lange. Bij Zwartemeerse Boys waren de doelpuntenmakers: Joop Walda 2x, Bernard Walda en Danny Rocks.
In Zwartemeer ging Zuidwolde dat seizoen met 3-1 ten onder. Gevierde man in die wedstrijd was Danny Rocks met 3 treffers voor de Boys uit Zwartemeer. De eretreffer bij Zuidwolde werd gescoord door Jeroen van de Belt. Door dat resultaat degradeerde Zuidwolde indertijd naar de 4e klasse.
In het seizoen 2010/2011 waren de rollen omgekeerd en won Zuidwolde beide wedstrijden:
Thuis won Zuidwolde met 4-1, met treffers van Carlos Lopez Macedo 3x en Marcel Linthorst (Zuidwolde) en Danny Huls namens Zwartemeerse Boys.
De uitwedstrijd in Zwartmeer won Zuidwolde met 2-5, met maar liefst 4 treffers van Carlos Lopez Macedo en een doelpunt van Gerald Kreuze. Mario Kiers en Ferdy Arling waren succesvol namen Zwartemeerse Boys. Tevens stond deze wedstrijd in het teken van het debuut van huidig elftalleider Jan Remmelts als assistent-scheidsrechter.
Kortom Zondag a.s. is het de moeite waard om deze wedstrijd op sportpark Woltingeslag te bezoeken.

Daarnaast speelt ZUIDWOLDE 2 een uitwedstrijd tegen Beilen 2. Het reserveteam van Zuidwolde hoopt een goed vervolg te geven op de eclatante thuiszege van afgelopen zondag( 6-2 van Roden).
ZUIDWOLDE 3 speelt thuis tegen HH COMBI 2. De matadoren van ZUIDWOLDE 4 spelen een uitwedstrijd tegen EHS’85 uit Emmerschans.
Tot slot speelt ZUIDWOLDE (FC ECHTEN) een uitwedstrijd tegen VENO 4 uit Vollenhove.
Kortom een mooi vol programma.

In ieder geval wenst het bestuur van v.v. Zuidwolde alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.